Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Vet inte varför, men jag gillar fortfarande Zepto väldigt mycket. Trots att de är heeelt värdelösa på att gå ut med vettiga leveranstider. Kanske för att de är så gosiga och snälla över telefon. Sen så känns det bara som att Noxen kommer vara en väldigt skön och stabil dator som var värd väntan

Jag har också lite samma känsla att datorn kommer vara värd väntan
Och sen var dom faktiskt snälla över telefon

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inter
Jag har nu överget väntan på Noxen och avbeställde. Dock köpte jag inte pepparkakor utan en HP dv5t som har likadana spec. fast med en Blueray läsare till samma pris och leverans direkt, väntar bara på posten nu

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361576

Jag har också varit lite sugen på en sådan när Noxen aldrig kommer. Men HPn verkar inte gå att få tag på med högupplöst skärm och då väntar jag hellre.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Högupplöst skärm med pixel garanti är precis vad vi vill ha.

Och sen tycker jag aldrig att hp har gjort snygga datorer!
noxen passar mitt mörka ek-skrivbord perfekt med dess stilrena, svarta
design (om man nu vill vara lite estetisk av sig).

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

HP'n är också större!

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Ingen som har en laptopkylare att rekommendera till Noxen ? Ni som redan köpt kylare, vilken blev det ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Har en Notepal Infinite som ligger och väntar här på Noxen, använder den till min gamla hp laptop och den fungerar väldigt bra

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=241433G

Gillar att den sprider färsk luft till hela undersidan och inte bara på vissa ställen. Det kan datorn bara må bra av. Plus att den suger in luft från sidan så man kan ställa den vart man vill (soffan, sängen etc).

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk

Jag tänkte köpa min Mythos från Zeptosexperten.se senaste datum jag har läst är 2008-09-06, och jag som trodde den skulle vara här till förra fredagen.
Jag börjar plugga den 19 och det känns ju lite surt när man har ställt in sig på en dator så gör dom så här ... någon som har andra alternativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en Notepal Infinite som ligger och väntar här på Noxen, använder den till min gamla hp laptop och den fungerar väldigt bra

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=241433G

Gillar att den sprider färsk luft till hela undersidan och inte bara på vissa ställen. Det kan datorn bara må bra av. Plus att den suger in luft från sidan så man kan ställa den vart man vill (soffan, sängen etc).

Är den att rekommendera med andra ord ? Ingen av oss vet ju hur Noxens undersida ser ut ännu. Vart fläktarna sitter osv. Men notepad infinitiv tycker du är prisvärd och bra ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Iom att den för luft till hela undersidan kvittar det vart insuget sitter sålänge det inte är genom tangentbordet. Och även om det skulle vara det så är det fortfarande skönt att ha om man ska ha den i knät en längre stund

Jag är iaf nöjd med mitt köp. Dessutom är den en bra bit billigare än Zalman kylarna.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

kanske blir en sådan investering då:) Nu gäller det bara att få hem datorn också. Jag som har förberett allt här hemma lol. Har köpt headset, mus, Vista, och snart kylare:P

13/8... Jag har iaf inget förtroende kvar till Zepto..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, jag har haft tjock jävla datorrygga, en splitterny oöppnad 2.5" HD (7k200, haxxig skit), mus, vista, musmatta, laptopkylare, usb minne liggandes i många veckor nu -_-

Allt inhandlad för Zepton.... ge mig nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Avstängd

ska ni inte köpa en förlovningsring till datan oxå när ni ändå e på G?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Haha, jag har haft tjock jävla datorrygga, en splitterny oöppnad 2.5" HD (7k200, haxxig skit), mus, vista, musmatta, laptopkylare, usb minne liggandes i många veckor nu -_-

Allt inhandlad för Zepton.... ge mig nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

haha, exakt samma här nästan. Så snörpligt när det bara ligger där.. det ser så ensamt ut. Men vi kommer iaf va fett glada när vi får den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
ska ni inte köpa en förlovningsring till datan oxå när ni ändå e på G?

självklart kommer vi köpa förlovningsringar, vad trodde du annars?
skulle det dära på något sätt vara en negativ kommentar så var det inte mycket till smultron på strået grabben.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som beställt noxen på avbetalning?

Funderade lite grann kring förseningarna, om inte datorn kommer.... så kommer första avbetalningsfakturan, det lär ju svida rätt hårt.. .

Osså undrar jag (om det är nån som har valt avbet. som betalform) vilka papper fick ni fylla i? Hade en lapp med som jag tyckte var lite underlig med, säljnota. Nån reaktion på den?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Tips kan ju vara att söka lån hos din bank istället, brukar vara betydligt billigare än avbetalningsplaner man får från butiker.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Hmm, tänkte inte på att gå till banken faktiskt. Men Zepto erbjuder räntefritt upp till 2 år, 29:- extra / månad i "administrativa avgifter" från banken iofs så rent räntefritt är det ju inte, men inget procentuellt påslag i alla fall.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss en rejäl nervositets kick vilket leder till att jag måste skriva något i den här tråden igen Hör jag inget från Zepto på Måndag kommer jag bli ganska ledsen. Hör jag inget från Zepto på Tisdag kommer jag bli fett deprimerad. Hör jag inget från Zepto på Onsdag innan klockan 17:00 kommer jag spänna fast X antal C4 runt höften och köra ner till Zepto Headquarters i Danmark med en väl planerad replik.

Thats it! Jag vet hur det låter. Jag är inte precis snubben med tålamod. Speciellt inte nu.

För övrigt.

GIEF!

Visa signatur

Permalänk

Kan någon förklara för mig vad en "dockingstation" är, och varför inte noxen just nu stöder detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inter
Jag har nu överget väntan på Noxen och avbeställde. Dock köpte jag inte pepparkakor utan en HP dv5t som har likadana spec. fast med en Blueray läsare till samma pris och leverans direkt, väntar bara på posten nu

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361576

De är ju jäkligt trevliga, men det är det där med de lågupplösta skärmarna.... I USA kan man beställa dem BTO med WSXGA+, men Europa får HP:s b-sortiment...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Kan någon förklara för mig vad en "dockingstation" är, och varför inte noxen just nu stöder detta?

En klump som man har på skrivbordet med massa portar, t.ex. USB, Firewire och DVI/HDMI/VGA. Denna klumpen kopplar man till väggen så den har ström, behöver alltså inte använda laddaren till datorn. Laptopen har en kontakt på undersidan som matchar en kontakt på dockningsstationen, man "lägger" på laptopen och vips så har man alla portarna på klumpen tillgängliga.

Anledningen till att det dröjer innan Zepto kan leverera Nox med stöd för dockningsstation är nog för att chassit måste göras om, dvs det finns inte plats för kontakten på de chassin som finns nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
En klump som man har på skrivbordet med massa portar, t.ex. USB, Firewire och DVI/HDMI/VGA. Denna klumpen kopplar man till väggen så den har ström, behöver alltså inte använda laddaren till datorn.

Men det går ju lika bra att använda laddaren som att använda dockningsstation för strömförsörjningen, om man inte är ute efter portarna... Nox har ju gott om portar redan så ytterligare HDMI-port t.ex förstår jag inte, för portarna i datorn avaktiveras väl inte av dockningsstationen?

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk
Medlem

Jo det går lika bra. Jag tycker inte Nox har speciellt mycket portar, 3 usb och ingen firewire känns lite b, men det beror ju på vad man har för behov. Det är rätt skönt att ha tangentbord, mus, skärm osv osv inkopplat alltid i dockningsstationen hemma, så när man tar med sig datorn behöver man inte koppla ur/in en sablans massa.

Permalänk
Medlem

Sant som du säger, med en dockningsstation har man ju en stationär "bas" som man alltid kommer hem till.

Håller med att det var synd att firewire saknas - men det enda jag använt firewire till är min iPod och den har legat i en låda 1½ år men man vet aldrig när man kommer komma behöva fw igen.

Så för mig personligen är det ok utbud - men det hamnar inte i någon extremklass... får se hur det fungerar exakt sen, bara den landar nån gång.

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk
Medlem

Impulsköpare som man är har man köpt macbook air i ett varuhus nu i helgen, så blir till att avboka Noxen :(. Känns lite taskigt mot zepto men delvis derat eget fel att det kliat så mycket i mina köparfingrar

Permalänk
Medlem

Om inte min Nox kommer nästa vecka... så bygger jag en egen! Med Black Jack! Och glädjeflickor!

...förresten, glöm Nox:en.

Permalänk
Medlem

Fyfan, det kan inte stämma att mythosen kommer komma den 29.. Jag pratade med zepto i tidags då sa de att de skulle skicka dem i slutet av nästa vecka:.:

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Någon mer än jag som beställt noxen på avbetalning?

Funderade lite grann kring förseningarna, om inte datorn kommer.... så kommer första avbetalningsfakturan, det lär ju svida rätt hårt.. .

Osså undrar jag (om det är nån som har valt avbet. som betalform) vilka papper fick ni fylla i? Hade en lapp med som jag tyckte var lite underlig med, säljnota. Nån reaktion på den?

Jag har också tagit på avbet. Tror inte någon räkning ska dyka upp förren de faktiskt fått iväg Noxen. (Annars blir jag lite förb****. )
Någon säljnota fick jag inte, avtal och orderbekräftelse ,beräknad lev.dag: 28/7..det enda datum jag fått och någon personlig information om försening har jag heller ej fått. Tack o lov för forumet

Väntar o längtar...

Permalänk
Medlem

Ang avbetalning.
Mig veterligen så är det vid(eller efter) leverans man får hem den första fakturan och där oxå väljer vilken typ av avbetalning man vill ha, skickar in papperna och sedan rullar det på.
Så är vanligaste tillvägagångssättet.
Mvh

Edit:
"Impulsköpare som man är har man köpt macbook air i ett varuhus nu i helgen, så blir till att avboka Noxen . Känns lite taskigt mot zepto men delvis derat eget fel att det kliat så mycket i mina köparfingrar "

Inget dåligt hopp från relativt tung spel-prestandamaskin till "ultraportabel" MacBook Air!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Jag har också tagit på avbet. Tror inte någon räkning ska dyka upp förren de faktiskt fått iväg Noxen. (Annars blir jag lite förb****. )
Någon säljnota fick jag inte, avtal och orderbekräftelse ,beräknad lev.dag: 28/7..det enda datum jag fått och någon personlig information om försening har jag heller ej fått. Tack o lov för forumet

Väntar o längtar...

Hmm underligt det där med säljnotan, ingenting där det var tre kopior, en till dig, en till banken och en till Zepto? Den kanske inte skulle ha följt med då, enligt Zepto var den standard, jag ringde och frågade dem om den innan jag skickade pappren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Ang avbetalning.
Mig veterligen så är det vid(eller efter) leverans man får hem den första fakturan och där oxå väljer vilken typ av avbetalning man vill ha, skickar in papperna och sedan rullar det på.
Så är vanligaste tillvägagångssättet.

Fick via mail bestämma antal månaders avbetalning sen skickades avtal på det tillsammans med bekräftelse och säljnota ut till mig. Tyckte det var lite ovanligt tillvägagångssätt, men vanligtvis väljer jag inte avbetalning som betalform när jag handlar på nätet heller, det har jag bara gjort i butik tidigare så har ju ingen egentlig koll på hur det sköts.

Visa signatur

Zepto Nox A15,