Datorbutiken i finansiell kris

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Televinken
Lite siffror

Lite skillnad: http://www.allabolag.se/5562378785

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Känns orealistiskt att db ska konka. Den har alltid funnits och kännts som en stensäker butik, att den alltid ska finnas. Själv har jag i stort sett bara bra erfarenheter från dom så går dom i graven kommer jag sakna dom, i alla fall lite...

Permalänk

Jag sa inte att alla var inkompetenta.

Men om någon av er varit i en av JMEs butiker så kanske ni förstår varför det gått som det gått. Den ute vid Nova i lund såg ju ut som ett rivningslager, inte konstigt den fick slå igen.

När jag gick dit och sa att jag ville ha Corsair DDR-2 minne så började killen leta bland minneskorten. Det sätter ju lite ribban för var kompetensen låg.

Permalänk
Avstängd

Det är bara att göra som mig , lägg en order
la en order på ett 3850 för 700 igår

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

köp upp deras "Utförsäljningslager" kanske de får lite pengar, vore grymt syn om de inte löser detta..

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk

Skulle beställa en hårddisk därifrån, stog att den fanns på lager men tog ändå flera dagar att få den så jag avbeställde den tillslut.

Permalänk
Medlem

Doh, jag beställde grejor från dom i måndags, tyckte det gick ovanligt segt!!
Pengarna är dragna från kortet... kursar dom finns det ju risk att man blir av med pengarna!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
köp upp deras "Utförsäljningslager" kanske de får lite pengar, vore grymt syn om de inte löser detta..

Hmm, kanske man skulle inhandla minnen nu då, fast egentligen tänkte jag vänta till hösten när hela burken skall byggas om.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ernstp
Doh, jag beställde grejor från dom i måndags, tyckte det gick ovanligt segt!!
Pengarna är dragna från kortet... kursar dom finns det ju risk att man blir av med pengarna!

tror inte det , alla som handlar tror jag får sina varor dock kanske det kan ta en stund såvida det inte stod att varan fanns i lager

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Nej men fan detta får inte hända! Varje gång jag köper en ny dator har jag alltid handlat därigenom.. Iaf "paket".. Surt!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Tror det löser sig då det finns mer kapital att föra in i bolaget vad jag vet.
Enorma omstruktureringar har kostat en del.

Permalänk

Nej! DB får inte konka....älskar deras funktion där man kan bygga en dator helt från grunden......alltid beställt från dem(bortsett från enstaka fall då jag beställt från komplett)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Entusiast

Vad kommer hända med mitt 9800GTX+ som jag beställt och redan förbetalt för?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Lite skillnad: http://www.allabolag.se/5562378785

http://www.allabolag.se/5561896027
Rätt starkt gjort på 4 anställda ^^

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
Det är bara att göra som mig , lägg en order
la en order på ett 3850 för 700 igår

finns ett 3870 för 820 kr

EDIT: det var slut

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hmm, lustigt så många saker dom har i lager nu då.. Kikade väl senast igår och då gapade det tomt på de flesta komponenter.

Hoppas det reder ut sej.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Medlem

Synd om de tvingas klappa ihop. De har alltid varit en självklarhet. Visserligen inte lika robusta som Dustin, men de är Datorbutiken, mycket mer behövs inte sägas.
Jag minns redan på up2data:s tid, hur man fick hämta sina varor i ett litet lager, som mer påminde om ett större villaförråd.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Vad kommer hända med mitt 9800GTX+ som jag beställt och redan förbetalt för?

Företaget finns fortfarande kvar, hallå?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Hmm, lustigt så många saker dom har i lager nu då.. Kikade väl senast igår och då gapade det tomt på de flesta komponenter.

Hoppas det reder ut sej.

Men ilg@dd då, nu missade du ju något igen. Inte ett överstruket =, men likväl en viktig del i texten.

"... Datorbutiken är på väg att införa nödlösningen att spegla leverantörernas lagersaldon. På det viset får kunderna intrycket av att varorna finns på lager. Denna metod är vanlig bland mindre återförsäljare som inte har någon egen lagerhållning."

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk

Hoppas att de klarar sig!

Visa signatur

[Pentium E2140 @ 2.3 GHz] [2 Gb @ PC5300] [HDD: 250 GB] [ATi 3870] [Gigabyte P31 DS3L] [ACE 620W]

Permalänk

Tråkigt, jag handlar i de allra flesta fall från DB.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Tror det löser sig då det finns mer kapital att föra in i bolaget vad jag vet.
Enorma omstruktureringar har kostat en del.

Hur har du tänkt att det skall hjälpa dem? Problemet är inte att det inte har något kapital utan det är att de inte får IN något kapital som täcker deras kostnader. Någon nöt har väl förmodligen prispressat hårt och inte har haft någon som helst koll på deras ekonomi öht.

Permalänk
Medlem

Väldigt synd om de inte repar sig.
Datorbutiken har haft stor del i att pressa priserna på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de klarar sig!

Permalänk
Medlem

hmmm så det är därför dem inte har så mycket varor som visas på hemsidan.
men har dem inte sålt rätt bra mycket det senaste halvåret ?

Permalänk

Aldrig gillat DB men min nuvarande dator är köpt där:)
Nästa vända kommer från komplett.se

Visa signatur

abit-ag8/Intel p4 3,0@3,7/ Corseair twinx1024-3200c2/ Zalman CNPS9500 LED cpu fläkt/250 fsb/m-audio/his radeon hd3580 256mb/Acer Extensa 5620/netgear wnr2000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Men ilg@dd då, nu missade du ju något igen. Inte ett överstruket =, men likväl en viktig del i texten.

"... Datorbutiken är på väg att införa nödlösningen att spegla leverantörernas lagersaldon. På det viset får kunderna intrycket av att varorna finns på lager. Denna metod är vanlig bland mindre återförsäljare som inte har någon egen lagerhållning."

Du missade visst smileyn, smartass.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

avskedade dom webmastern också?

http://www.shoppingsajterna.se/

fortfarande gamla logon och det står inget om sammanslagningen av JME och Db.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är läge att tänka sig för att köra med
förskottsbetalning i nuläget.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
avskedade dom webmastern också?

http://www.shoppingsajterna.se/

fortfarande gamla logon och det står inget om sammanslagningen av JME och Db.

Ehh, räcker det inte med:
"Sedan våren 2007 ingår också JME Data i koncernen. JME Data är en av sveriges största
fackhandlare inom datorer, tillbehör och hemelektronik med starkt fäste i södra Sverige." vilket står att läsa på sidan.
Det var för övrigt ingen sammanslagning, det var ett rent uppköp.

Visa signatur