Permalänk
Medlem

Nätverk från trådlöst till tråd?

Hej!

Har ett litet problem... Har ett trådlöst internet, och ethernetporten på min router har dött..?! (Vad är oddsen?) Nu till problemet; jag har även en stationär PowerMac som är min arbetsdator, och för att kunna använda programvaran i den så måste jag komma åt internet då mitt programlås sitter på en server 50 mil härifrån...

Nu undrar jag om jag kan använda min fullt fungerande trådlösa uppkopplning så att jag kan ta emot den med min MacBook och skicka den vidare via MacBookens ethernetport till min PowerMac...?

Grymt tacksam för hjälp... Och vad det gäller alla tips om att köpa en ny router så är jag på landet och det är långt till stan och jag har ingen bil...

Tack!

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Re: Nätverk från trådlöst till tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
Och vad det gäller alla tips om att köpa en ny router så är jag på landet och det är långt till stan och jag har ingen bil...

Tack!

Har ni ingen postgång på landet då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Nätverk från trådlöst till tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe72
Hej!

Har ett litet problem... Har ett trådlöst internet, och ethernetporten på min router har dött..?! (Vad är oddsen?) Nu till problemet; jag har även en stationär PowerMac som är min arbetsdator, och för att kunna använda programvaran i den så måste jag komma åt internet då mitt programlås sitter på en server 50 mil härifrån...

Nu undrar jag om jag kan använda min fullt fungerande trådlösa uppkopplning så att jag kan ta emot den med min MacBook och skicka den vidare via MacBookens ethernetport till min PowerMac...?

Grymt tacksam för hjälp... Och vad det gäller alla tips om att köpa en ny router så är jag på landet och det är långt till stan och jag har ingen bil...

Tack!

hej.

det går alldeles utmärkt. om du har os x 10.4 så tar du systeminställninar - fildelning - internet. där väljer du att dela ut från airport, till ethernet.

med 10.5 så tar du systeminställningar - delning. där klickar du i internetdelning och väljer på samma sätt.