För kort frontsladd i en Lian Li-låda. Vad göra?

Permalänk
Medlem

För kort frontsladd i en Lian Li-låda. Vad göra?

Hej!

Jo, som rubriken anger så har jag ett litet problem som jag nu söker en lösning på. Det är så att kabinettet Lian Li PC-7 Plus (som jag i övrigt är mycket nöjd med) levererades med en lite för kort sladd till ljudkontakterna i fronten. USB-sladden var det inga som helst problem med utan det är bara ljudsladden som "bråkar". Den gick att ha ansluten så länge jag bara hade en hårddisk i datorn. Jag var nämligen tvungen att dra den rakt igenom hårddiskburen och fick sträcka den ganska rejält för att kunna ansluta den till rätt kontakt på moderkortet (se specen i min signatur)..

Nu har jag nyligen köpt en extra hårddisk och ljudsladden kan inte dras igenom HDD-buren längre (den blir helt enkelt för kort eftersom hårddiskarna är ivägen) och om jag drar den runt om så är den alltså alldeles för kort.

Jag har provat att söka ett tag men jag har inte hittat någon förlängning till denna sladd.. Men finns det någon här som kanske vet om det finns dylika förlängningssladdar att köpa någonstans?

Detta är ett problem som jag kan leva med, men jag skulle ju mycket hellre vilja se det löst. Sladden är förresten fastlödd i kretsen till uttagen i fronten så det verkar som en förlängningssladd skulle vara den optimala lösningen?

/ mvh d00rkey

Visa signatur

PC (specs fully satisfying, to me)

Permalänk
Medlem

Om du inte har nått emot att arbeta ett par minuter kan du ju klippa av sladdarna och förlänga dom själv.

Visa signatur

Win 11: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 800MHz@1000MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, prozzac!

I nödfall så får man kanske "experimentera" med att klippa av sladdarna, men jag söker i första hand en enklare lösning.. Det borde väl för fasen kunna finnas förlängningar till sådana här sladdar??

/ d00rkey

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ha då aldrig sett nån, men ja kanske inte har tillräckliga google skillz...

Visa signatur

Win 11: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 800MHz@1000MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Nej då.. Jag tror nog att dina google-skillz räcker. Jag har sökt en smula själv också utan att hitta något... Fast jag kanske inte har sökt tillräckligt djupt och mycket?

/ mvh d00rkey

Visa signatur

Permalänk

tog 10 sek : http://www.coolerguys.com/840556060543.html

Det är ju bara att ta loss sladdarna o trycka på din . tror jag.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
tog 10 sek : http://www.coolerguys.com/840556060543.html

Det är ju bara att ta loss sladdarna o trycka på din . tror jag.

"No longer available" + "This item is currently out of stock"? .. Fast just den lilla mackapären har jag missat totalt tidigare i alla fall.

Nåväl. Man får fortsätta leta.. Ska kolla lite nämre på Lian Li's egen sajt!

/ mvh d00rkey

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara köpa lite krympslang och löda på nya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Bara köpa lite krympslang och löda på nya

Noll koll på lödning och sånt, dessvärre.. "What a n00b I am!"

Men det ska nog allt gå att lära sig, i nödfall.

/ mvh d00rkey

Visa signatur