Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk

Tja, vad ska man säga.
Har fått ett problem med ett supportärende. jag har gett er tid, men nu börjar jag bli lack.

Allt börjar runt den 25 juli tror jag, då väljer jag att skicka iväg ett supportmeddelande och jag får svar av er den 27 juli kl 09:18

Det var ett ganska kort svar som inte gav mig något.
Jag svarade er kl 19:29 om att jag ville ha tips om något program som ni ville att jag skulle köra för att diagnosera min dator. Men där tog det stopp... i drygt 2 månader nu.

Jag har väntat från den 27 juli tills nu på svar, drygt 2 månader. Nu vill jag gärna ha ett svar av er.

Till Datorbutiken.com här på forumet: Jag har skickat ett mail till dig nu med mitt kundnummer.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

27 DAGAR!!!???

Den 5 september la jag en order på en skräddarsydd dator med montering, idag 27 dagar senare hade man fortfarande inte fått allt leveransklart (saknades 3 poster av 10). Till detta skalll sedan läggas 15-25 dagar för montering, testning och leverans. Avbeställde ordern i eftermiddags och beställde en nästan likvärdig dator via Inet (till ett bättre pris) som redan sorterats av posten i Göteborg ikväll. Sannolikt har jag datorn i morgon em.

GOODBYE Datorbutiken!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7, MB: Asus P6T-SE, RAM: 12GB DDR3 1333Mhz, HD: 1 TB GPU: Asus 4850 OP:Windows 7 Home Premium 64-bit PU: 750W Corsair CMPSU-450VXEU Cab: Antec Three Hundred

Permalänk

Swordfish90: Har du provat att ringa?

Har fått leveransbekräftelse och kollinummer nu. Så jag har troligen mina delar på fredag. Härligt. En veckas leveranstid är fullt godtagbart. Det var bara det jobbiga med att delarna varit leveransklara så länge. Troligen är det som de säger mycket att göra och krångel med lager m.m.

Känns skönt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

För att inte bara ha negativa saker här så kan jag skriva lite bra saker.

La själv en order på praktiskt taget alla delar till en dator förutom chassi, efter 11-12 dagar låg sakerna på posten och det är fullt godtagbart då minst 3 saker inte fanns i lager då jag beställde.

Häromdagen beställde jag en hel del delar till min bror som vi hämtade ut idag, det tog nog ca 3 dagar sen låg det på posten.

Med båda ordrarna var det med godis för er som trodde de slutat med det

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Jag köpte nyligen datorkomponenter för ca 7000:- kr och det blev av komplett. Blixtsnabb leverans (dagen efter) och vad som förefaller vara en gedigen support.

Anledningen till att jag inte valde datorbutiken även om det säkerligen skulle varit några hundringar billigare, är att jag hatar en massa trams om försenade leveranser stup i ett, när det förekommer i en sådan omfattning som verkar vara fallet här. Dessutom har jag blivit "blåst" på 2300:- från en datorbutik som ej skötte en RMA - Jag skickade in ett defekt grafikkort och hörde sedan inget alls. Drog det till ARN, fick rätt men kört ändå... så för mig är det värt extra pengar för ett säkert köp...

Hoppas ni får ordning på verksamheten!

MVH

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Jag köpte nyligen datorkomponenter för ca 7000:- kr och det blev av komplett. Blixtsnabb leverans (dagen efter) och vad som förefaller vara en gedigen support.

Finns ju även Inet.se , låga priser som datorbutiken och snabb leverans och bra service som komplett Nackdelen är att den ibland något begränsade utbudet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Anledningen till att jag inte valde datorbutiken även om det säkerligen skulle varit några hundringar billigare, är att jag hatar en massa trams om försenade leveranser stup i ett, när det förekommer i en sådan omfattning som verkar vara fallet här. Dessutom har jag blivit "blåst" på 2300:- från en datorbutik som ej skötte en RMA - Jag skickade in ett defekt grafikkort och hörde sedan inget alls. Drog det till ARN, fick rätt men kört ändå... så för mig är det värt extra pengar för ett säkert köp...

Hoppas ni får ordning på verksamheten!

MVH [/B]

Vad var det för datorbutik ? Pixmania ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Hämtade ut mina varor idag. Allt var rätt men inget godis fick jag trots att jag väntade. Enda jobbiga jag hade var att ordern blev "leveransklar" lite i förtid och därmed så kunde man inte avbeställa ordern.

Iom väntan med leveransen så hann processorn (Q9550) stiga 10 kr i pris medans minnena sjönk 20kr i pris per styck. Men men... nästa gång kanske man får godis... Det gick trots allt smärtfritt och jag fick mina varor inom en vecka såsom det första datumet sa precis när jag beställt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med DB.com, Skickade in mitt defekta 8800gtx innan jag stack iväg på utlandsresa och hade ett XFX 9800gtx+ Q 765M väntandes på posten när jag kom hem.

Ändrade dock leveransdatumet så att jag skulle få hem grafikkortet samma vecka som jag kom hem så att det inte skulle ligga på posten i över 14 dagar.

/Merkkan

Permalänk

Ringde in idag och talade med en trevlig kille som sa att han skulle göra det han kan för att få iväg ordern, sagt och gjort så har den iaf blivit skickad nu.

Äntligen vet man att grejjerna man beställt är påväg.

Folk har klagat på supporten men jag tycker den varit helt ok, inga klagomål där. Men vad gäller leveranstider och lagerstatus och allt det där så har det bara varit beklagligt. Jag tänker inte säga att jag inte kommer handla av datorbutiken igen. Finns inget som säger att de inte bättrar sig och då ser jag ingen anledning att inte köpa från dem igen. Men före jag gör det kommer jag iaf grundligen kolla läget före.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

tja nu har det gått 1 vecka sen beställningen gjordes kl 10.
Inte en produkt har kommit hit än, och allt fanns i lager.
Sen maila jag och frågade vart dom sa, dom va tydligen usb minnet slut.
Begärde få ett annat, vilket jag fick.
Och detta va i tisdags.
Ändå har grejerna inte ens levererats.

29/9 Fick jag orderbekräftelse på min beställning usb minne + bonus varan.
Och det står: Orderstatus: Leveransklar - Avvaktar leverans.

3/10 Fick jag orderbekräftelse på min bonus vara.
Orderstatus: Order.

Vet att dom har knep å knåp hos dom förnärvarande.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

La den 27e september 2 beställningar, allt fanns inte i lager när beställningarna lades. Alla produkter som hade ett angivet leveransdatum inkom på det angivna datumet eller före, och den ena ordern blev leveransklar 30e september, den andra den 1e oktober. Ordern som blev leveransklar 30e september skickades idag, den andra antar jag går iväg imorrn. Så bortsett från ett litet dröjsmål mellan "leveransklar" tills det skickades så har jag ingenting att klaga på, och detta lär fixas till så snart allt nytt är på plats. Jag kommer även i fortsättningen att handla på datorbutiken.

Edit: Nu under kvällen fick jag leveransbekräftelse även på mitt andra paket.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Hehe hur orkar ni. Beställer jag något som sägs vara i lager och det skickas inte senast dagen efter så avbeställer jag och byter butik. Viktigaste för mig är snabb leverans, dock måste priset förbli rimligt givetvis.

Jag är dock inte känd för att ha bra tålamod.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Hehe hur orkar ni. Beställer jag något som sägs vara i lager och det skickas inte senast dagen efter så avbeställer jag och byter butik. Viktigaste för mig är snabb leverans, dock måste priset förbli rimligt givetvis.

Jag är dock inte känd för att ha bra tålamod.

Jag gör likadant, men om jag skulle behöva byta butik så har jag ju redan tappat en dag. Därför tycker jag att det är viktigt att utlovad leverans hålls till varje pris.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Long time member, first time writer..

Ville bara kasta in min erfarenhet med db.com.

Beställde nya grejer förra veckan efter 5 år (iaf nästan, nytt gfx, mer RAM etc .. men ändå) med samma hårdvara.

Beställde sent onsdag kväll den 1:e, typ runt 23-hugget. Läste lite forumtrådar här och blev nervös. Pollade db.com som en galning under torsdagen, bytte ut ett par grejer som jag inte kollat lagerstatus på. Fredag 3/10 kl 14:30 var allt leveransklart.

Ordern rörde sig inte alls i måndags, blev nervös och ringde + mailade kundtjänst + dbmannen (lite häftigt, men vafan.. jag vill ha grejerna till helgen) igår. På telefon (trevlig kundtjänstkille) fick jag svaret - "det BORDE gå iväg idag eller imorrn".

Och det gjorde det. Igår vid 16:46 fick jag leveransbekräftelse från db. Nu hänger det bara på posten..

Så ALLT är inte skit med db, verkligen inte. Mina erfarenheter är fortsatt goda.

Permalänk
Medlem

Gillar datorbutiken med deras priser samt sortiment alltid snabba leveranser innan, dock nu har jag fått vänta rätt länge, la min order den 18 sep tog ett ett tag innan allt fanns på lager fast nu har min order har varit leveransklar och underbehandling i mer än 1 vecka. Finns säkert en del anledning att de tar lite längre tid, fast mer än 1 vecka tycker jag är ganska länge.

hoppas bara på att de kommer ordna upp sig

Fick svar via mail:
Hej Pga byte av leverantörer och då vi är mitt uppe i att integrera våra system med våra nya leverantörer kan leveransstatusen lida av en viss eftersläpning. Vi håller dock på att jobba på detta och vi är nu i slutskedet att få allting få plats och fungera.
Och att dom ligger 1 vecka efter med leveranserna.

Permalänk
Medlem

Sitter också å väntar på en order som varit leveransklar och under behandling ett par dagar, mailade kundtjänst för ett dygn sedan men ingen behagar svara så nu sitter jag i telefonkö... nr 8 i kön nu efter en kvart, var nr 10 från början.

Hoppas det löer sig men jag tvivlar på att jag får hem datorn innan helgen.

Edit: 50 minuter i telefonkö blev det, "vi ligger lite efter på lagret" jaha då är det väl bara att vänta då... Jävla dålig service måste jag säga.

Permalänk
Medlem

JensJens och Soulis, jag har samma problem som er... Min order har nu varit "under behandling" i 8 dagar och jag har kontaktakt kundtjänst men dom ger inga bra svar... Man blir irriterad för kundtjänst kan inte göra något och man har inget nummer till någon som KAN göra något. Hoppas DB fixar detta snabbt, annars kommer jag verkligen tänka 2 gånger innan jag beställer från dem igen.

Edit: Mitt fixade sig nu! Jag tycker att DB-mannen ger lysande support och jag önskar man kunde säga detsamma om kundtjänsten, tycker att DB skötte sig bra i slutändan och kommer beställa mer därifrån, men dom måste göra något åt sina leveranstider och kundtjänsten.

Permalänk
Medlem

Konstigt nog så skickades mina prylar igår, om det har med mitt telefonsamtal + mail att göra vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Mitt skickades igår med, fick alla mina grejer idag

Permalänk

Jag hade inga problem med min senaste order utom att en hårddisk försvann ur lager, när jag beställde fanns den, dagen efter var den slut. Menmen den kunde vänta till skillnad från resten. Frakten tog däremot en dag mer än den brukar göra.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en dator i delar fast med montering av processor den 13 september dvs. exakt för en månad sedan.
Den 1 oktober var allt i lager. Den 7:de ringde jag supporten och frågade om de visste när min order skulle skickas och de sa att den borde skickas samma dag.
Nu är det den 13:de och min orderstatus är fortfarande "under behandling".

Permalänk
Medlem

Ring å snacka med dem å hör vad de har att säga.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med en hårddisk + antivirus program som skall skickas.
Tagit en jäkla tid att få hem antivirus programmet och ficklampan som jag valde som bonusvara.
Har väntat sedan den 17/9.
I förra veckan fick dom hem antivirus/brandväggs programmet jag beställt.
Avbeställde då bonusvaran i torsdags vid 12 tiden på dagen så jag skall få min hd m.m. levererad någon gång.
Står fortfarande under bahnadling...
Tycker det är dåligt dom sakerna ej skickats ännu nu när allt finns!!!

Skickar man mail till dom får man bara standardsvaret:

Hej

Tack för ditt mail!
Pga byte av leverantörer och då vi är mitt uppe i att integrera våra system med våra nya leverantörer kan leveransstatusen lida av en enorm eftersläpning. Vi håller dock på att jobba på detta och vi är nu i slutskedet att få allting få plats och fungera.
Men det är tyvärr oundvikligt att det är en del inkörsproblem nu, vi jobbar dock på hårt så att vi så fort som möjligt ska komma tillrätta med allt.

Vi ber om överseende.

Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice

Fått det 3ggr nu under den här månaden!
Och när det är kö så är det typ 6 pers före men tar endå en tim att komma fram!
Och dum som man var har man betalat i förskott med kort...
Önskar jag sett den här forum tråden innan jag beställt!
Kommer då alldrig mer handla hos datorbutiken!

Permalänk
Medlem

undrar hur länge dom ska köra byte med leverantör struntpratet som aldrig verkar bli klart.. ge oss datum när det är färdigt..

Permalänk
Inaktiv

jag har väntat på mina grejer i 8 arbetsdagar nu. allt är leveransklart och när jag ringde/mailade dem så sa dem att det är i packningsstadiet... kan inte avboka eller något.

Permalänk
Sötast

Hej, jag tänkte bara fråga om ni har ett prel.leverans datum ännu på min beställning.

Tack på förhand
/Alex

Citat:

Hej

Pga byte av leverantörer och då vi är mitt uppe i att integrera våra system med våra nya leverantörer kan leveransstatusen lida av en viss eftersläpning. Vi håller dock på att jobba på detta och vi är nu i slutskedet att få allting få plats och fungera.

Tack för det personliga svaret Fredrik, dock om det hade varit det minsta personligt så hade du nog märkt att jag tyvärr redan har avbeställt ordern efter 8 dagar utan uppdatering ifrån beställning.Ledsen för det elaka svaret men jag har alltid gillat att handla ifrån DB, men på senare tid så är det verkligen svårt att lita på er.

Citat:

Hej

Vi har en hel del att fixa så just nu är det lite kaotiskt och det påverkar leveranserna. Vi gör dock allt vi kan för att få allt att fungera så fort det bara går, men det går ej utan att det uppstår en del problem tyvärr.

Tjenare DBmannen.
Det är såhär att jag la en order den 25e (tror jag det var)
Än idag hade inte ordern skickats, så jag avbeställde då jag inte heller fick svar från kundsupporten. Då försvann min fri frakt som jag trodde jag skulle få tillbaka vid avbeställningen.
Som kund sedan slutet av 90-talet vill jag gärna handla av er och tänkte klippa https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ... (Dåpris 495)
Men blir nu lite osäker då jag undrar om jag faktiskt kommer få produkten iallafall inom en vecka, eller om denna ordern kommer möta samma öde som min förra. (+ frifrakten som försvann)
Om det är dig av intresse, så vill jag fortfarande ha sakerna som jag la i min gamla order, och tar gärna upp den igen. men då det känns som inget händer så blir jag osäker.
Allt jag ber är om lite ärlighet från er, jag litar på dig dbmannen. Det kanske finns en lösning?

Citat:

Tjena!

Den varan finns på vårt externa lager och kommer att kunna skickas snabbt om du lägger en order,

/dbmannen

Det verkar vara inne med att inte ens svara på det man säger

Förlåt mig för uthängningen, inget jag brukar göra.
Jag har alltid gillat DB och beställt därifrån då de produkter jag behövde fanns i deras utbud (till ett bra pris).

Men på senare så tappade man förtroende och då bad man om "hjälp" med att få tillbaka det och förlorade istället allt förtroende man hade kvar.

+ min sparade frifrakt flydde landet för att aldrig visa sig igen.

Permalänk
Inaktiv

DBmannen - Jag har väntat i över 8 arbetsdagar på min order. Jag har mailat/ringt datorbutiken och deras svar var;

Dina varor är leveransklara och har gått till packning..

det var förra veckan..kan du kolla läget?

Permalänk
Medlem

Min order har också varit "under behandling" i 6 dagar nu. Förstår inte riktigt vad dom gör där på lagret om dagarna. 15 september lade jag ordern. Efter flera byten av produkter till dyrare, för att få allt i lager. Men till nästa fas....den oändligt långa packningen. "Leverantör byte snacket" och bytet till det super externa lagret har man också hört några gånger.

Permalänk
Medlem

Haha orka egentligen att alla blir rent ut sagt förbannade så in i h*****e bara för att vissa saker inte finns i lager? Jag har beställt en dator från db och väntat i ca 1 månad då grafikkortet (hd4850) inte kommit i lagerän medan allt annat är leveransklart.
Men det hjälper ju inte att skriva "bankotta db" osv? Db's anställda är ju bara människor, inga jäkla robotar visserligen kan man kanske tycka att det kan gå snabbare, men varför beställa en sak veckan innan du behöver det? Man får alltid räkna med att datumen är preliminära och att de kan flyttas framåt eller hur?

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
Haha orka egentligen att alla blir rent ut sagt förbannade så in i h*****e bara för att vissa saker inte finns i lager? Jag har beställt en dator från db och väntat i ca 1 månad då grafikkortet (hd4850) inte kommit i lagerän medan allt annat är leveransklart.
Men det hjälper ju inte att skriva "bankotta db" osv? Db's anställda är ju bara människor, inga jäkla robotar visserligen kan man kanske tycka att det kan gå snabbare, men varför beställa en sak veckan innan du behöver det? Man får alltid räkna med att datumen är preliminära och att de kan flyttas framåt eller hur?

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"

Jag tror ingen tycker att väntan i sig är ett problem, däremot att alla datum flyttas framåt hela tiden och att grejer hinner gå ur sortimentet innan man får dem.

Detta är inte de "anställdas" fel överhuvudtaget, och har aldrig varit det. Detta är ekonomiavdelningens fel, som har valt att fatta ett sådant beslut som att "spara" pengar på att syssla med att bara slussa vidare ordrar till en grossist istället.
Räkna in bortfallet av alla kunder och frustrerade människor så kostar det nog mer än vad det smakar.

När jag beställer en vara så kan jag vänta i en månad på den, men då ska det vara en månad, och inte två månader.
Hur kul är det dessutom att ha betalat för ett grafikkort till exempel, och vänta i en månad på att få det, med dagens prisutveckling tappar du hundralppar varje månad!