Permalänk

ja dt är en berättelse i sig... Den skickades på en torsdag eftermiddag och fanns på mitt postkontor på måndag förmiddag! Sen att posten slarvade bort mitt avi och jag inte fick den förrän fredag är lite irriterande men ingen anmärkning på Clove på något sätt... rekommenderas varmt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
ooh 6.5 h ät ju en dags användning.... låter ju skitgrymt!
hur lång tid tog det att få datorn från det att du beställde?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mzuljevic
ja dt är en berättelse i sig... Den skickades på en torsdag eftermiddag och fanns på mitt postkontor på måndag förmiddag! Sen att posten slarvade bort mitt avi och jag inte fick den förrän fredag är lite irriterande men ingen anmärkning på Clove på något sätt... rekommenderas varmt!

men du har engelskt tangentbord va?
hur funkar det då?

===========

http://techworld.idg.se/2.2524/1.170044
tokbra sida med massa olika länkar om UMPC's

t ex fann jag den här infon om deras nya EEE BOX som släpps ..ja..nån gång..
http://techworld.idg.se/polopoly_fs/1.169819!imageManager/1104831551.jpg
EEE = the new ipod?

http://techworld.idg.se/2.2524/1.160700
här varnas för piratbatterier till eee med ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Jag upplever inga som helst problem... Ställde om det i XP till svenskt och det fungerar utan problem... alla tecken som finns på svenska tangentbord finns på samma ställen på det engelska!

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av darknessviking
[B] men du har engelskt tangentbord va?
hur funkar det då?

Permalänk

Hej är det någon som använder mobilt bredband till svenska 900 med linux?
Jag har hört det är svårt att få det att fungera med linux.
Någon som använder mobilt bredband som kan berätta hur du gjort för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Har nu haft 900 16 gb ett tag kör fortfarande full windows xp pro sp3
och tycker de flyter på bra andvänt open office firefox mobilt bredband
ansluter till hemma nätverket via vpn kolla film musik och tv funkar kanon
konfigurerar mina servrar mm.mm

utmärkt att ta med sig överallt

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni batteritiden? Typ att det kass vid mkt wlan osv....

Permalänk
Medlem

Imorgon åker jag och hämtar ut min via eee 900

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Hej är det någon som använder mobilt bredband till svenska 900 med linux?
Jag har hört det är svårt att få det att fungera med linux.
Någon som använder mobilt bredband som kan berätta hur du gjort för att få det att fungera.

Nej då, det gick jättelätt, tyvärr har jag inte linux kvar på min 900a men jag har för mig att det hette "nätverksanslutningar" - "skapa" - "gsm/umts" sen skötte sig det mesta av sig självt, har i alla fall för mig att det var ungefär så jag gjorde, däremot installerade jag ubuntu eee och efter att ha provat ett antal guider gav jag upp, men med den linux variant som satt i från början gick det utmärkt.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stonbeck
Nej då, det gick jättelätt, tyvärr har jag inte linux kvar på min 900a men jag har för mig att det hette "nätverksanslutningar" - "skapa" - "gsm/umts" sen skötte sig det mesta av sig självt, har i alla fall för mig att det var ungefär så jag gjorde, däremot installerade jag ubuntu eee och efter att ha provat ett antal guider gav jag upp, men med den linux variant som satt i från början gick det utmärkt.

Hej från villken levenratör har du bredbandet?
Har du Huawei E220 modem?
Jag pratade med tele 2 om deras mobila bredband funger ihop med linux men dom svara nej då får du leta upp ett program skälv som fungerar för deras stöder inte linux.
Sen pratade jag med ASUS suport dom sa tele 2 är svårt att få att fungera ta telia i stället det är lätt att installera på linux, så jag ringde telia suporten då nej vi har inget stöd för linux det får du göra på eget bevåg.
Vad gör man då? Jag tänkte ställa frågan här, måste vara någon som vet hur man gör och om det funerar.

Ps. För att denna ska vara mobil att ta med sig så måste det ju finas så det fungerar, hoppas någon använder det som vet hur svårt det är med dom olika opperatörerna.

Permalänk
Medlem

ngn som vet var man kan hitta datorn i butik, i malmö området?

Permalänk
Hedersmedlem

Netonnet får in dem imorgon troligen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Hej från villken levenratör har du bredbandet?
Har du Huawei E220 modem?
Jag pratade med tele 2 om deras mobila bredband funger ihop med linux men dom svara nej då får du leta upp ett program skälv som fungerar för deras stöder inte linux.
Sen pratade jag med ASUS suport dom sa tele 2 är svårt att få att fungera ta telia i stället det är lätt att installera på linux, så jag ringde telia suporten då nej vi har inget stöd för linux det får du göra på eget bevåg.
Vad gör man då? Jag tänkte ställa frågan här, måste vara någon som vet hur man gör och om det funerar.

Ps. För att denna ska vara mobil att ta med sig så måste det ju finas så det fungerar, hoppas någon använder det som vet hur svårt det är med dom olika opperatörerna.

Märkligt att det ska skilja mellan operatörerna fast dom kör med samma hårdvara, hur som helst är det E220 och Telia jag fick att fungera tämligen enkelt, så Telia och Huawei E220 fungerarar klockrent med utgåvan av Linux som sitter i EEE vid leverans.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

Hej. Har precis köpt en 900. Kan iaf bekräfta att TREs mobila internet funkar klockrent!

Vad som inte funkar så bra e att uppdatera program i det medföljande lägg till/ta bort program. Försöker jag installera något får jag bara ett långt error meddelande typ: the ".....specified folder does not exist....." mm.... Någon annan har samma problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
En fråga, skulle någon med EEE900 (16GB singel drive) kunna göra mig en tjänst, Ladda ner openoffice, (http://openoffice.bouncer.osuosl.org/?product=OpenOffice.org&...) och testa installera det och klocka ungefär hur lång tid det tar,
även hur lång tid det tar att flytta installern mellan 2 mappar och hur lång tid den tar att packa upp.
Får själv SJUKLIGT konstiga tider.

Kopiera mellan 2 mappar, 5 sekunder
Packa upp, 30-40 sekunder
Installera, abröt efter 1 timma då den knappt kommit hälften och maskinen
varit låst hela tiden p.ga att hårddisken arbetar.
(samma fel vid alla sorts installationer, även Windows uppdateringar)

Om någon kan få bättre resultat så jag vet om denna kanske behöver service.

Tack på förhand.

Skulle gärna göra de men har redan gjort det, installerat open office.
Visst tog det tid men 1 timme för halva installationen ?? nää.
Kommer inte ihåg hur lång tid de tog efter som ja har fler datorer så väntar jag inte på att den ska bli klar på samma sätt som de var den ända...

*Edit
jag installerade ingen beta version utan den senaste stabila

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stahl80
Hej. Har precis köpt en 900. Kan iaf bekräfta att TREs mobila internet funkar klockrent!

Vad som inte funkar så bra e att uppdatera program i det medföljande lägg till/ta bort program. Försöker jag installera något får jag bara ett långt error meddelande typ: the ".....specified folder does not exist....." mm.... Någon annan har samma problem?

Jo jag hade liknande problem med min USA-köpta 900. Tror det fungerade första gången men sen ville den inte mer.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

HItta du någon lösning på det eller funkar det fortfarande inte? Verkar helt omöjligt att hitta vad problemet egentligen är eller en lösning. Förstår inte hur ASUS kan leverera en produkt så?

Permalänk

har precis vart på ON/OFF och köpt mig en ASUS EEE900 dock vill jag ha windows på den räcker det med en Extern botbar USB2.0 DVD rom? för o installera?
ska ha den till ett OBD-2 verktyg och de har krav på windows för att kuna andvända det programet på datorn.

Permalänk
Medlem

japp, funkar utmärkt med en extern cd/dvd via usb2 det har jag när ja installerar

Permalänk
Medlem

nu så sitter jag i soffan med fötterna på bordet och skriver på min nya asus eee 900. är verkligen som dag och natt om man jämför den här med eee 701, är hur skönt som hellst att ha en högre upplöning. synd bara att 701 kändes lite rappare. vad är max som man skulle kunna klocka upp den? är det samma som 701?

mvh Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Vad många ni är som byter från Linux till Windows, får man fråga varför? Blir inte datorn sämre då, kortare batteritid, långsam boot o.s.v?

Permalänk

Men ett Huawei E220 modem, kan det skillja mellan orlika abonemag?
Borde det inte fungera med ett modem från ex tele 2 och ha ett telia kontant sim kort i?
Det är bättre täckning med telia här.
Jag funderar på tele 2 mobilt bredband kontant, för det är ju upplåst så man kan använda i andra länder med deras sim kort.
Eller med ett telia som tyvärr är operatörsbunden och det vill jag inte ha.

Permalänk
Medlem

De har verkligen lyckats få fram en bärbar dator istället för släpbar.

Om jag ska slå till tror jag det blir från onoff, då man får med 16gb hdd och 1gb minne.
Hur mycket minne är max och var köper man det om man vill ha mer?
Tyckte jag såg nån som hade 2gb minne i denna tråd.

Förresten, finns det olika upplagor av 900 med vissa små specifikations-skillnader eller är det rakt igenom samma chipset, minnestyper osv?

Visa signatur

I7 920 @ 3,8 Ghz ¤ Asus Rampage II Gene ¤ KFA2 GTX 670 2GB ¤ Corsair Vengeance 8GB CL9 1600Mhz ¤ Corsair CX v2 600W

Permalänk
Medlem

Sitter och försöker få in XP på min 900 nu.. Men det verkar inte som att den börjar läsa från USB minnet. Gör allt enligt intruktionsboken, men den startar aldrig upp installations programmet..

Någon som varit med om det..?

Permalänk
Medlem

har en fundering, både i 701 och 900 så ska man ändra i biosen att man ska börja installera windows, och när det är klart så ska man ändra tillbaka att man är klar. varför undrar då jag? vad gör det för skillnad om man inte skulle ändra det?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Tror förresten jag väntar lite tills någon stabil version av 901 eller 1000 har kommit till sverige så man slipper beställa från uk eller usa.

De verkar inte kommit till sverige än iaf

Visa signatur

I7 920 @ 3,8 Ghz ¤ Asus Rampage II Gene ¤ KFA2 GTX 670 2GB ¤ Corsair Vengeance 8GB CL9 1600Mhz ¤ Corsair CX v2 600W

Permalänk
Proffsmoddare

Jag undrar vad ni har för temp på eran cpu på 900an? Jag är lite orolig för att min idlar runt 70c. Normalt?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knobe
Sitter och försöker få in XP på min 900 nu.. Men det verkar inte som att den börjar läsa från USB minnet. Gör allt enligt intruktionsboken, men den startar aldrig upp installations programmet..

Någon som varit med om det..?

Hade inte ditt problem men en hel del andra men efter att jag följt denna guide minutiöst fungerade allt klockrent
http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-u...

Kanske hittar du något av intresse i den som du missat.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muteman
Jag undrar vad ni har för temp på eran cpu på 900an? Jag är lite orolig för att min idlar runt 70c. Normalt?

min ligger på ~60c

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

jobbigt o installera xp utan extern cd/dvd-läsare?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
min ligger på ~60c

Ok. Jag har även olika temps i olika program. Speedfan går aldrig över 60c men i Everest och eeectl så går den upp i runt 70c.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC