Nokia N95 8GB mot HTC Touch Diamond - bra byte?

Permalänk
Avstängd

Nokia N95 8GB mot HTC Touch Diamond - bra byte?

Tjena har blivit erbjuden att byta min n95 8gb mot en HTC Touch Diamond och undrar då om det är ett fördelaktigt byte för mig, vet att dem kostar ungefär lika mycket nya och att n95 har fått bättre betyg i recensionerna men telefonen är ju också betydligt äldre.

Diamond verkar väldigt fräsch och snygg men jag är orolig att den inte är speciellt användarvänlig och svår att bland annat skicka sms på snabbt.

Vad tycker ni, ska jag byta eller inte?

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

jag tycker inte att du ska byta för du får bara t ex 4 gb å du kan inte utöka och om du ska skriva snabba sms så är nog n95 för du har riktiga knappar och du får en sämre kamera osv lr om du inte MÅSTE ha windows så tycker jag inte att du ska byta.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag tycker inte att du ska byta för du får bara t ex 4 gb å du kan inte utöka och om du ska skriva snabba sms så är nog n95 för du har riktiga knappar och du får en sämre kamera osv lr om du inte MÅSTE ha windows så tycker jag inte att du ska byta.

Tack så mycket för dina synpukter. Uppskattas verkligen. Bytet ska ske idag så lämna gärna massvis med mera inlägg så jag får mera kött på benen.

Enligt röstningen så leder just nu Diamond men i kommentarer så står det 1-0 till n95.

Gärna folk som har prövat både eller som äger Diamond skriv kommentarer men andra går givetvis också bra.

Tack på förhand
Oskar

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Skriva snabba sms går ju hur bra som helst på diamond då du kan få ett qwerty-tangentbord på skärmen, jag knappar på nästan lika snabbt som på ett äkta tangentbord där.
Jag tycker helt klart Diamond är att föredra.

Permalänk
Medlem

visst kan man knappa snabbt men man kan trycka fel å det är mkt mindre chans att trycka fel på riktiga knappar, och ibland kanske man inte kan kolla ner mot skärmen hela tid å då är det mkt bättre med riktiga knappar

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

Tack för alla kommentarer. Fortsätt gärna dela med er av era åsikter till mig, uppskattas verkligen

Diamonden verkar leda än så länge.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Jo man trycker fel en del i början, men nu när jag haft min telefon ca 10 dagar så händer det väldigt sällan.
Sant att man inte kan skriva om man inte tittar på telefonen, men kan man inte titta på det ska man nog inte skriva på den heller.

Permalänk
Avstängd

Nu är det bytt

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Jo man trycker fel en del i början, men nu när jag haft min telefon ca 10 dagar så händer det väldigt sällan.
Sant att man inte kan skriva om man inte tittar på telefonen, men kan man inte titta på det ska man nog inte skriva på den heller.

hehe självklart ska man kolla men ibland måste ta upp huvudet för att kolla på något lr något sånt å då är det mkt svårare att trycka fel men det är ju en smaksak, men det funkar ju, har ju en iphone å det funkar bra

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Gick själv från N95 till Diamond för lite sedan. Det jag saknar med N95an är:
8GB minneskort
Bättre kamera med blixt (nåja, lampa)
3,5mm hörlursingång (funkar dock väldigt bra med Jays adapter)

Det jag inte saknar med N95:
Tar dubbelt så mycket plats i fickan som Diamond
Större skärm med högre upplösning på Diamond
Damm och annat 'fnas' som samlar sig i alla vrår

Diamond tar ändå väldigt bra bilder om än inte i lika hög upplösning. Plus alla inställningsmöjligheter, imponerande.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Jag har bara fingrat på båda i butik så det enda jag kan egentligen erbjuda är ett snabbt personlig intryck: Nokia N95 är en smartphone, HTC Diamond är mer en PDA. Och smartphones är bra men en liten dator är bättre!

Skulle jag bli erbjuden ett byte skulle jag dock ta det mest pga av storleken: N95 är en fet klump!