Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ingen som kommit på vad felet kan vara om spelet kraschar med en blå skärm för att sedan starta om datorn? Eller varför spelet bara dör ibland. Detta brukar hända efter någon/några timmars spelande och har även sett att fler har/hade? Detta problem.

För lite minne?

@ DiXiE__
Ser jag någon stå stilla (någorlunda räcker också ) så brukar jag smyga in i en buske o bara rå-bomba denne med allt jag har (1-3 fireball crits gör slut på de flesta)

Tips för er som har dots: Dotta alla du ser med damage/heal i RvR så får du genast mycket mer Renown/XP

Lyckades skrapa ihop 11k exp på min BW (Rank11/RR11) i Nordenwatch (Tror jag förlorade den rundan ^^)
Och 500~ renown points på min WP (3/0) i Nordenwatch.
Endast genom Dot/Heal
Healer: Gör lite damage på så många fiender du kan och heala alla andra.
Ranged/Melee: Samma sak men lycka till att heala

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ingen som kommit på vad felet kan vara om spelet kraschar med en blå skärm för att sedan starta om datorn? Eller varför spelet bara dör ibland. Detta brukar hända efter någon/några timmars spelande och har även sett att fler har/hade? Detta problem.

Tröttnade på min Chosen (för lite skada och dör för lätt i RVR) så skapade en Squig Herder istället som jag är ruskigt nöjd med.

Ni som klagar på att ni förlorar hälsa av att använda spells borde tänka om. Fick en fireball på mig som tog ca 40% av min hälsa så dmg är ni allt bra på att göra.

Chosen som dör lätt i RvR? O_o Jag blir lite nyfiken på hur du lyckats med det å andra sidan så är det ett lagarbete som kräver att alla gör sitt, blir du inte healad så kan du inte göra skada heller då du är död hela tiden. Och i början av varje tier så rankas man upp så man inte ska vara totalt navelludd, men ditt gear rankas inte upp så du är betydligt svagare än de som är i slutet av sitt tier.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
För lite minne?

Nej. Kan inte vara pga minnet, det händer lika ofta nu när jag har 4 gig som när jag hade 2 gig. (om inte nu 4 gig minne är att betrakta som lite)
Verkar mer som en bug el. nåt.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

Håhå jaja, så var man inne i mmorpg-världen för första gången (om man bortser från en veckas eve online).
Jag har ett par frågor dock.
Vad betyder: Buff/Debuff och Dotta?
Jag känner att min chosen inte riktigt överlever som han borde (kör bara quests än så länge)! Vad ska man tänka på?
Vilka servrar är bra?
Vilken tid ska man helst spela, för optimal upplevelse?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

DOT- damage over time. Spell/färdighet som gör skada över tid i motsats mot DD - direkt damage.
HOT - healing over time. Se ovan fast gäller healing istället
Buff - spells/färdigheter som antingen ökar din karaktärs egenskaper, tex ökar liv eller den skada du gör.
Debuff - blir då motsatsen mot en buff, dvs det är något som du kastar/gör på en motståndare som försvagar den.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag så jag håller på att installera för tillfället!

Blir nog en Black Orc för min del, choppa choppa

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
DOT- damage over time. Spell/färdighet som gör skada över tid i motsats mot DD - direkt damage.
HOT - healing over time. Se ovan fast gäller healing istället
Buff - spells/färdigheter som antingen ökar din karaktärs egenskaper, tex ökar liv eller den skada du gör.
Debuff - blir då motsatsen mot en buff, dvs det är något som du kastar/gör på en motståndare som försvagar den.

Ah, det klarade upp en del saker. Man tackar!

För övrigt så måste jag säga att detta var en av de bästa collectors edition jag har köpt, otroligt mycket och bra material man fick med

EDIT: En fråga till, vilken klass skulle ni säga är roligast att spela?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det beror på om du vill vara ond eller god.

Rekommenderar Black Orc om du vill vara odödlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
En fråga till, vilken klass skulle ni säga är roligast att spela?

Frågan är om du vill spela Order eller Destruction sidan?

Om du går till första sidan på denna tråd så har du lite information om de olika klasserna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hmm, ska nog prova en black orc... Får se om jag gillar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdix
Det beror på om du vill vara ond eller god.

Rekommenderar Black Orc om du vill vara odödlig.

Det gäller bara mot melee gubbar, casters o skit skadar fortfarande mycket.
Fast ändå, 88% phys reduction sitter fan fint...sen 20% block.. och ca 6k liv.. bara på rank 25

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag försöker registrera ett account på warhammers hemsida men den vill varken ha mitt hotmail eller yahoo account, Den säger att formatet är fel..

Vad kan man ha förslags email då?

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Raikiri: Gmail? Funkade bra för mig i alla fall.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Aight ska titta in i det. Tackar

EDIT: Funkade bra, tackar återigen.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Började lira warhammer för ett par dagar sen. Spelet flöt på helt ok, hade allting på högsta som default, och hade inga problem med det. Nu däremot spelar det ingen roll om jag kör på högsta eller "fastest framerate". Samma jobbiga lagg hela tiden. Vista flyter på som vanligt.

Jag spelar på en dell xps 1530 laptop.

Något man kan göra?

Permalänk
Medlem

det är patchen som ställt till det tyvärr.

jag fick låg FPS efter patchen, innan låg den på 80 - 100 med några enstaka drops till 40 - 60

Permalänk

Jaha, aja. Hann komma till level 14 iaf. Dags att börja kika på en fet gamingdator kanske.

Permalänk
Medlem

hur kan man se vad man har fär FPS?

något program jag ska skaffa.

började spela dest... grymt mycker roligare än order men order staden är lättare att hitta i.

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
hur kan man se vad man har fär FPS?

något program jag ska skaffa.

började spela dest... grymt mycker roligare än order men order staden är lättare att hitta i.

Fraps

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

började lira förut och jag måste säga att det känns ganska öde på servrarna, mötte samma lag i någon av dom där RvR sakerna hela tiden. Hann komma till rank 6!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Hej. jag undrar om någon spelar på Karak Izor / Order. vore naice om någon här lirade på den :/ lite ensamt just nu:P

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
fragments är det enda man inte kan köpa. allt annat gåt. och man kan göra alla talismaner med lvl 1 curios. guld och den dör sista grejjen. fast dom blir sämre då. det enda som spelar någon roll för lvl av talismanmaking är fragmentet som man bara kan få genom salvaging

WOW... det här kan verkligen vara en störtskön nyhet för alla talisman makers... man kan köpa lvl 1 fragments av merchant.
Jag står och köper dom nu hos vendor i campet i mitten i Black fire pass.
Fett soft!

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

Men helvete. Combat är för "unresponsive"... Eller om det är lagg som är orsaken. För det känns som att spela i konstant lagg. Eller är spelet så här? Haft denna känsla från release i alla fall. Och vågar man hoppas på en förbättring? Jag snackar inte FPS nu, för den obildade.

Medans jag ändå är på gnällhumör... Varför har de gjort så att man måste vänta på en jävla timer för att avsluta spelet? Jag är inte i combat. Varför behöva lida vänta? EXIT GAME.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Men helvete. Combat är för "unresponsive"... Eller om det är lagg som är orsaken. För det känns som att spela i konstant lagg. Eller är spelet så här? Haft denna känsla från release i alla fall. Och vågar man hoppas på en förbättring? Jag snackar inte FPS nu, för den obildade.

Medans jag ändå är på gnällhumör... Varför har de gjort så att man måste vänta på en jävla timer för att avsluta spelet? Jag är inte i combat. Varför behöva lida vänta? EXIT GAME.

Ge Mythic lite feedback. Jag brukar klaga i report bug och feedback för att få lite fart på deras arbete. Förhoppningsvis gör många detta och ser till att göra spelet mer progressivt

Permalänk
Medlem

hur använder man de talismaner som man har?

har flera stycken men har inte fattat hur man ska använda dem.
har försökt att sätta dem på armor som det står att det fins en ledig slot men det går inte

hur ska jag göra?

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Ge Mythic lite feedback. Jag brukar klaga i report bug och feedback för att få lite fart på deras arbete. Förhoppningsvis gör många detta och ser till att göra spelet mer progressivt

Räknas det att man halvt konstruktivt skäller på att dom inte kan fixa att mina meningar i min chat är buggade?

Får nämigen den överdrivet roliga buggen att min chat visar bara första raden i fler-radade meningar av monster/tells etc och man måste då spamma som en grekisk vattenkanna fylld med kokande sand för att få igång chatten igen så att man ser vad denne skrev till en.

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
hur använder man de talismaner som man har?

har flera stycken men har inte fattat hur man ska använda dem.
har försökt att sätta dem på armor som det står att det fins en ledig slot men det går inte

hur ska jag göra?

Un-equipa ditt föremål och shift-höger klicka på den. Sätt in talismanen och tryck på "fuse".

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles

Tycker det mest irriterande är att dom har en global 2-sek timer på ALLA skills/spells..
Så även om en spell/skill har instantcast och no cooldown, måste man vänta 2-2.5 sekunder mellan varje.. JÄVLIGT obalanserat, tooltipsen ljuger ju.

Ett exempel är Surging Pain för sorceress, man ska kunna spamma den som fan instantly, ingen cooldown. Men tack vare den globala skitsaken får man stå mitt i fiendeklungna och vänta 2sek mellan varje smäll i marken, rent skit är det Det gäller melee-skills också som marauderns attacker osv.

Nä, jag skiter i om det är för att förhindra lagg. Står det instantcast / no cooldown, så ska det fan vara så, annars får dom ändra alla tooltips till "2 sec cooldown".

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Här finns alla möjliga addons, bland annat en fps addon som någon sökte...

http://war.curse.com/downloads/war-addons/default.aspx

Permalänk
Medlem

Baleur: 2sek va att ta i va, snarare 0,5? Säker på att det inte är din lina? På min lina brukar det ta gott om tid som du säger men hos en kompis så brukar det funka perfekt. :/ Vet inte riktigt varför man använder sig av global men även WoW använder sig av det och jag tycker ändå det funkar rätt bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det är 2 sek. Det står ju klart och tydligt "2.........1........", iaf om man har en addon som visar cooldown tiden

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam