Permalänk
Medlem

Vad får ni för windows experience index i vista? Ange er processor och hårddisk.

Permalänk
Medlem

Orkar inte bläddra igenom tråden. Men jag hittade denna på DB.com
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ZEPNOXA15

detta Priset ser jag som väldigt rimligt eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Ja det var ett bra pris... samma dator kostar 12.655 på zeptoexperten.se och några hundra till på zepto.se, du missade dock precis en drive de hade på noxen.

De har nu dock en drive på nexusen, då får du i princip samma dator för drygt 10.000.... missar bara blåtand, sourround och webkamers....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoyoyo
Vad får ni för windows experience index i vista? Ange er processor och hårddisk.

WE - 5,2

P8400 @ 2,26Ghz
200Gb 7200RPM

Men jag upplever inget lagg eller dylikt. Det enda jag har å anmärka på just nu är att om mythosen går i viloläge så blir datorn ruskigt seg, jag måste starta om den för att det ska bli som vanligt.

Jag håller för övrigt på att försöka få in linux på den vilken inte var det lättaste. Dock försöker jag få in x64bitars, därav tjorvet tror jag.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Ska köpa en Nox A15 nu hade jag tänkt fast uppgradera till nästan allt det bästa.

Då är frågan. är det prisvärt att uppgradera till:

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache

?

--- EDIT ---
Datorn ligger på 15,5k med denna speccen:
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
9 Cell Nox/Nexus black
200GB 7200rpm SATA Hårddisk

Känns som de är det bästa man kan få för pengarna, eller?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336641
Allt verkar ju bättre på denna förutom grafikkortet som är snäppet sämre. Någon som har en kommentar på den här Acern?

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minten
[B]WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache

Det bättre grafikkortet kan säkert sitta fint. Dock kände jag själv att CPUn inte var vidare prisvärd.

Acern? Den designen var... "mycket". Fast det är väl en smaksak.

Permalänk
Medlem

lite off topic men det är på min mythos ...ni som kör Vista (32 elr. 64) hur stor partition har ni och hur stor är hela vista installationen? Jag tycker min är makabert stor!!! 25Gb med endast drivrutiner och Sleipner, och då har jag slagit av system restore, vad kan man mer göra?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
lite off topic men det är på min mythos ...ni som kör Vista (32 elr. 64) hur stor partition har ni och hur stor är hela vista installationen? Jag tycker min är makabert stor!!! 25Gb med endast drivrutiner och Sleipner, och då har jag slagit av system restore, vad kan man mer göra?

Nu har jag iofs installerat lite skit på vista partitionen. Men jag minns att det tog mycket när vista o drivrutiner endast fanns på den (runt 25GB). Tror uppdateringarna och SP1 tar lite samt .net framework m.m. Stör mig också att jag inte kan shrinka ner partitionen till ca 40 gb ..=(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det bättre grafikkortet kan säkert sitta fint. Dock kände jag själv att CPUn inte var vidare prisvärd.

Acern? Den designen var... "mycket". Fast det är väl en smaksak.

Du menar att processorn presterar ungefär lika bra som den med mindre GHz och 3MB Cache?

Håller med om att designen på Acern var gräslig, men för 12k så känns den väldigt prisvärd. Någon som har koll på skillnaden mellan de två processorerna?

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minten
Du menar att processorn presterar ungefär lika bra som den med mindre GHz och 3MB Cache?

Den dyrare processorn presterar säkert bättre frågan är hur mycket och om det är värt det. För mig kändes det åtminstone inte värt priset sett till prestandaökningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Den dyrare processorn presterar säkert bättre frågan är hur mycket och om det är värt det. För mig kändes det åtminstone inte värt priset sett till prestandaökningen.

Okej, så du har provat båda?

Nexus - 12.616,42 KR:

  • 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
    Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
    DVD-RW / CD-RW SATA
    Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
    ODD-Bezel - Black
    Onlinerabatt Nexus A15 Power
    9 Cell Nox/Nexus black
    Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
    200GB 7200rpm SATA Hårddisk
    WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

Det man inte får med Nexusen:

  • WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3 (Zero Bright Dot Warranty)
    Ingen möjlighet till 8GB
    TV Tuner (optional)
    Fingerprint module
    1x Digital audio (S/PDIF)
    Dolby Digital, DTS, THX, AC3 support
    Built-in Bluetooth 2.0 EDR

Nox A15 kostar 15.512,35 KR med samma spec + det man inte får med Nexususen.
Tycker ni 3100kr är värt det man inte får med Nexusen?
Jag är en webbdesigner, behöver man den extra upplösningen?

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minten
Okej, så du har provat båda?

Nej, jag tittade på specifikationerna och kände att priset var för högt för att motivera ett köp.

Permalänk

Fick min NOX i går så jävla nöjd, förutom att vid knapparna runt F9 och F9 sitter inte fast i själva tangentbordet, tangentbordet trycks ner lite. annars skit nöjd.

ursäkta stav fel

Permalänk
Medlem

För er som vill installera Windows XP.

Vad ni behöver göra är att trycka F2 vid uppstart av datorn, dvs när ni ser den vita Zepto loggan.
ni kommer nu att komma in i datorn bios inställningar.

Gå nu till IDE konfiguration och ställ in datorn på att köra IDE istället för AHCI konfiguration.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
För er som vill installera Windows XP.

Vad ni behöver göra är att trycka F2 vid uppstart av datorn, dvs när ni ser den vita Zepto loggan.
ni kommer nu att komma in i datorn bios inställningar.

Gå nu till IDE konfiguration och ställ in datorn på att köra IDE istället för AHCI konfiguration.

Är det någon slags prestationsskillnad mellan de två? Hade tänkt att köra WinXP, men just för den bättre prestandan.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minten
Är det någon slags prestationsskillnad mellan de två? Hade tänkt att köra WinXP, men just för den bättre prestandan.

Om du kör XP så får du inte ut allt ifrån dina 4GB ramminne om du nu inte har 64 bitars, som nog inte är så vanligt inom XP. Annars så säger dom att Vista är stabilare och säkrare, men jag vet inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Om du kör XP så får du inte ut allt ifrån dina 4GB ramminne om du nu inte har 64 bitars, som nog inte är så vanligt inom XP. Annars så säger dom att Vista är stabilare och säkrare, men jag vet inte.

Juste, det är ju sant. Jag tittade på lite benchmarks här om dagen som visade att Vista inte riktigt hängde med.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk

Fick precis meddelande ifrån Zepto om att de sänt min dator, och UPS beräknar att den kommer att levereras på måndag. Problemet är dock att jag bor i en lägenhet med portkod, skall jag ringa UPS på måndag och meddela dem min portkod eller hu löser man detta lättast?

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång camen i msn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Någon som fått igång camen i msn?

Nope =/ Camen är även stendöd i Skype. Någon som har en ide om vad det handlar om?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk

lol, min funkar?

Permalänk
Medlem

"Support för dockingstation (from December 2008)"

Framflyttat från oktober...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Nope =/ Camen är även stendöd i Skype. Någon som har en ide om vad det handlar om?

Den fungerar inte i skype, du behöver ladda in skype betan för att den skall fungera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jan_banan655
Fick precis meddelande ifrån Zepto om att de sänt min dator, och UPS beräknar att den kommer att levereras på måndag. Problemet är dock att jag bor i en lägenhet med portkod, skall jag ringa UPS på måndag och meddela dem min portkod eller hu löser man detta lättast?

hah ja lycka till, UPS är inte riktigt bra på det där med privatpersoner. Satt 8 timmar och väntade på att någon skulle ringa på porten, men så visade det sig att dom "missat" mitt paket på centralen och att jag får sitta 8 timmar till på måndag. Förarna har självklart inga telefoner, som dom sa i supporten "vi jobbar inte så". Zepto skickade för övrigt min mythos riktigt snabbt, tidigare än deras beräknade leverans

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem

I mitt fall när jag skulle fått mitt paket levererat via UPS, så ringde föraren mig och även satt en lapp i trapphuset att personen hade sökt mig! Ringde självklart upp och fixade en ny tid.
Men UPS har ingen direkt kontakt med sina förare verkar det som för jag ville byta mottagare på mitt paket, men de bara krångla till det.

En annan fråga, är det någon som har "problem" att utnyttja scrollen på tangentbordet? Känns som ibland får man trycka hårdare än andra gånger. Den scrollar inte varje gång man vill scrolla kan man säga.

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hydrate
En annan fråga, är det någon som har "problem" att utnyttja scrollen på tangentbordet? Känns som ibland får man trycka hårdare än andra gånger. Den scrollar inte varje gång man vill scrolla kan man säga.

Likadant för mig. Scrollningen på Taffsplattan är det stora störningsmomentet på min Nox, annars är allt finemang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Någon som fått igång camen i msn?

Min cam verkar fungera hur bra som helst, aldrig några problem, har bara testat några gånger, trodde d skulle vara en skitkass kvalla, men den fungerar rätt bra även vid dåligt ljus.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån i idle? Kan tänka den låter i load Men om man tittar HD material låter den mycket då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Min cam verkar fungera hur bra som helst, aldrig några problem, har bara testat några gånger, trodde d skulle vara en skitkass kvalla, men den fungerar rätt bra även vid dåligt ljus.

Jojo, min fungerar ju med om man trycker på Fn+F6, men inte på msn. Funkar din i msn?

Permalänk
Medlem

Hejsan gott folk!

Fick min Nox häromdagen vilket är väldigt trevligt.

Men,
jag försöker få igång Battlefield 2 utan att lyckas. Någon som vet hur jag ska göra för att få BF2 att rulla på min Vista x64 ?

Kanske står i tidigare inlägg men orkar inte gå igenom 56 sidor dessvärre så ber om ursäkt om det finns ett svar. Men har inte lyckats hitta något vid sökning.

Vore oerhört tacksam för lite hjälp!