Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
btw nu får jag nervsammanbrott. Vart fan hittar man den där handelsmannen som man får i uppdrag av redoran o hitta? Han hade fastnat i en "ash storm" o var nu nånstans mellan ald-ruhn, maar gan och gnisis.. Har renrakat varenda jävla väg ju

<b> EDIT </b> Nu fick ja veta att han är i Ro-nånting Tomb. Nånstans vid Maar Gan. Hittar inte det stället heller

Han gömmer sig i en grotta utanför maar gan. Du ska gå ut genom gaten där siltstridern är. Sen går du typ rakt fram in på en sidoväg.Svårt att förklara.
Men renraka området utanför maar gan så kommer du att hitta honom i en tomb där.

Jag höll på som fan själv med att leta efter honom. Nån idiot-npc säger ju att man ska möta honom på vägen mellan städerna. Så är fanskapet i en tomb..UFF!

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk

Jaha tack så mycket! Får ju så dåliga förklaringar av npc'erna. "Maybe he got caught in the ash-storm" (no shit). Men men ska leta vidare! btw blev visst lite fel med de där EDIT var alldrig så dedikerad i web-design kursen oh well..

Permalänk
VR-fantast

Nu tycker jag ni får börja skriva lite igen, tråden trippade ju ner på sida2

Min bror har brutala grejer ... redguard level58, massa "unika" föremål, två av dom hade värde på 500000

en armpryl som hette Wraithguard tror jag, en cool gladiatorhjälm och nån lordsmail o nån cool hammare

Vet inte var han hittar allt ... själv förlorade man sin lvl 35 (hederligt intjänat, ingen training) redguard i formateringen

Så jag kör en skum blandkaraktär med ovanliga skills, får väl se hur det blir sen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Nu tycker jag ni får börja skriva lite igen, tråden trippade ju ner på sida2

Min bror har brutala grejer ... redguard level58, massa "unika" föremål, två av dom hade värde på 500000

en armpryl som hette Wraithguard tror jag, en cool gladiatorhjälm och nån lordsmail o nån cool hammare

Vet inte var han hittar allt ... själv förlorade man sin lvl 35 (hederligt intjänat, ingen training) redguard i formateringen

Så jag kör en skum blandkaraktär med ovanliga skills, får väl se hur det blir sen....

Wraithguard får man i main quest så du vet... gladiatorhjälm? måste varit nån plugin, lords mail är relativt lätt att få tag i. Så om han var level 58 borde han hittat lite bättre items, som Dragonbone armor eller Ebony Platemail.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
VR-fantast

Ser ut som en gladiatorhjälm imho ... typ som i "The Gladiator" så är det ju en kille med ... två svärd eller nåt ... som har en järnmask på sig ... så ser den ut :). Det är ingen plugin, han kör utan plugins och icke patchat

Wraithguard visste jag inte för jag har inte kört mainquest än ...
kan kolla exakt vad han har sen har bara gluttat lite

Permalänk
Avstängd

har inte lirat morrowind på två veckor, ska börja igen imorgon
ligger på det där uppdraget där man ska mjölka info ur killen i balmora fighters guild, och man blir tvungen att hämta nån grej ute i vildmarken.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk

Bärjar närma mig slutet känner ja. Har fixat högsta rank i fighters guild, Caius e på semester o jag är snart councilor i redoran e ju ta mig fan bara på lvl 17 än så länge o main quest e bara till o mörda DragothUr.. Men jag vill levla mig upp mer innan ja muckar me han. Blir väl till o rensa dwemer ruiner o mörda dremora lords o grejer för o levla till mig

By da way kommer Caius Cosades nånsin tillbaka? De står ju att man kan få en till rank, agent i Blades.. Men ja kan ju inte göra nåt när Caius e borta. Nån som vet?

Permalänk
VR-fantast

Har inte orkat spela på min nya karaktär sen ja fick det förbannade uppgradet o hitta en dwemer puzzle box ... misstänker att den ligger i en lvl50 låst kista o ja glömde ju såklart att ta med en extra unlock scroll

:\

nån som vet var den ligger så ja slipper sticka till staden i onödan ?

Permalänk
Medlem

Den ligger inte inlåst iaf

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Har inte orkat spela på min nya karaktär sen ja fick det förbannade uppgradet o hitta en dwemer puzzle box ... misstänker att den ligger i en lvl50 låst kista o ja glömde ju såklart att ta med en extra unlock scroll

:\

nån som vet var den ligger så ja slipper sticka till staden i onödan ?

ligger i en hylla i en dwemer ruin nära moonloth fortress...

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Avstängd

Re: Morrowind Tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spof
Detta var det snyggaste o mest krävande jag sett på länge...
Snyggt vatten som fan... är det nån som har komit till balmora och lämnat över papperna till den där killen???. (som numera verkar vara alkis)

letar fortfarande efter killen !

Visa signatur

\bombadill

Permalänk
VR-fantast

Joker-Man : Ja alltså jag är inne där o tycker jag kollat allt men jag hittar den inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Joker-Man : Ja alltså jag är inne där o tycker jag kollat allt men jag hittar den inte

Även ovanför där du har tre dwemer doors?
Det är en avsats ovanför man kan hoppa upp till.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
VR-fantast

hmm ... jag var så desperat innan att jag tog på no clipping o kollade lite överallt men jag får väl kolla ännu noggrannare sen

Permalänk

Nhalldin, precis när du kommer in i ruinen. Gå ner för "trappan" Sen till vänster så har du framför dig 3 dörrar vilka leder in i alla kammare o shit. Gå inte in i dörrarna utan kolla OVANFÖr dem tre dörrarna där det är en asatts man kan gå upp till. Det går en liten stengång upp dit. *jag vet jag suger på o förklara*

Permalänk

Re: Re: Morrowind Tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bombadill

letar fortfarande efter killen !

Letar du efter Caius Cosades? Han bor i balmora. Gå till South wall Inn som ligger över floden som går genom staden. till höger. Sen frågar du runt där inne efter Caius Cosades, så förklarar dem vart han bor. Han bor på gatan ovanför South Wall stället. längst bort.

Permalänk
VR-fantast

Dampela : japp märkte detta innan jag läste ditt meddelande. ... skulle precis ge upp o sticka från dungeonet så går ja upp dit, öppnar dörren o får en galning i platemail på mig ja hoppade fan till när han kom för jag trodde typ alla var döda

men där var den ... :>

Permalänk
VR-fantast

Ja stötte på nån kille som jag tror heter Nils eller Niels i förnamn ... nån tjuv
Han ville ha en kyss, det fick han, och nu kan han traina en i b.la short blade...
är det en sån där trainer som kan ta en till 100 eller ??

Permalänk
Avstängd

shortblade suger ju

Är det någon som har lyckats hitta en morgonstjärna nånstans?
Jag går runt med min dwarven mace, men jag vill ha något bättre. Ett enhandsbluntvapen vill jag ha. En bättre mace eller en morgonstjärna med andra ord

*tänker mig tillbaka till Diablo 1 och Baranars' Star som man klarade halva spelet med innan man fick Kings Sword of Heaven*

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
VR-fantast

bara o leta i norr ...

men han övar inte bara short blade faktiskt ... det var två andra saker också

Permalänk
Avstängd

Head north!
Förresten, varför just i norr? Och var i norr? Småöarna eller städerna på norra halvan av den stora ön?

vad är du på för level?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd

Schysst, hittade en Saints shield eller vad den heter. 108 armor rating med typ 55 skill på heavy armor (har typ 70-80 på medium, mycket bättre att köra medium från början). Dock ingen morgonstjärna än...

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd

Fan, tre posts på raken... nåja... har några frågor.

1. Hur gör man med soultrap? Säg att man har en scroll som gör soultrap i 60sec och en soulgem, hur gör man för att få in monstret i gem:en?

2. Vad exakt är det soulgemsen gör i enchantprocessen, och vad är det för skillnad på olika soulgems?

3. Jag har snott en greater soulgem med en Dremora i (värd 6k), vad kan jag göra med den?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
VR-fantast

I norr, en bit söder från ögruppen så kryllar det av dungeons med orcish o daedric prylar.
Massvis med såna där ruiner också

Jag hade hederliga level 35 innan (ingen training) men loosade en del av sparfilerna under en formatering, så jag kör på en ny level5 gubbe nu

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Fan, tre posts på raken... nåja... har några frågor.

1. Hur gör man med soultrap? Säg att man har en scroll som gör soultrap i 60sec och en soulgem, hur gör man för att få in monstret i gem:en?

2. Vad exakt är det soulgemsen gör i enchantprocessen, och vad är det för skillnad på olika soulgems?

3. Jag har snott en greater soulgem med en Dremora i (värd 6k), vad kan jag göra med den?

1. Du lägger soultrappen på monstet, lyckas du kommer det massa skit runt den (som varar i 60sek) När du dödar den åker monstret automatiskt in i gemen

2. Ju bättre soul gems, ju bättre effekt och värde får soulgemen. Tror grand soul gem är den bästa.

3. Den är inte speciellt bra så jag skulle nog sälja den till creepern i caldera om jag var du.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Du lägger soultrappen på monstet, lyckas du kommer det massa skit runt den (som varar i 60sek) När du dödar den åker monstret automatiskt in i gemen

2. Ju bättre soul gems, ju bättre effekt och värde får soulgemen. Tror grand soul gem är den bästa.

3. Den är inte speciellt bra så jag skulle nog sälja den till creepern i caldera om jag var du.

Azuras Star är den bästa Soulgemen, har en emd en GOlden Saint trappad i, värd 2000000

Greater är ju helt ok, trappa en Alit, Kaugoti (eller vad de heter) eller en scamp i den och använd den till att enchanta ett vapen med.

Visa signatur

0

Permalänk
VR-fantast

var får man tag på Azuras star då ?? finns la bara en sån kan ja tänka mig :>

ed: är golden saint bästa o trappa ?? dom e ju lätta o spöa ner iaf ...
Och vad gör man med en gem värd 2 miljoner ??

1. kan inte sälja
2. man blir övermäktig om man enchantar me den

:>

Permalänk
Avstängd

men vilken effekt har gemmen i själva enchantprocessen? hur påverkar de slutresultatet?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
VR-fantast

Asså om du har ett monster i grand soulgem värd 20k så kan du t.ex få mer i ... vi säger fire skada (tror jag) sen blir den nog billigare också

Permalänk
Medlem

Ju bättre soulgem, desto mer charge får den enchantade prylen och kan därmed användas mer.
Sen så krävs det nästan att charges > enchant-slots i prylen.
Azuras star hittar man i Shrine of Azura som ligger långt ner till höger på kartan vid Azuras Coast.
Jag har inte prövat att använda Azuras Star, men nån skrev tidigare i tråden att man kan använda den hur många gånger som helst.

Visa signatur

0