Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
hur får man e-value koderna att fungera? Har aldrig funkat för mig. Den där 10% gäller den fortfarande? Hur delar man upp den? Hur många tecken ska det vara i den första rutan och i den andra?
Jag tog och klistrade in 5 tecken i den första rutan, och resten i den andra som de visade på exemplet. Men dell rabatter har aldrig funkat för mig.

Help please

10 % och 5 % rabattkoderna fyller du i kundvagnen innan köp, inte i E-Value rutorna.

Visa signatur

Filserver : Quad 8200, 4 Gb DDR2 ,11 TiB Disk, Antec 300
Spelburk : I7 4770K, ASUS Z87-PRO, 16 Gb ram, 120+ 74 Gb SSD , GTX 760 OC , Corsair 620 Watt, Antec P182
HTPC : C2D 6550, ASUS P5E-VM HDMI, 2 Gb Ram, Antec Veris Fusion Laptop : DELL XPS M1330 2.4 4Gb 74GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av precenth
Bara så du vet raks0 så finns inte 3650 att få med studio 15, det står fel på hemsidan sa de iaf på dell när jag ringde och beställde en.

Hur är ljudkvaliteten på de inbyggda högtalarna för er som har en studio 15, funkar det om man t ex sitter å kollar på web tv eller sprakar det eller nått liknande så man stör sig på det?

OMG måste nog avbeställa den också då, ja hoppas du har fel (för vill gärna ha den om det är ati hd 3650 kort). Asså med 3650 blir det ju en kalasdator, tyckte väl nästan det var för bra för att vara sant till det priset. Fan också...

Aja, tack för du uppmärksammade detta för mig.

edit:
Eller skall man kanske vänta tills man får det och försöka kräva att dem kommer med ett 3650 kort och installerar det. Tror ni det skulle funka?
Annars har jag väl ändå 14dagars returrätt enl distansköplagen(?)

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Står ju i köpkontraktet att det finns möjlighet att saker på hemsidan inte stämmer, dvs dell håller ryggen fri. Men va fan, e ju ruskigt dåligt om man inte får den datorn som man beställer.

Btw, ni som beställt 15", klaga inte på era leveranstider, 18 November här, en dryg månad för min 17" studio.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss en Studio 17. Den hade Radeon hd 3650? Men inte 15 tumarn den hade 3450

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem

Min 15 är skickad nu den, två dagar efter beställning skönt de.

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

Vad står det i orderbekräftelsen då som du fått? Står det 3650?
Håller med är ju lite dåligt att de inte kan hålla ordning på sin egen hemsida. Kan ju inte vara så svårt att ändra till rätt.

Permalänk

En studio 15 var beställd den 24/9, och skulle dyka upp senast 15/10.
Idag kikade jag på min orderstatus, och vad ser jag?

"Din beställning har avbokats.

Vi beklagar att din beställning avbokades utan att du begärt detta. Kontrollera din e-post* för mer information om varför din beställning avbokats. Behöver du mer hjälp är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post.

*Kontrollera den e-postadress som du angav när du gjorde din beställning."

..... *suck*
Skall nämnas att jag ej fått något mail av Dell sedan bekräftelsen av beställningen.

Blir att ringa nissen på Dell imorgon... *morr*

Permalänk

En liten fundering:

Vilken är maxupplösning på HDMI-porten på Studio 15?

Jag tänkte använda en skärm som har upplösningen 1920x1200, fungerar det via HDMI?

Har sett att många HDMI-portar har max 1080 på höjden och då blir det ju inte så bra med 1200...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raddjuret
Vi beklagar att din beställning avbokades utan att du begärt detta. Kontrollera din e-post* för mer information om varför din beställning avbokats. Behöver du mer hjälp är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post.

*Kontrollera den e-postadress som du angav när du gjorde din beställning."

..... *suck*
Skall nämnas att jag ej fått något mail av Dell sedan bekräftelsen av beställningen.

Blir att ringa nissen på Dell imorgon... *morr*

Beställde du med dubbla dell rabatter?
är orolig for att dom kanske kommer rätta till dom, även fast beställnigen gick igenom.

Hoppas hoppas inte.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hydrolift
En liten fundering:

Vilken är maxupplösning på HDMI-porten på Studio 15?

Jag tänkte använda en skärm som har upplösningen 1920x1200, fungerar det via HDMI?

Har sett att många HDMI-portar har max 1080 på höjden och då blir det ju inte så bra med 1200...

Jag är ganska så säker på att det är upplösningen på panelen i skärmen du ska koppla till som spelar roll.

Förvisso har grafikkortet säkerligen en egen maxupplösning men jag har för mig att dagens grafikkort klarar en bra mycket större upplösning än vad dagens skärmar kan visa enskilt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid schenker bruka ta på sig att leverara?
vart skickad 4/10 tycker den borde dyka upp snart, men står fortfarande DK schenker när man kollar deras sida...

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammasNK
Beställde du med dubbla dell rabatter?
är orolig for att dom kanske kommer rätta till dom, även fast beställnigen gick igenom.

Hoppas hoppas inte.

Nepp, det gjorde jag inte. Beställde tidigare av en säljare via telefon, men de klantade sig.. Tydligen komponentbrist (saknade ett färgat chassi), så de valde att inte säga ett skit förrän jag själv fick lov att ta kontakt och höra vart min beställning tagit vägen.

So I'm back to square one.. Blir att vänta och kolla in vad Apple eventuellt dyker upp med den 14:e Oktober..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raddjuret
Nepp, det gjorde jag inte. Beställde tidigare av en säljare via telefon, men de klantade sig.. Tydligen komponentbrist (saknade ett färgat chassi), så de valde att inte säga ett skit förrän jag själv fick lov att ta kontakt och höra vart min beställning tagit vägen.

So I'm back to square one.. Blir att vänta och kolla in vad Apple eventuellt dyker upp med den 14:e Oktober..

VA? så dom avbokade din beställning bara?
Förlängde dom inte bara leveranstiden?
Min är så jäkla lång leveranstid så kan ju knappast gå upp.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk

Japp, helt sonika avbokade de min beställning. Jag blev tvungen att göra en ny, och vänta 3 veckor till. Så det kunde dom ju glömma..

Permalänk
Medlem

17,0-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik

17,0-tums WUXGA+ CCFL (1 920 x 1 200) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik

Vilken av dessa skärmar är den så kallade LED skärmen som alla hyllar här i tråden. Är ganska sugen på denna Bärbar Studio 17.

Har gjort lite garanti jobb på Studio 15 och de är små fina maskiner

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SKab
17,0-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik
[/B]

där har du svaret

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

nu har min kommit nöjd än så länge, enda tråkiga är jag inte lyckats få c: under 122 gb :/ riktigt skön design på den

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus
nu har min kommit nöjd än så länge, enda tråkiga är jag inte lyckats få c: under 122 gb :/ riktigt skön design på den

Vilken köpte du 17, 15? Släng gärna upp någon bild på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raks0
där har du svaret

Missade det, synd då jag är sugen på den andra skärmen som har högre upplösning. Någon som köpt den ?

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Det står att de skickade min dator inatt klockan 00.53 någon som vet hur lång tid det tar för dom att skicka den hem till mig då? Är det Flyg eller Båt dom skickar det med?
Den är i Fas 5 nu.

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem

Surt alltså, poff så var mitt datum framflyttat till 13 november. Ifrån 21 oktober.

Aja får jag datorn med 3650 kortet så blir jag nöjd iaf

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raks0
Surt alltså, poff så var mitt datum framflyttat till 13 november. Ifrån 21 oktober.

Aja får jag datorn med 3650 kortet så blir jag nöjd iaf

Jag skulle också få min den 21 oktober men det blev flyttat till 16 oktober så jag är nöjd, Beställde du en 17 eller 15 för i 15 versionen finns inte 3650 HD

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matrizz
Jag skulle också få min den 21 oktober men det blev flyttat till 16 oktober så jag är nöjd, Beställde du en 17 eller 15 för i 15 versionen finns inte 3650 HD

Beställde en studio 15. När jag beställde fanns den med 3650 kortet istället för 3450. Den var "paket" nr 4 när jag beställde. Nu finns istället på den fliken "Uppgradera till XPS". Inte säker om jag får min med 3650 men väntar och ser. Får jag en 3450 i min skickar jag nog tillbaka den endå. Men men

Jobbit bara med all väntetid, speciellt om jag inte får den med 3650 kortet. Vill ju ha en/min dator.

Bild på min beställning:

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag fick en sån dator fast 17 versionen med Blu-ray för 8490:-
Fast då vart det 3 gb ram och ingen fingertrycksläsare

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har jag beställt min studio 15 med, beräknad lev tid, 11 nov. Då valde jag till seaweed mönstret iofs så det kanske förlängde leveranstiden...
Nån annan som har bilder på något utav mönstren som man kan beställa? Eller är det bara jag som är en sån "estet" som betalar 670 spänn för design?

Visa signatur

Bärbar: Studio 1537 : Intel Core 2 Duo 2.26GHz, 4096MB ram, led skärm med seaweed backcover, Vista 64bit
Stationär: C2Q6600 GF8800GTX P35DS4
Kamera: Canon EOS 1000D

Permalänk
Medlem

Jag köpte en röd för jag tänkte att det passade till mitt arbetsrum
Men var det nån som visste om de skickar med flyg eller båt?

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem

Ngn som testat kopplat Studiodatorn till TV? Min TV har bara Scart och S-video...så det blir ju som lite knas.

Hur får jag det att fungera bra utan att köpa TV med HDMI?

Sådan här? http://www.webhallen.com/prod.php?id=83681

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dorbein
Ngn som testat kopplat Studiodatorn till TV? Min TV har bara Scart och S-video...så det blir ju som lite knas.

Hur får jag det att fungera bra utan att köpa TV med HDMI?

Sådan här? http://www.webhallen.com/prod.php?id=83681

Om Studio-datorn har VGA-utgång gissar jag på att det borde fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raks0
Beställde en studio 15. När jag beställde fanns den med 3650 kortet istället för 3450. Den var "paket" nr 4 när jag beställde. Nu finns istället på den fliken "Uppgradera till XPS". Inte säker om jag får min med 3650 men väntar och ser. Får jag en 3450 i min skickar jag nog tillbaka den endå. Men men

Jobbit bara med all väntetid, speciellt om jag inte får den med 3650 kortet. Vill ju ha en/min dator.

Bild på min beställning: http://img403.imageshack.us/img403/9934/studio15gu8.jpg

Jag beställde exakt samma system. Saken är den att Studio 15 enbart kommer med 3450.. Ringde upp min säljare idag och klagade som tusan men det var bara att acceptera. Om du kollar i din orderbekräfelse som du fick via mail så står det 3450 i den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raks0
Surt alltså, poff så var mitt datum framflyttat till 13 november. Ifrån 21 oktober.

Aja får jag datorn med 3650 kortet så blir jag nöjd iaf

Jag hade ursprungligen leveransdagen: 2008-10-22 men de flyttade den till 7 november. Men så kollade jag igår och de skickade den 2008-10-11. Så de kanske skickar din dator snart också, dock så kanske det tar ett tag för den att komma fram.

Någon som vet hur långt tid det tar att få sin dator efter dom har skickat den? Kan väl ta max en vecka?

Permalänk
Medlem

De skickade min i lördags och den kommer på torsdag står det så ungefär 5 dagar skulle jag tro jag beställde den förr förra lördagen så det har gått ganska fort för mig.

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |