Glapp i lucka på nytt ps2

Permalänk
Medlem

Glapp i lucka på nytt ps2

Tja

Var för en vecka sedan på siba och köpte ett nyt ps2 (det slimmade). Allt var frid och fröjd fram tills igår när jag märker att när jag går förbi spelaren så stängs filmen av! Prövade och starta om genom att känna lite på luckan och då hör jag hur allt startar igång igen men slutar genom lite lätt tryckande på luckan igen.

Vi talar om ett glapp mellan skivan och locket alltså. Googlade lite och fick fram några träffar där folk hade haft samma problem. Är detta ett känt problem eller har jag fått ett måndags-exemplar/fraktskadat ex?

Ska gå tillbaka med till Siba och byta det (borde väl inte vara några problem eller tror ni att det ska skickas iväg till någon verkstad?) Det är ju helt klart ett garantiärende.

Vad säger ni om problemet?

Permalänk
Inaktiv

Jo, borde bara vara att ta med den till SIBA tycker jag.
Den var ju DOA, så att säga.

Permalänk
Medlem

Re: Glapp i lucka på nytt ps2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekano

Ska gå tillbaka med till Siba och byta det (borde väl inte vara några problem eller tror ni att det ska skickas iväg till någon verkstad?) Det är ju helt klart ett garantiärende.

ja antingen det eller så får du ställa en prydnadstomte på maskinen när du spelar.

och acceptera inte reparation efter bara en vecka, be att få en ny maskin direkt. (om du nu inte kör prydnadstomtemetoden alltså)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Prydnadstomte alltså, är det en officiell lösning från sony? Är det något som siba säljer som tillbehör till konsollen tror du?

Skämt å sido, blir till att pallra sig bort till siba imorgon och få den bytt. Rapporterar här hur det gick sen.

Update 1: Sådär, då var jag och bytte det igår, säljaren menade på att jag inte var den första som vart inne och bytt konsollen pga problemet utan att det var ganska känt. Hoppas att det blir bättre denna gången.

Update 2: Det är precis samma problem med den nya konsollen jag hämtade upp, hmm verkar vara ett fabriksfel på produkten. Är det inga fler som känner igen problemet? Så länge den står på en bänk så är det lugnt men faktum är att det finns glapp i luckan.