Permalänk

Digital tv till PC

Tjena... är sugen nu att fixa så jag kan kolla på tv i datorn. Men vet inte riktigt vad jag ska ha för grejjer. Någon Sweclockare som har tv i datorn som kan berätta?

Jag vill ha Digital tv

Länka gärna olika produkter!

Tack!/// Wu-Tang

Permalänk
Medlem

Beror på hur du tar emot signalen, egen antenn, parabol eller kabeltv. Här finns några olika.

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=hybridmottagare

Visa signatur

okim

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Beror på hur du tar emot signalen, egen antenn, parabol eller kabeltv. Här finns några olika.

http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=hybridmottagare

jag har fått en digitalbox från min hyresvärd. hur får jag in tv på enklast sätt?

Permalänk

Tjena.. jag ska också ha tv-kort. Jag har också en digitalbox.. hur änvänder jag den med tv-kort?

Box--->Scart adapter--->S-video/RCA-kablar--->Tv-kort?

Och vad ska de vara för slags tv-kort?

Eller hur ska jag koppla? Har inte lyckats fått ett enda vettigt svar än...

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem

Wu: Då har du med största sannolikhet digital kabel-TV alltså, DVB-C. Och det är isf ett DVB-C kort du ska ha, vill du se krypterade (betal) kanaler behöver du en med CA-läsare + CA-modul. Ett bra sånt kort är FireDTV-C alt. FloppyDTV-C (same shit men ena internt andra extern, båda kopplas med Firewire dock).

Rectum: Du vet att du kommer få askass kvalité om du kopplar så va? Dessutom behöver du inget TV-kort med tuner om du gör på det sättet utan det räcker med ett capture-kort med s-video/komposit in. Ett TV kort är dock VERKLIGEN att rekommendera vad gäller kvalité på bild samt smidighet.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Jaha... varför skulle det bli skitkvalité? Asså.. scarten blir till s-video för bilden och RCA/komposit för ljudet...

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rectumfrier
Jaha... varför skulle det bli skitkvalité? Asså.. scarten blir till s-video för bilden och RCA/komposit för ljudet...

Därför att konvertera, o speciellt till s-video, är skit i jämförelse med ett tv-kort i datorn som du sen kopplar till TVn med DVI->HDMI.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Ok... grejen är den att jag vill bli av med tvn eftersom min datorskärm har större bildyta och tvn är så jävla klumpig

Och eftersom jag har digitalbox så borde det finnas nått sätt att utnyttja den.

Lite of topic... Hur bra är X-Fi XtremeMusic? Ser i din sign att du är ägare av ett sånt kort

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem

Ja men köp dig ett TV-kort då Du kan såklart pröva köra s-video också, men då får du göra kanalbyten etc med boxen, plus sämre kvalite osv..

XtremeMusic är väl helt okej, mkt bättre än inbyggt ljud på mobot, mkt sämre än Xonar D2 Förpassade X-Fi:t till spelburken när HTPCn uppgraderades med Xonar-kortet.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Wu: Då har du med största sannolikhet digital kabel-TV alltså, DVB-C. Och det är isf ett DVB-C kort du ska ha, vill du se krypterade (betal) kanaler behöver du en med CA-läsare + CA-modul. Ett bra sånt kort är FireDTV-C alt. FloppyDTV-C (same shit men ena internt andra extern, båda kopplas med Firewire dock).

Rectum: Du vet att du kommer få askass kvalité om du kopplar så va? Dessutom behöver du inget TV-kort med tuner om du gör på det sättet utan det räcker med ett capture-kort med s-video/komposit in. Ett TV kort är dock VERKLIGEN att rekommendera vad gäller kvalité på bild samt smidighet.

vad tycker du att jag ska köpa då? vilket utav dom?

Skulle du kunna vara snäll och förklara hur den fungerar?
ex vad är det för kort jag ska ha i där och varför ska jag koppla den till Firewire?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan

ex vad är det för kort jag ska ha i där och varför ska jag koppla den till Firewire?

Jag tycker du ska köra på FireDTV.
http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?start

Entligen, Kör du någon speciell TV-levarantör?
Boxen har den något kort som du trycker in?

Hur det fungerar, Entligen fungerar den som din nuvarande digitialbox (Om det är en sådan jag misstänker)

Bort med boxen, Koppla in FireDTV och sedan in med kortet i CA-modulen som i sin tur ska in i FireDTV. Antenkabeln till FireDTV och scanna sedan av kanalerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan

Kolla först o främst upp att du verkligen HAR digital kabel-TV (DVB-C), så du inte köper fel kort. FireDTV lr FloppyDTV är en smaksak, ja använder själv FireDTV som är den externa lådan. Varför du ska koppla den till firewire är för att det är den enda anslutningsmöjligheten >.<

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kolla först o främst upp att du verkligen HAR digital kabel-TV (DVB-C), så du inte köper fel kort. FireDTV lr FloppyDTV är en smaksak, ja använder själv FireDTV som är den externa lådan. Varför du ska koppla den till firewire är för att det är den enda anslutningsmöjligheten >.<

ok jag ska kolla upp det... ska ringa och höra

Mindhunter: ja den har ett kort

här har ni all info

http://www.kopparstaden.se/Kopparstaden_Templates/Kopparstade...

det är detta jag har från min hyresvärd. Så till frågan. Vilken av TV-korten ska jag ha? Då menar jag floppy modellerna!

Permalänk
Medlem

länken funkar inte

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
länken funkar inte

joo dåå... funkar för mig!

jag skriver vad det står på sidan då!

Se flera kanaler?

Beställ från Tele2Vision. OBS ett intressepaket ingår, NÖJE är förvalt vill du byta? Tag kontakt med Tele2Vision. Kanalpaket och priser. Nyinflyttad? eller saknar du digitalTVbox ?

Om du inte fått en box, ring Tele2Visions kundtjänst, tel: 0200 - 22 55 44 eller maila till kundservice@tele2vision.se uppge namn och adress och att du är vår hyresgäst, så sänder dom kostnadsfritt ut en box.
Du installerar den själv med hjälp av medföljande instruktioner. Boxen är ett lån som du ansvarar för.

TV i Studentboende

Korridorbostäder i Britsen
En digitalTV-box per korridor, i det gemensamma köket. Om du har egen TV på rummet och önskar box, så beställ den från Tele2Vision, se nedan.

sådär! utifrån det så kan ni säga vilket tv-kort jag ska köpa!

Permalänk
Medlem

Tele2Vision kör AFAIK DVB-C och till det ska du ha en conax-modul. Men dubbelkolla det innan du beställer.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tele2Vision kör AFAIK DVB-C och till det ska du ha en conax-modul. Men dubbelkolla det innan du beställer.

och vilken utav dom floppy fire har conax modul?

Permalänk
Medlem

Inget kort har det då du bara en CA-plats på korten så du ska det kortet som är till DVB-C och sen köpa till en Conax-modul som du trycker dit på floppy-dtv kortet och sen sätter du ditt programkort i modulen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
Inget kort har det då du bara en CA-plats på korten så du ska det kortet som är till DVB-C och sen köpa till en Conax-modul som du trycker dit på floppy-dtv kortet och sen sätter du ditt programkort i modulen!

alltså shit nu fattar jag inget.
Skulle ni kunna länka grejjerna jag behöver så hänger jag med mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Hejsan jag kommer få hem ett FloppyDTV T/CI och jag har en boxer(Tele2vision) här hemma på mitt rum kommer de o funka då i datorn?. och en annan sak jag har bredbandsbolagets TV också funkar de med?

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Hejsan jag kommer få hem ett FloppyDTV T/CI och jag har en boxer(Tele2vision) här hemma på mitt rum kommer de o funka då i datorn?. och en annan sak jag har bredbandsbolagets TV också funkar de med?

Nej det kommer inte funka då Tele2vision är DVB-C.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag bor i ett comhem hus och pluggar tvns antennsladd direkt in i väggen.
Då ska väl jag ha analogt tv-kort? Eller?
Även om kanalerna sänder digitalt så borde väl signalerna avkodas innan dom
når min lägenhet så jag får enbart rena analoga signaler?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det kommer inte funka då Tele2vision är DVB-C.

Men då byter jag till Boxer istället. då funkar de va?

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Men då byter jag till Boxer istället. då funkar de va?

Ja, utmärkt. Men då måste du ju ha en antenn också, boru i lägenhet kanske inte alltid d går så bra o få till. Men för mig och även min mormor funkar denna kanon:

http://www.kjell.com/?item=30117&path=636500000,683000000,683...

Visa signatur