Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krofinzki

Allting funkar faktiskt på 2k, så enkelt e det

Nej, absolut inte... T.ex. mitt (urgammla) modem. Iofs så funkar inte det i xp heller, men...
Jag vet att det skulle ha funkat med nya drivrutiner, så kom inte och säg det nu :). Företaget hade gått i konkurrs så nya drivisar kom inte...

Själv kör jag win2k eftersom jag har vant mig med det nu. Tycker det är onödigt att lägga in winxp bara för att det är nytt. Skillnaden mellan XP och 2k är ju som sagt inte så vidare stor.

Sedan tycker jag att winxp tar för mycket plats. Plus allt onödigt som installeras tillsammans med xp.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Nyare är inte alltid bättre.. se på icq, realplayer etc etc...

Exakt. Tycker windows mer och mer håller på att bli som dom. Varför inte bara få ett rent os, så kan man intstallera alla saker man vill ha själv sedan?!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

btw, du kan inte köpa XP.. du kan bara hyra det för en summa och obestämnd framtid.. detta gör att MS kan göra typ vad dom vill... w2k kan du köpa vilket ger dom mindre rättigheter.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

btw, du kan inte köpa XP.. du kan bara hyra det för en summa och obestämnd framtid.. detta gör att MS kan göra typ vad dom vill... w2k kan du köpa vilket ger dom mindre rättigheter.

Man kan inte köpa något OS från MS. Du köper en licens som ger dig rätt att använda operativet.

Sen dessutom, detta krig...god!
WinXP är en uppdaterad win2000 rätt o slätt. Från NT5.0 till NT5.1.
Det ena är inte bättre eller sämre än det andra, det är bara en fråga om smak o användningsområde. Xp har lite mer features på både gott o ont. Vad gäller utseendet så är det bara att stänga av teman så ser det likadant ut som på 2000.
Sen som trådhållaren säger att XP inte skulle vara mer bakåtkompatibelt än 2000 så är det precis tvärtom som så många andra före mig här redan har sagt.

Jag kör XP just nu och trivs mkt bra med det. 2000 är ett mycket bra o stabilt operativ. Bara en fråga om smak, tycke, tillgång o dator.

SLUT!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk

Ska bli intressant att se allas åsikter i slutet av augusti när XP-användarna kört sp1. Har en liten känsla av att det kommer se lite annorlunda ut då. I alla fall efter ett tag, när det spridit sig hur det fungerar.

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Medlem

Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
....

1 Dom vill vara ”cola”, eftersom 2000 är lite krångligare än XP så tror många att dom ska uppfattas smartare och bättre än dom andra. Oftast är det tvärtom.

....

w2k är väl inte krångligare än xp, eller? okej w2k kanske innehåller lika många guider och sånt, men det är inte krångligare!

har testat både xp och w2k, men valet blev ändå enkelt, w2k.

Visa signatur

ICQ# 3506317

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker win2k är bättre? Får jag lov att tycka det?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
Jag tycker win2k är bättre

Jag också, men jag skiter fullständigt i om någon stör sig på det.

Permalänk
Medlem

Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Citat:

XP är och kommer förbli ett bättre OS på grund utav att det är ett mer genomtänkt och nyare OS. Alla som klagar på XP gör det av dessa orsaker:

1 Dom vill vara ”cola”, eftersom 2000 är lite krångligare än XP så tror många att dom ska uppfattas smartare och bättre än dom andra. Oftast är det tvärtom.

Jag tycker att 2000 är lättare än XP. I XP har dom lagt in en massa skit och "enkla guider" som krånglar till allt nåt helt otroligt. Jag vet att det går att få det mesta att se ut som i 2000, men jag tycker ändå att 2000 är enklare.

Citat:

2 Dom sitter med hårdvara som är GAMMMMMMMAL. En P3:a 450 MHZ med 65 MB ram, visst lycka till…. Jag förstår att ni har problem.

Jag har en Athlon 1000 och 512 MB RAM. jag tycker att 2000 är stabilare än XP på den här datorn. Är den för gammal tycker du? det tycker inte jag.

Citat:

3 Dom har GAMMMMMAL mjukvara. Jag är glad att XP inte är så förbannat bakåtkompatibelt. Man måste ju släppa gamla program som är från 1995.

XP är faktiskt mer bakåtkompatibelt än 2000. Fler gamla spel som funkar t.ex.

Citat:

4 Okunskap. Många klagar på själva XP när det oftast är fel på hårdvaran eller drivrutienen.

Jag kan hantera XP och känner till hårdvaran och drivarna.

Ingen av dina 4 punkter stämde. Jag tycker att 2000 är bättre pga stabilitet, att det tar mindre plats, mindre bloat och att jag gillar helheten i 2000 bättre än i XP.

Och ditt inlägg var ju inte direkt sakligt och objektivt. Du föredrar XP och det respekterar jag. Men du måste respektera att vissa föredrar 2000. Om någon frågar vilket OS han/hon ska välja kommer jag att rekommendera 2000 och du kommer att rekommendera XP. Kan vi inte vara nöjda så?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
... Massa kvalificerat skitsnack ...

Om någon frågar vilket OS han/hon ska välja kommer jag att rekommendera 2000 och du kommer att rekommendera XP. Kan vi inte vara nöjda så?

Gör det, men Ni behöver inte lägga till " XP suger " eller liknande efter rekommendationen

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Gör det, men Ni behöver inte lägga till " XP suger " eller liknande efter rekommendationen

vill gärna veta vad du menar med "Massa kvalificerat skitsnack"

Jag lägger inte till "XP suger". Jag gillar inte XP och motiveringen står i mitt inlägg ovan, men att bara kväka fram "XP suger" utan motivering leder ingenstans.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
men att bara kväka fram "XP suger" utan motivering leder ingenstans.

Precis, det är därför Knashatt starta denna topic, för en massa idioter ( inte du! ) har nämligen gjort det under lång tid när "nybörjare" frågat vilket OS dem ska använda...eller bara gjort en tråd " XP suger " och sen inget mer, jävligt tröttsamt att se dessa tråder om XP suger.

Permalänk
Medlem

XP suger

(jag var tvungen)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

XP suger

(jag var tvungen)

w2k suger

(Jag var tvungen)

Visa signatur

Friskt kopplat, hälften brunnet

Permalänk
Avstängd

windows * suger

(Jag var tvungen)

Permalänk
Medlem

Windows suger

(jag var tvungen)

edit: fan

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus
Windows suger

(jag var tvungen)

edit: fan

Permalänk

xp och windows 2000 är i stort sätt samma sak.ett nytt gränssnitt
lite nya prylar(som andra företag gör mycket bättre än pyttemjuk varför kan tex mjukvarutillverkarna till cdr/cdrw överleva..?? var ett djävla liv om det när msoft skulle intregera det i xp)byggt på samma kärna..lite mera drivrutiner till plug and play osv..men inte är det ett dåligt os..men kan du din dator och vill ha mera kontroll över saker och ting är windows 2000 helt klart att föredra..(har själv märkt att video och musik som jag pysslar med mycket mår bättre på windows 2000 än på xp) dom få spelen jag spelar är grafik mässigt bättre för mig på windows 2000.(men xp stöder flera spel)jag har kört både win2k och xp sen tidiga beta versioner av bägge oséna (inte ens en blå skärm eller hängning sedan 1999 med windows 2000)därimot har 3 hårdiskar pajat under xp(knappast xp´s fel)vad som är tråkigt med xp är att det blir väldans segt efter ett tag om man inte konstant rensar registret och defraggar ofta.och säkerheten på xp är inte
vad jag hade väntat mig.finns ingen anledning för mig att köra xp
fast jag har 3 olika xp versioner liggandes på hyllan som jag fått gratis för det är inget nytt för mig jämfört med win2k alla prylar som msoft stoppat in har jag redan som 3 parts program(och dessutom bra mycket bättre än microsofts prylar) för mig vart xp en besvikelse kan inte förstå allt stå hej med xp om man undan tar utsende och lite småjox så är xp en klart mindra uppdatering än vad windows 2000 var när det ersatte nt4(som jag kör på 2 andra burkar
varav en knappt har startats om sedan 97)
så varför byta bara för att det kommer något nytt när allt redan funkar det är väl använda datorn man skall inte sitta och flasha med nya os hela tiden och se till att hårdvaru tillverkarna blir fetare och fetare ..??

Permalänk
Medlem

Allt suger

(jag var tvungen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråden!!

Har lagt till text på orginaltråden.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråden!!

Citat:

Förstår inte många här att det inte är alla som har piratkopior på 2000 & XP utan har en ärlig köpt XP skiva eller 2000 skiva.

det låter som om du tycker det är bra att stödja microsoft, eller har jag missupfattat dig?

Permalänk
Medlem

Citat:

<<<<<<<<<<< Tillägg 11/7 -2002 >>>>>>>>>>>>

PS:
Då jag märkt att många har missuppfattat mig angående denna tråd så klipper jag in här en liten text som jag skrev lite längre ner här. Vill även påpeka att jag var rätt irriterad när jag skrev orginal tråden. Här kommer tillägget:

Jag menar inte att alla som tycker 2000 är bättre än XP är på något sätt dumma eller har dålig hårdvara. Jag är häller inte ute efter att folk ska tänka och tycka som jag.

Men många av dom som har problem med XP får det att låta som det är själva XP som är kasst när det oftast inte har något med själva OS:et alls att göra utan fel på hårdvara/mjukvara.

Och när någon har problem med XP och frågar om problemet här så är det många som gång på gång på gång på gång skriver ”installera 2000 så löser det sig”, det är DETTA jag är så irriterad på.

Förstår inte många här att det inte är alla som har piratkopior på 2000 & XP utan har en ärlig köpt XP skiva eller 2000 skiva. En jämförelse är:

Fråga: Jag har problem med min nya Volvo C70.
Svar: Köp en Saab 95 så slipper du problemet.

Stället för att lösa problemet så skriver nästa ALLTID någon om man ska installerar 2000 istället för att lösa själva problemet (som nästan aldrig har med själva OS:et att göra)

Du har så rätt så. Det är inte bara att byta mellan olika Windowsversioner hur som helst, har gått och köpt Win XP Pro för 4000:- eller vad det nu kostar så är det ganska självklart att man använder det. Uppstår problem ser man till att lösa dem.

Dock så är det i mitt tycke fullständigt omotiverat att exempelvis uppgradera från W2k till XP, skillnaden är för liten och priset är hutlöst.
Kör man 9x/ME/NT4 bör man byta snarast (helst till fri programvara ).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

det låter som om du tycker det är bra att stödja microsoft, eller har jag missupfattat dig?

Som jag ser det stöder man M$ i vilket fall som helst, oavsett hur man fått tag på sitt Windows. Man främjar spridningen av deras produkter och det gynnar dem, även om de tjänat ännu mer stålar om alla köpt grejerna.

Vill man inte stödja M$ på något sätt alls ska man inte använda deras programvaror överhuvudtaget, skaffa nåt annat. Använd andra standarder än deras (öppna såklart) osv...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus

Som jag ser det stöder man M$ i vilket fall som helst, oavsett hur man fått tag på sitt Windows. Man främjar spridningen av deras produkter och det gynnar dem, även om de tjänat ännu mer stålar om alla köpt grejerna.

Vill man inte stödja M$ på något sätt alls ska man inte använda deras programvaror överhuvudtaget, skaffa nåt annat. Använd andra standarder än deras (öppna såklart) osv...

du har så rätt så, men vad jag menar är att det inte är nå ärofyllt med att "medvetet" stödja MS och deras marknadsföring

Permalänk
Medlem

Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråden!!

Citat:

Bra och bra????

Ett företag kan inte köra en massa piratkopior, eller hur!
Det ÄR faktiskt olagligt att köra en piratkopia och alla vill kanske inte göra detta.

(jag kör allt ett pirat OS jag med )

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråden!!

Citat:

Bra och bra????

Ett företag kan inte köra en massa piratkopior, eller hur!
Det ÄR faktiskt olagligt att köra en piratkopia och alla vill kanske inte göra detta.

(jag kör allt ett pirat OS jag med )

jag har inte sagt att jag gör det

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråd

Citat:

du har så rätt så, men vad jag menar är att det inte är nå ärofyllt med att "medvetet" stödja MS och deras marknadsföring

Njaaaa, nu börjar du väll spåra ut va??
Ärofyllt???? Va???

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Trött på tjatet om XP eller 2000. LÄS!!!! Har lagt ett tillägg på orginaltråd

Citat:

Njaaaa, nu börjar du väll spåra ut va??
Ärofyllt???? Va???

det jag menar är att man ibland köper saker för att stödja de som gjort det.
det verkar som om du tycker det är så med windows

Permalänk
Medlem

Var inte den här tråden menat som, slut på tjafset? Jag tycker att denna tråd nu har blivit ett nytt tjafs om XP vs 2k eller?
Meningen var nog att XP skulle ersätta 2k!!! eller?
Ni som inte gillar Bill Gates uppdateringar kör ni vidare med 2k och var nöjda utan att gnälla över folk som använder det senaste, samt ni som kör XP var oxå nöjda utan att klanka på dom som vill använda äldre OS. Thats it!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som är bättre.
Win2k el. XP.
båda två funkar ungefär lika bra på min dator.
Iofs så föredrar jag win98 SE bäst men det är jag det.
för övrigt så är den här diskutionen inte speciellt nyskapande..
"Pest, Kolera, Pest, Kolera" säjer jag bara.
Folk spelar vilket OS dom vill.
Det är ett fritt land
------------02:07------------
Glömde säja att jag spelar XP just nu och har inga problem med det förutom det "gulliga".
bra att det går att slå av.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.