Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

80 GB

Är också inne på att köpa ett ps3 , och fick höra om den nya versionen.

Kommer den endast ha större hårddisk eller kommer den också vara tystare och svalare? var nämligen någon som sa det på mitt jobb (pccity)

kommer de inte tillverka 40 gb versionen alls?

Kommer då 80 gb versionen att ligga högre i pris?

många frågor där hoppas nån orka svara

Ha det!

Permalänk
Medlem

40Gb har slutat tillverkats va ja vet, 80gigaren ska var exakt samma förutom att de följer med en Dualshock 3 kontroll. Sen tror ja att kylningen är identisk med 40gb, Det är va ja har läst iallafall :), Och den kommer kosta like mkt va ja har hört

Permalänk

Okej najs då är ju valet lätt att vänta på 80 gigaren då

googlade lite på det , och hittade att 80 gigaren också skulle ha minneskortläsare och 4 usb portat och mjukvarubakåtkompabilitet med ps2 spel.

LÅter ju väldigt vättigt om den kommer till samma pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
40Gb har slutat tillverkats va ja vet, 80gigaren ska var exakt samma förutom att de följer med en Dualshock 3 kontroll. Sen tror ja att kylningen är identisk med 40gb, Det är va ja har läst iallafall :), Och den kommer kosta like mkt va ja har hört

Har du nagon referens pa att det ska folja med en DS3-kontroll? Har namligen inte sett det bekraftat nagonstans. Det stod inte i officiella press-releasen. Vore verkligen ett bra beslut av Sony att slanga med dem!

(Engelskt tangentbord pa jobbet, om ni undrar varfor det saknas massa prickar...)

EDIT Det som star har ovanfor om bakatkompabilitet och fler USB-platser mm stammer tyvarr inte.

Permalänk

http://reviews.cnet.com/consoles/sony-playstation-3-metal/450...

där har du en länk till en recension av 80 gb versionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennistheman
http://reviews.cnet.com/consoles/sony-playstation-3-metal/450...

LÅter ju väldigt vättigt om den kommer till samma pris

den där gäller en USA-maskin. den 80G som kommer hit är samma som nuvarande 40G med ny kontroll och större disk men inget annat.

och notera även att det i det där fallet var en prisskillnad.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

AHa okej

Permalänk
Medlem

nån som har lego star wars o tycker de är värt ett köp ?

Permalänk
Citat:

nån som har lego star wars o tycker de är värt ett köp ?

Har man nån å köra CO-OP med är det ett solklart köp. Annars beror det lite på hur mycket man gillar Star wars världen. Men det är helt klart prisvärt och jag kan säga att jag har dödat många roliga timmar med spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Har man nån å köra CO-OP med är det ett solklart köp. Annars beror det lite på hur mycket man gillar Star wars världen. Men det är helt klart prisvärt och jag kan säga att jag har dödat många roliga timmar med spelet.

Vart på Media Markt förut de kosta 529kr, ganska billigt. Men råka slå till på en BR film istället. Har inte pengar för ett spel just nu.. Får bli senare kanske, beroende på hur höstens alla spel kommer att prata med plånboken:p

Permalänk
Medlem

Finns på gamestop i tbg för 299 till ps3 o 360..klart värt pengarna

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är hemma hos min styvfarsa. Han har 3 söner runt tio år som har ett PS3. Nu är det såhär att när man startar det så kommer det en blå skärm med en vågig grej i mitten (Ni märker här ganska snabbt att jag är 360kid som aldrig rört en ps3a förut...) Ingenting händer. Inte på flera minuter. När jag sätter i ett spel så fryser det. Jag lyckades ejecta skivan och starta om konsolen iallafall. När jag satte igång konsolen igen så drog ps3an automatiskt in skivan.

Nu så står det att ps3an tänker återställa filsystemet eftersom det är skadat. Finfint, tänker jag, nu löser det sig säkert! Processen avslutas och ps3an startas om. Samma skärm visar sig. Jag återställer filsystemet 3 gånger och ger sedan upp.

Jaha. Vad nu? Är detta ett återkommande problem, och vad gör man isåfall för att fixa det? Bara att skicka in? Var då isåfall? Vart ska man vända sig?
Jag åker hem senare idag och det är ca 50 mil hem så med andra ord så måste det vara någon lösning som deras farsa klarar av! Han kan iallfall en del om datorer sånt så om det är någon lättare process så kanske han kan klara det.

Sen så har min polare precis köpt ett ps3. Till det så har han fifa 08, Ratchet & Clank, Warhawk, Battlefield: Bad Company, GTA4 och Guitar Hero 3. Han är lite besviken på ps3ans spelutbud och ångrar sig en hel del för att ha köpt warhawk. Han letar efter något schysst spel att lira coop på. Mina första instinkter var "Halo3!" och sen "Gears of War!!!" sen insåg jag snabbt mitt feltänkande. Några förslag?

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Sötast

om han vill ha FPS COOP så är "Resistance: Fall of Man" ett solklart köp, 2an är på gång också.

Permalänk
Medlem

Finns de nåt bra Co-Op spel på PSN ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foster
Hej! Jag är hemma hos min styvfarsa. Han har 3 söner runt tio år som har ett PS3. Nu är det såhär att när man startar det så kommer det en blå skärm med en vågig grej i mitten (Ni märker här ganska snabbt att jag är 360kid som aldrig rört en ps3a förut...) Ingenting händer. Inte på flera minuter. När jag sätter i ett spel så fryser det. Jag lyckades ejecta skivan och starta om konsolen iallafall. När jag satte igång konsolen igen så drog ps3an automatiskt in skivan.

Nu så står det att ps3an tänker återställa filsystemet eftersom det är skadat. Finfint, tänker jag, nu löser det sig säkert! Processen avslutas och ps3an startas om. Samma skärm visar sig. Jag återställer filsystemet 3 gånger och ger sedan upp.

Jaha. Vad nu? Är detta ett återkommande problem, och vad gör man isåfall för att fixa det? Bara att skicka in? Var då isåfall? Vart ska man vända sig?
Jag åker hem senare idag och det är ca 50 mil hem så med andra ord så måste det vara någon lösning som deras farsa klarar av! Han kan iallfall en del om datorer sånt så om det är någon lättare process så kanske han kan klara det.

Sen så har min polare precis köpt ett ps3. Till det så har han fifa 08, Ratchet & Clank, Warhawk, Battlefield: Bad Company, GTA4 och Guitar Hero 3. Han är lite besviken på ps3ans spelutbud och ångrar sig en hel del för att ha köpt warhawk. Han letar efter något schysst spel att lira coop på. Mina första instinkter var "Halo3!" och sen "Gears of War!!!" sen insåg jag snabbt mitt feltänkande. Några förslag?

beror ju helt på hur gammal maskinen är, är den nyss inköpt så lämnar man in den i butiken bara och får en ny. är den gammal, samma sak men du får vänta på reparation eller ersättning.

men varför frågar du inte bara farsan din helt enkelt? sen kan du posta lösningen här ifall fler råkar på samma sak. för det kanske inte heller är helt lyckat att du får ett fixatips här och återställer maskinen till förtret för dina stackars syskon och far.

förslag:

köp en Xbox.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nya Heavy Rain bilder, http://spilzonen.dk/x/news/21374/

Vilken jävla grafik

Permalänk
Medlem
Citat:

Nya Heavy Rain bilder, http://spilzonen.dk/x/news/21374/

Vilken jävla grafik

flera bilder...

vet någon hur man förminskar bilderna?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Om de är ingame, vilket de ser ut o vara så tror ja vi har bilder på ett av de snyggaste spelen just nu!

Permalänk
Medlem

det sägs på gametrailers att spelet kommer att visas upp på Leipzig Game Convention 21-24 augusti, Då får vi svaret

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Om de är ingame, vilket de ser ut o vara så tror ja vi har bilder på ett av de snyggaste spelen just nu!

Allt man ser av de bilderna är ju att de lagt mycket krut på karaktären (eller dess huvud närmare bestämt). Omgivningarna ser inte speciellt märkvärdiga ut enligt mig.

Permalänk
Medlem

är ungefär GTA-standard under alla effekterna. dessa är dock bra att dölja saker under, och om man ska gå på PS2an glansnummer så kan det bli bra det.

undrar bara om det verkligen ska regna tungt hela tiden..

Visa signatur

Permalänk

Ni får ursäkta mig om detta redan har svarats på eller liknande, men jag har lite bråttom just nu, så här är ett par snabba frågor.

1.När släpps det nya ps3? (80g, 4usb, etc.)

2.Kommer det att innehålla DualShock 3? och Metal gear solid4?

Massa tack för svar, och ursäkta igen om detta redan har besvarats.

Permalänk
Medlem

Vad sysslar Sony med? Jag tycker dom ligger efter Microsoft nu. Det jag menar är att det släpps knappt några spel, jag har köpt MGS4 och Gta4, finns inte så mycket mer som lockar mig. Rockband har redan släppts till Xbox men det är 80 dagar kvar tills det släpps till PS3.

Finns det några spel ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Vad sysslar Sony med? Jag tycker dom ligger efter Microsoft nu. Det jag menar är att det släpps knappt några spel, jag har köpt MGS4 och Gta4, finns inte så mycket mer som lockar mig. Rockband har redan släppts till Xbox men det är 80 dagar kvar tills det släpps till PS3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78

Motorspel är ju ganska kul? Tänker på Grand turismo och sådana spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78

Spelen är regionsfria och dollarn är lägre än någonsin. Vad mer kan du begära?
http://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=134...

Permalänk
Medlem

bara för att man kan köpa spelen billigt så betyder det inte att spelen behöver vara bra/passa ens spelsmak

Permalänk
Medlem

Han klagade på att Rockband inte hade släppts, när det har det (samtidigt som för 360 vad jag kan se)

Permalänk
Medlem

Han menar nog i Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Han menar nog i Sverige

Klart han gjorde, men det spelar ju ingen roll egentligen, eller hur?