Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

tycker det är fruktansvärt dåligt om det inte blir en garanterad open beta spot för CE..... de lovade det ... om det skiter sig så som folk snackar ska jag anmäla dem för falsk marknadsföring .. kstade ut 800 spänn för att man skulle få en garanterad plats i open beta vilket de verkar skita totalt i .... så jävla lack jag är ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilsreject
tycker det är fruktansvärt dåligt om det inte blir en garanterad open beta spot för CE..... de lovade det ... om det skiter sig så som folk snackar ska jag anmäla dem för falsk marknadsföring .. kstade ut 800 spänn för att man skulle få en garanterad plats i open beta vilket de verkar skita totalt i .... så jävla lack jag är ..

Som jag nämnde tidigare det finns flera dagar kvar på open betan.
Visserligen är det lite dålig stil av dom att inte ta in folket med CE först sen SE och slutligen slump nycklarna...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Definiera tidslängden på ordet "momentarily"...
Det betyder inte timmar i mina öron! Det betyder minuter!
Ännu en lögn eller som man också kan se det, dålig kommunikation o GOA sida!
Dom får ta tummen ur arslet och göra något åt problemet nu.

Permalänk

ah fan dålig sortering av dom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Den 14 september så kan man börja spela ordenligt för de som har förhandsbokat Collector's Edition (med preorder boxen).

15 september för Standard Edition köpta från EA store.

Och 18 september för alla andra.

Vi som köpt spelet från direct2drive då? 18 sep som gäller där med?

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Citat:

I open beta så var det inga speciella regler för Collector's Edition eller Standard Edition mer än att man var garanterad en plats i open beta.
Fortfarande flera dagar kvar på på open beta.

Den 14 september så kan man börja spela ordenligt för de som har förhandsbokat Collector's Edition (med preorder boxen).

15 september för Standard Edition köpta från EA store.

Och 18 september för alla andra.

Så lite bonusar har man med Collector's Edition, förutom att man får fler utseenden att välja på sin karaktär och några quester som enbart finns för oss med CE.

sant... men vet inte om jag pallar att ha CE för ett spel som drivs av sånna jävla nötter... men men det du säger är sant... så får se vad som händer de närmsta dagarna xD

Permalänk

"During the day some of you have encountered issues with these steps. We are aware of the situation and are working on solutions."

Some of you????
Årets underdrift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Springare
sant... men vet inte om jag pallar att ha CE för ett spel som drivs av sånna jävla nötter... men men det du säger är sant... så får se vad som händer de närmsta dagarna xD

Jo precis vi får se hur det kommer fungera under veckan som kommer.
Det är bra att skitsakerna händer nu under betan inte sen när spelet släpps, för då blir det inte kul alls. >_<

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Vi som köpt spelet från direct2drive då? 18 sep som gäller där med?

Det var också en premium säljare som EA store?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att få aktiveringslänken att funka ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darzan
Någon som vet hur man gör för att få aktiveringslänken att funka ?

Den fungerar när de har fixat problemet. (förhoppningsvis)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo precis vi får se hur det kommer fungera under veckan som kommer.
Det är bra att skitsakerna händer nu under betan inte sen när spelet släpps, för då blir det inte kul alls. >_<

Det var också en premium säljare som EA store?

Ja det var det. Så om nu open betan skiter sig så är det inte allt för jävligt att vänta 9 dagar till.
Nu jag blev jefla glad trots allt.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk

aaaah fan va skönt... min projekt partner ringde mig precis och sa att hon va sjuk så hon skulle jobba hemma imorgon så då kunde jag oxå göra det ^^ ska bli nice att "jobba" hemma hela dan imorgon heheh ^^

Permalänk

Tur i oturen så är man arbetslös, blir och hamra på loginservern imorgon när alla hederliga är ute och jobbar!

Permalänk

en bra post att hålla koll på

"Official Updates":
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=1376...

Citat:

Updates from GOA

Here you will find current status on hot topics. This thread will be updated continuously as more information is available.

Updated: 19:15 CET
Open Beta Server status: Online
Patcher: Online
Account registration: Offline
Open Beta key authentication: Offline

Information
Server caps
Previous closed beta testers are being let in. We are successively allowing more and more players join. The current population cap is 500 players per realm (so 1000 max players online per server) with an additional 1500 players in queue. We will raise both the online and queue caps by roughly 25% every few hours. This is a delicate process, vital in keeping the servers and starting zones in good shape.

Should the need arise for additional servers, we will add more servers from our stockpile.
Our QA department is reporting that all servers and scenarios are running smooth.
Current Server cap: 1000 per server, 1500 in queue

Current issues
Account registration and key authentication unavailable
Registration and authentication servers have been taken offline for maintenance. This means that it is currently not possible to create new accounts or authenticate Open Beta keys. During this maintenance we are processing all queued account registrations and key authentications. These services will be available as soon as this work is complete.

ETA: Not available

Key has expired
Open Beta key authentication error: Key has expired. This is caused by a communication problem with our databases. We are working on a solution. This error does not mean that your key is invalid.

ETA: Very soon. To be confirmed.

Aborted patching
Sometimes patching process will abort the download and one is forced to restart. This is caused by patching optimisation by our technicians. When they implement a change your connection may be severed. If this occurs you should restart the patching process; it will continue from the beginning of file you were last downloading.

Who needs a new account?
Anyone who is already in possession of a valid account through www.war-europe.com does not need to create a new account.

I hope you will find this information useful. I will continuously update this thread as new information is available. Please be polite and to the point when asking questions in this thread. If this ends up being just another 1000+ flame thread it will not be able to find and answer your questions. This thread is currently also on Freddys and will be on Only-WAR and the VN Boards shortly.

-Magnus

English Community Manager, Warhammer Online
www.war-europe.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Springare
en bra post att hålla koll på

"Official Updates":
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=1376...

Äntligen nån information, inte så kul information men bättre än inget som det var tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skoj med en cap på 1000 players när minst 60000 vill spela...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Tur i oturen så är man arbetslös, blir och hamra på loginservern imorgon när alla hederliga är ute och jobbar!

Då är vi två! Vi får bilda en klubb... eller ännu bättre, en guild "unemployed" eller något

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
skoj med en cap på 1000 players när minst 60000 vill spela...

Exakt, jag förstår inte hur de hade tänkt sig i allra första början när dom gör så här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt, jag förstår inte hur de hade tänkt sig i allra första början när dom gör så här?

jag kan till en viss del köpa att de inte vill få för många på startställena, men vad hade de trott?
Bättre att sagt från början att "vi cappar servrarna första dagen typ"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eller låtit bli att ge ut ett ex antal tusen random gratisnycklar

själv tycker jag att ett fairly överbefolkat startområde skulle vara lite av grejjen med första dagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
jag kan till en viss del köpa att de inte vill få för många på startställena, men vad hade de trott?
Bättre att sagt från början att "vi cappar servrarna första dagen typ"

Det kommer bli klart värre den 18 september.

Men med open beta så ska man testa vad servrarna går för. En cap på 1000 folk som höjs med 25% per timme på en server? Kör dom servern på en 386 eller?
Eller räknade dom inte att Warhammer Online skulle bli populärt i Europa?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

It's not the problems we are currently facing that kills me, it's the god damn silence!
Att GOA inte kommer ut i god tid med vad fan dom tänker göra tyder ju bara på inkompetens!
Om de nu planerade det här med "wave after wave", då kunde dom väl informerat alla i god tid om det. Inte samma dag!!!

Det är skrattretande att EU får ännu mera skit när det gäller spel, idag stavas det GOA

Permalänk
Medlem

Jag loggade in på en kompis account, och även nu med mer grafikinställningar är inte War särskilt mycket snyggare än WoW.

Jag vill fortfarande spela för gameplayen verkar bra. Men sjukt att det hänt så lite på så lång tid.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Today is the seventh of September 2008. GOA has promised two things on this day:

* Open Beta servers launched simultaniously with North American servers
* Account pages brought online

ack sån fail..eller iofs visst den var uppe men funka skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Account pages är uppe nu... kunde logga in
Fast den fortfarande "Your account has been suspended, access blocked"

Även fast de sa ju att gamla ska funka :/

Fransmän pff...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

***Updates from GOA UPDATED***

Personal note
Today is the seventh of September 2008. GOA has promised two things on this day:

* Open Beta servers launched simultaniously with North American servers
* Account pages brought online

Ever since GOA and Mythic started this joint venture, both parts have been very clear on the importance on equal (not identical hehe) treatment. GOA brought the EU servers online around 17:00 CET, roughly an hour and a half after Mythic opened theirs. Looking at this, while attempting to remain unbiased (not so easy, as I'm sure you'd agree!), I understand your disappointment. However, taking into account that Mythic, not GOA, are the developers of WAR and that normally - like WoW for instance - MMOs are launched and tested in the US months before Europe, I honestly don't think we've done that bad of a job with bringing the beta servers online.

To the account pages. Well, that's another story. They've been down or not working very well for most of the day. Sorry, about that.

On to the real issue, and the most important cause for people's 'strong emotions' today. Communication. For most of the day, official communication has been scarce. Being a Community Manager for WAR Europe, this clearly fall back to me personally. I don't want to be defensive and try to dodge blame or anything. I recognise that I've disappointed many of you today by not keeping you continuously updated on what's been going on. I accept this critique and offer no defense. I've done my best under what has been very demanding circumstances and I am constantly attempting to better myself and help you in whichever way I can.

Permalänk
Medlem

Nu är logginen igång! 414 my ass!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

lawl nu får jag inte ens upp sidan. Jo nu kom jag in, så hände det sig. Sen nu loggar man in igen står det:
"You are already logged it".

LAWL felstavat och allt.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Får fortfarande 414 error

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hylve
Nu är logginen igång! 414 my ass!

code 414 here I come