Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraelsarn
Är noxen för stor för att ta med till skolan då och då eller funkar det? satsa på en 13.3" istället?

Ja den är för stor för att ta med till just skolan

Permalänk

Fråga, varför är Zepto så populära här på sweclockers? Jag förstår inte poängen liksom. Priserna är väl konkurensmässiga, men de recensioner jag har läst så har deras skärmar inte varit så där superbra, och det är ju i princip det viktigaste när man väljer en bärbar, bortsett från batteritiden då.

De är relativt enkla att konfigurera som man själv vill ha dem, men samtidigt så har jag ännu mindre förståelse för folk som ska ha sin bärbara som "speldator" för det verkar i praktiken hopplöst att få vettig prestanda till ett någorlunda humant pris. Datorn är ju knappt användbar för spel före du kommer upp i 12.000+ klassen och då kan du köpa motsvarande stationära dator för 5000-6000:- som fullständigt sopar mattan med den bärbara. Tar man sen i åtanke hur kass batteritid, värme och hur hög ljudnivån blir, så känns det bara korkat att bygga en laptop for gaming.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Jo för alla vill ha en gigantisk låda som tar upp halva lägenheten med tillhörande sladdhärva.
Ska man köpa en redig stationär kostar ju chassit iaf 3kkr

Permalänk

Ja det ska bli spännande och se vilka som får imorgon och när de beställde. Jag kommer va helt utom mig om jag får imorrn

Jag tar med Ballerina och saft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Ja det ska bli spännande och se vilka som får imorgon och när de beställde. Jag kommer va helt utom mig om jag får imorrn

Jag tar med Ballerina och saft

När beställde du ?:)

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
Mycket text + Tar man sen i åtanke hur kass batteritid, värme och hur hög ljudnivån blir, så känns det bara korkat att bygga en laptop for gaming.

Visa mig en stationär dator jag kan ta med mig till andra sidan jorden utan problem så visar jag dig en stationär dator jag köper

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Visa mig en stationär dator jag kan ta med mig till andra sidan jorden utan problem så visar jag dig en stationär dator jag köper

Varför ska man spela på datorn när man är på andra sidan jorden?
Jag skulle personligen roa mig på andra sätt än att spela på datorn om jag var utomlands, men det kanske jag är ensam om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Varför ska man spela på datorn när man är på andra sidan jorden?
Jag skulle personligen roa mig på andra sätt än att spela på datorn om jag var utomlands, men det kanske jag är ensam om.

Har en känsla av att vi reser lite annorlunda, jag snackar inte 2 veckors charter resa här

Är man borta hela vinterhalvåret för att Sverige är stört deprimerande så är det skönt att få med sig datorn

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

5 days to Cookieday

Frågan är, vad ska jag göra med datorväskan, hårddisken och laptopkylare som jag redan köpt till Nox'en när jag kommer hem med några hundra kilo pepparkakor?

Jag beställde så sent som den 18 juli, så jag hänger gärna med till fabriken, om det är okej?

Vilken laptopkylare blev det, Tagg? Själv funderar jag på någon av Zalmans modeller. Dock tänkte jag göra det när datorn väl kommer så jag kan jämföra i butiken med vilken av storlekarna passar bäst. Dock kommer jag säkert få lägga pengarna till en rejäl kakburk istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en känsla av att vi reser lite annorlunda, jag snackar inte 2 veckors charter resa här

Är man borta hela vinterhalvåret för att Sverige är stört deprimerande så är det skönt att få med sig datorn

Det blir vad man gör det till.

OffT:
Måste smilisar användas för att man inte ska uppfattas som en sur torrboll?

Permalänk
Medlem
Citat:

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=241433

Någon tanke bakom just den eller blev det lite på känn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
OffT:
Måste smilisar användas för att man inte ska uppfattas som en sur torrboll?

Alla som inte smilar är v... Nej, men allvarligt talat kan det kanske ibland behövas, då ironi har en aning svårare att framgå via forum än öga mot öga, då text inte ger lika mycket känslouttryck som kroppsgester.

/Hobbypsykologen

Permalänk
Medlem

Den verkar bra + billigare än zalman + sprider luft på större yta + insug på sidan så man kan ha den i knät eller på sängen/soffan

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
När beställde du ?:)

Ska jag va ärlig kommer jag inte riktigt ihåg, men mellan 15e och 20e. Man får väl hoppas på det bästa liksom.

Permalänk
Medlem

Hur nödvändigt är det egentligen med en laptopkylare? Är det något man borde investera hem? Kommer min Nox smälta till en svart gojja om jag startar Crysis utan laptopkylare?:O

Tacksam för svar

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur nödvändigt är det egentligen med en laptopkylare? Är det något man borde investera hem? Kommer min Nox smälta till en svart gojja om jag startar Crysis utan laptopkylare?:O

Ärligt talat tror jag inte det är något krav, men lägre tempratur är aldrig fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
De är relativt enkla att konfigurera som man själv vill ha dem, men samtidigt så har jag ännu mindre förståelse för folk som ska ha sin bärbara som "speldator" för det verkar i praktiken hopplöst att få vettig prestanda till ett någorlunda humant pris. Datorn är ju knappt användbar för spel före du kommer upp i 12.000+ klassen och då kan du köpa motsvarande stationära dator för 5000-6000:- som fullständigt sopar mattan med den bärbara. Tar man sen i åtanke hur kass batteritid, värme och hur hög ljudnivån blir, så känns det bara korkat att bygga en laptop for gaming.

För en stationär blir inte varm, låter inte med sina ultrastora hyper fläktar (bortse ifrån vattenkylning) och är inte allmänt stor, äcklig och dammar igen hela stället. Den är så smidig att ta med sig på lan eftersom den inte väger någonting och för den delen behöver man ju verkligen inte konka på en plattskärm heller. Ganska smidigt med stationär, inte så mycket kablar

Priset är för vissa inget problem, och det är värt att betala dubbla bara för att slippa alla sladdar och bök som en stationär erbjuder så underbart.

Laptop + 1x Strömsladd, 1x Usb Sladd (mus) och 1x Hörlurar = win

Dessutom ser jag inte problemet med batteritid, jag har inget behov av att sitta med datorn där det inte finns ström tillgängligt. Utomhus är inget val med en glossy skärm, och det är väl iprincip bara där man inte har ström inom räckhåll.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Citat:

Tacksam för svar

Alltså jag tycker pengarna är fett värda det. Jag var nyss på stan och köpte mus, tangentbord och laptopkylare för 500:- tot och allt var av riktigt bra kvalité. (musen var billig, men det är så jag föredrar dem). Laptopkylaren hade också 4 usb portar så att det fungerar som en usbhub samtidigt vilket är otroligt praktiskt.

Risken är ju inte stor att det händer nåt, men för 300 kr är det ju så värt det samtidigt som den har annan stor praktisk nytta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Risken är ju inte stor att det händer nåt, men för 300 kr är det ju så värt det samtidigt som den har annan stor praktisk nytta samtidigt.

Vilken kylplatta blev det? Vore intressant att veta hur andra tänker när de köper kylare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Vilken kylplatta blev det? Vore intressant att veta hur andra tänker när de köper kylare.

jag tänkte att jag ville ha aluminum, och inte plast. Med tanke på värmeledande egenskaper. Sen ville jag inte att den skulle låta så hemskt heller. Och när jag såg att den hade 4 st usb portar tänkte jag inte så mkt längre utan gick och kolla på den sen köpte jag den

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Permalänk
Medlem

Hallå folk !

Vet att detta är en NOX tråd men måste få lite tips ändå.

Är lite sugen på följande Nexus men har ett par faktorer jag undrar över.

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Nexus/Nox SE BLACK

Nexus A15 - WXGA 1280x800 + Geforce 9600M GT 512MB

6 Cell Nox/Nexus

Miljöavgift

Onlinerabatt Nexus A15 Power

Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit

MS Windows Vista Home Basic 64bit - SE + Office testversion

500GB 5400rpm SATA Hårddisk

Ni med Zepto burkar kan kanske ge mig lite klarhet i följande:

- Skärmupplösningen (mesta tiden slösurfas, se film, kanske spel då o då)
- Värmeutvecklingen - har precis haft en extremt varm laptop, ej önskvärt att få en till.
- Fläktljud - precis haft en laptop med 3x60 mm fläktar på fullvarv konstant, irriterande är bara förnamnet.
- 500 GB 5200 rpm eller 250 GB 7200 rpm ?
- Support/Service
- Materialkvalitet hos Zepto

Måste få tummarna loss och handla burk då jag börjar plugga om 3 veckor så tacksam för råd och ideer!

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk
Medlem

POLL!!

Hur många Nox A15 kommer att rapporteras in här under morgondagen?

Min gissning 2

/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
POLL!!

Hur många Nox A15 kommer att rapporteras in här under morgondagen?

Min gissning 2

/J

Min gissning är NOLL = 0

Blir väldigt glad om de lyckas komma innan helgen..

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

eftersom jag beställde i slutet av juni och ännu inte fått någon notifikation gissar jag 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Min gissning är NOLL = 0

Blir väldigt glad om de lyckas komma innan helgen..

Alla som har beställt kommer få sin Zepto, utom jag (A)

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk

undran

Tjena.. Lite offtopic men iaf.. Några snackade om Inter Turbo memory, är det

ända att det är intels egna lite snabbare ram minnen man trycker i då eller är

det där någon annan sorts minne? Ha det

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något mail som anger att den ens skulle vara sen, enligt zepto så skulle den skickas den 25e juli....

Permalänk
Medlem

Re: undran

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dendrofilen
Tjena.. Lite offtopic men iaf.. Några snackade om Inter Turbo memory, är det

ända att det är intels egna lite snabbare ram minnen man trycker i då eller är

det där någon annan sorts minne? Ha det

ITM-minnet är inte snabbare än vanligt internminne, tester jag läst har snarare visat på motsatsen.

Det ITM gör är att dels lagra operativsystemsfiler för stabbare uppstart, dels lagra ofta använda program för snabbare uppstart. Inget behov vid spelande, mest kontorsarbete. Dock ska det tydligen vara en bättre idé att istället lägga pengarna på mer "riktigt" internminne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
eftersom jag beställde i slutet av juni och ännu inte fått någon notifikation gissar jag 0

"Yes, you do receive the tracking number, normally the morning after it leaves the factory." från http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/8667...

Om det stämmer så borde du få besked imorgon om den skickades idag.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Det står även i ovan nämnda länk att de hoppas på att få ut alla förbeställningar innan veckan är slut. Jag tror vad jag vill om det.