Permalänk

Eftersom Nox och Nexus är samma datorer i grunden (Eller?) så undrar jag om den (Nexuxen eller Noxen) kommer klara av rekommenderade inställningar för Far Cry 2?

http://spel.feber.se/art/65672/hrdvarukraven_fr_far_cry_2/#co...

Permalänk
Medlem

Har också ringt Zepto nu och det de sa till mig var följande:

- Mythosarna med tillvald högre upplösning är försenade och ankommer Zepto den 29/8

- Nox A15 finns tillgängliga för leverans nu och tar "några få arbetsdagar"

De erbjöd mig även att byta till Noxen om jag ville få den kvickare (har beställt Mythos).

Är jävligt kluven, vill ju fan ha den nu med en gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Eftersom Nox och Nexus är samma datorer i grunden (Eller?) så undrar jag om den (Nexuxen eller Noxen) kommer klara av rekommenderade inställningar för Far Cry 2?

http://spel.feber.se/art/65672/hrdvarukraven_fr_far_cry_2/#co...

9600m GT är jämförbart (något snabbare) med 8600GT, så Nox/Mythos fyller den rekommenderade speccen som fanns där.

Citat:

De erbjöd mig även att byta till Noxen om jag ville få den kvickare (har beställt Mythos).

Mythos är snygg, men tänk så mycket bök du kommer ha med en VIT dator. Allt skit som kommer synas lätt, alla repor som kommer glänsa. Tänk på alla tattare som kommer vilja ta din dator för att den är fin och glänsig, eller för att de rent ut tror att du har en mac!

Se så, ring och byt till en Nox, du vet att du vill

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Lär vara Mythos om inte Zeptos kundservice är ett gäng med mytomaner då de gav mig helt andra uppgifter när jag ringde i onsdags.

Får hoppas på det, annars blir jag inte någon glad häst direkt.

Permalänk
Medlem

Låter lite konstigt att man ska måsta(eller för den delen vill) ligga ute med en massa pengar veckor och månader utan att ens veta när varan dyker upp? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Se så, ring och byt till en Nox, du vet att du vill [/B]

Åh jaa det vill jag. Jag ringer fan nu!

Permalänk
Medlem

Ingen av våra Juni beställare som rapporterat in att dom fått Noxen ?
Verkar inte som det:( När jag snacka med Zepto sist sa dom att denna
vecka (6-8 Augusti) är vigd till alla förbeställningar. (Dvs Noxar beställda i Juni månad)

Blir lite orolig nu:O

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

nepp har inte hört nått om att dom skulle skickat min ännu

Permalänk
Medlem

Bytte även jag till Noxen från Mythos efter att ha läst här. Att vänta en månad på att få en vit färg jämfört med en vecka för svart känns inte riktigt värt det. När den svarta egentligen passar bättre in hemma rent färgmässigt så blir det ett enkelt val.

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till en support kille på zepto och undrade vilket stadie min order är i, detta var svaret

"Your Nox is actually finally here. We are testing the first batch. You'll be happy
to know that you will be among the first customers in the whole of Finland to get
your hands on this unique notebook. I am sorry for the long wait though..

Hope to be able to send you good news beginning next week."

Permalänk
Medlem

Har finska zepto redan fått hem några nox'ar borde vi få våra innom de närmsta minuterna.
Det borde rimligtvis gå fortare att köra 30mil motorväg (avståndet mellan mig och fabriken i Danmark) än att åka på skotersafari 180mil till Joensuu Finland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
Skickade ett mail till en support kille på zepto och undrade vilket stadie min order är i, detta var svaret

"Your Nox is actually finally here. We are testing the first batch. You'll be happy
to know that you will be among the first customers in the whole of Finland to get
your hands on this unique notebook. I am sorry for the long wait though..

Hope to be able to send you good news beginning next week."

NÄR beställde du ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

support killen syftade nog på stället där zepto laptops byggs, alltså i danmark. Beställde min nox 27.6

Permalänk

Hm alltså shit.. det här är ju riktigt tråkigt och läsa allt. Om inte jag får min dator till på ons nästa vecka kommer jag bli riktigt sur. Visst skulle högupplösningsskärmarna komma idag till zepto, och sen skulle dom börja skicka på mån?

Ska ringa på mån och kolla med dem då om jag inte fått den då.

Permalänk
Medlem

Hur länge testar dom datorerna då?

Hittade ingen information kring det, knivigt att man som konsument inte har någon redig insyn i vad som kommer ske efter inköp, hur leveranskedjan ser ut alltså.
Första gången jag handlar från Zepto så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den metod de använder, verkar inte helt vattentät dock.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Inaktiv

inget operativsystem

hur funkar det om jag väljer att köpa utan operativsystem från zepto. har en skiva med Vista jag tänkte använda. blir det problem med att hitta drivrutinerna till hårdvaran då? såg att dom fanns att ladda hem på någon hemsida. om jag laddar hem alla dom och sparar då borde det väl inte bli några problem va?

Permalänk
Medlem

När jag frågade Zepto om min order som gjordes den 7e juli så fick jag svaret att alla förbokade räknas komma till kund runt den 15'e aug...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
När jag frågade Zepto om min order som gjordes den 7e juli så fick jag svaret att alla förbokade räknas komma till kund runt den 15'e aug...

dom sa 15:e till mig med, när jag ringde för 2 dagar sedan. Och om de förbokade kommer den 15 augusti, vad händer då med dom som beställde sent i juli? Eller är "förbokade" beställningar de som var gjorda innan 30 juli?

Skärpning, de kan åtminstonde skriva rätt datum på hemsidan. Hellre det än att smussla med två dagar.

Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08.

Varifrån kom de dära två extra dagarna?

Eller är det så att som sitter i telefonerna inte har någon egentlig koll på vad som skrivs/utlovas? Jag börjar onekligen att tvivla på "skandinaviens största laptop fabrikant".

Nu kanske det är så att datorn kommer first thing monday, men att vänta är grymt tråkigt just nu, speciellt när vädret är piss.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Time to wake up and smell the truth.

Att Zepto går ut med datum som de inte riktigt kan hålla har jag redan fått erfara.. 1, 2, 3, 4, 5 gånger! Ytterligare en gång sätter inte direkt hjärtat i halsgropen.

Däremot ångrar jag min order om datorn inte kommer på måndag och köper pepparkakor för pengarna.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
dom sa 15:e till mig med, när jag ringde för 2 dagar sedan. Och om de förbokade kommer den 15 augusti, vad händer då med dom som beställde sent i juli? Eller är "förbokade" beställningar de som var gjorda innan 30 juli?

Skärpning, de kan åtminstonde skriva rätt datum på hemsidan. Hellre det än att smussla med två dagar.

Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08.

Det är nog så att med "leverera" menar de "skicka iväg". Skickar de iväg på en onsdag är det mycket möjligt att datorn kommer fram på fredagen som man valde det minst snabba fraktalternativet. Det är mycket möjligt att båda datumen är rätt, beroende på hur man ser det.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska ringa imorgon och se om dem verkligen jobbar övertid, lol. Kan man passa på och gnälla lite om de faktiskt lyfter på luren.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Man kanske ska ringa imorgon och se om dem verkligen jobbar övertid, lol. Kan man passa på och gnälla lite om de faktiskt lyfter på luren.

skriv här och säg om dom svara

Permalänk

Om de jobbar övertid med datorerna så lär de inte svara på telefon, men det förstår ni nog.
De har släppt en 320GB 7200 rpm'are till Noxen nu med, nice.

Permalänk
Medlem

Jag har nu överget väntan på Noxen och avbeställde. Dock köpte jag inte pepparkakor utan en HP dv5t som har likadana spec. fast med en Blueray läsare till samma pris och leverans direkt, väntar bara på posten nu

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361576

Permalänk
Medlem

Om någon kan hitta en laptop med samma prestanda och innehåll som Noxen till samma pris. (ev. 1 tusen lapp dyrare) så SÄG till! Jag har inte mycket förtroende kvar inför kommande vecka..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Om de jobbar övertid med datorerna så lär de inte svara på telefon, men det förstår ni nog.
De har släppt en 320GB 7200 rpm'are till Noxen nu med, nice.

Om jag bara kunde lista ut ett direktnummer som inte är blockerat av deras växel så

Citat:

Jag har nu överget väntan på Noxen och avbeställde. Dock köpte jag inte pepparkakor utan en HP dv5t som har likadana spec. fast med en Blueray läsare till samma pris och leverans direkt, väntar bara på posten nu

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361576

Starta gärna en tråd och lägg in lite bilder och intryck när du fått den, vore kul att höra!

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk

Jag ska nog härda ut och vänta på Nox, men står det inte en svart rektangelformad låda innehållandes datorn på mitt vardagsrumsgolv klockan senast 17.15, fredag - så kan zepto hälsa hem

Lite ot, hur bra presterar hp's datorer i samma prisklass jämförelsevis med zepto's tidigare modeller?

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Jag ska nog härda ut och vänta på Nox, men står det inte en svart rektangelformad låda innehållandes datorn på mitt vardagsrumsgolv klockan senast 17.15, fredag - så kan zepto hälsa hem

Hahahahaha, ja. Kommer inte noxarna nästa vecka så är det fan fail for life @ zepto. Blir det till att skicka pepparkaksbomber till deras fabrik i Danmark. Fast frågan är väl om de ens förtjänar mina pepparkakor när det gått så långt, får fundera på den.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Haha, den 29e för Mythosarna? Happ, det var sista droppen. Avbokning genomförd.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, men jag gillar fortfarande Zepto väldigt mycket. Trots att de är heeelt värdelösa på att gå ut med vettiga leveranstider. Kanske för att de är så gosiga och snälla över telefon. Sen så känns det bara som att Noxen kommer vara en väldigt skön och stabil dator som var värd väntan

Visa signatur

LG Optimus 2X