Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Startade presic google crome för första gången! upplever de direkt iaf segare än Firefox.. Gjort lite inställningar i FF så de ska gå snabbare att starta de samt ladda sidor..

Men annars så är ju Crome lite läckrare också

Verkar funka ganska mycket snabbare då jag stängde av uTorrent.. Hoppas man kommer kunna ändra så man får upp prestandan lite som i FF och lite inlägg hade varit schyst också..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Gillar Chromium starkt. Har ingen användning av add-block. Kör Chromium from now on.

Satt med ff 3 innan.

Fråga. Vilka sidor upplever ni att man behöver add-blocker på?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Inte för att jag går in där ofta, men...Aftonbladet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Inte för att jag går in där ofta, men...Aftonbladet.

Det tycker jag är konstigt. Jag har inga pop-ups där alls.

Jag kör annars med AVG, Defender och win brandvägg

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jejja
Det tycker jag är konstigt. Jag har inga pop-ups där alls.

Jag kör annars med AVG, Defender och win brandvägg

Men du frågade ju om AdBlocker, den stoppar inte pop-ups, den stoppar all jobbig reklam att laddas. Och du kan knappast säga att Aftonbladet är reklamfritt, i sådana fall har du nån funktion i ett externt program som stoppar reklamen från att laddas, och det har inget riktigt med den här diskussionen att göra, har det?

För övrigt är idg.se en sida som är hopplös utan adblocker...

Permalänk
Medlem

Opera gäller fortfarande.

Men det är klart intressant med en ny uppstickare som ökar trycket för övriga läsare att bli ännu bättre. Ex är det ju bra att webbläsaren körs som flera processer så att en flik inte segar ner dom andra som ofta händer i firefox och opera. Sen är ju adressfältet ganska smart i chrome med dess autokomplettering.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Google inte har öga för design och stil. Tror däremot att läsaren blir riktigt bra som med allt annat Google gör.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag installerade Chrome för någon dag sen, eller var det igår? Ja hur som helst älskar jag den! Mycket snabbare än FF3 för mig. Uppstart av FF tar ju några sekunder men Chrome är startat innan musknappen har åkt upp igen! Allt är bara toksnabbt och underbart. Firefox på extacy!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @@mårten@@
Men du frågade ju om AdBlocker, den stoppar inte pop-ups, den stoppar all jobbig reklam att laddas. Och du kan knappast säga att Aftonbladet är reklamfritt, i sådana fall har du nån funktion i ett externt program som stoppar reklamen från att laddas, och det har inget riktigt med den här diskussionen att göra, har det?

För övrigt är idg.se en sida som är hopplös utan adblocker...

Jo jag var ute och cyklade lite. Jag har nog missuppfattad adblock

Nu när jag vet skillnaden så bedömer jag ändå Chromium som snabbare är FF.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Lite intressant och en del annorlunda lösningar ja, men ställ frågan igen när Chrome fått lika omfattande stöd för användarutvecklade tillägg som FF har, innan dess tycker jag inte de är jämförbara. Inga hypefeatures i världen kan få mig att surfa wäbben utan adblock+ igen.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Förstår inte riktigt hur du testade. Finns vissa sajter som man kan testa via en flash fönster och då får man information, så klart i browsern. Vill man köra direct från PC/nätverkskort då använder man sig av TPtest till exempel. Jag hittade ingen flash fönster för mättning på "bredbandskollen.se. Å andra sidan det skulle inte spela någon roll om man testar via olika browsern.. man ska få samma hastighet.
Jag körde idag TPtest och fick samma som jag hade för månader sedan.. dvs 10 MB... uppström och nerström...exact som min leverantör har lovat mig Har du 100 Mb koppling?

Ouch.. nu ser jag! du länkade fel [punkt efter adressen].. nu ska jag köra och se

Huh! jag fick bättre med Chrome. Fick i IE7: 6 mb upp och 10 ner och Chrome : 10.2 och 10.29 mysko..

Jo, jag har 100Mbps uppkoppling. eller rättare sagt 100/10
Har du 100Mbps uppkoppling? På slöare uppkopplingar märks det naturligtvis inte..
Isåfall, om du har det (100Mbps), testa också med firefox, bredbandskollen alltså. Där får man ofta katastrofala resultat jämfört med explorer.. Jag får iallafall det och de på www.bredbandskollen.se rekommenderade mig att byta till explorer istället. Så då gjorde jag det och mätte igen med grymt mycket bättre resultat.

Jag kommer sällan upp över 50Mbps i firefox men med explorer snittar jag alltid runt 75Mbps.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Firefox 4 Ever

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

fast min FF tar över 100 Mb i resurs.. det är väl lite för mkt eller?