Permalänk
Medlem

Ni som har Diamond, vad händer under telefonsamtal om ni sänker volymen till minsta möjliga. Försvinner ljudet helt eller hör ni något fortfarande?

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Karlsson
2 korta frågor.

1. Upplever ljudet när man pratar med folk på tok för lågt, har volymen på högsta inställningen. Finns det något man kan göra åt detta?

2. När man lägger till foton för sina kontakter i outlook, är det något speciellt format och storlek man bör använda? har provat flera olika upplösningar med det blir bara en suddigt bild när diamonden har syncat.

1. Många missar att ta bort skyddsplasten som följer med telefonen ifrån början, kanske är det?

2. Bilderna blir i regel så suddiga, Vcard är inte direkt speccat för fotografier. Lägg till bilderna via favoritfunktionen i TOuchFlo så blir det bra mycket bättre upplösning.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hey! Alla ni touch Pro användare som hänger här i Touch Diamond tråden, kom tillbaka!

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Hejhej Ortmon, här är jag Ni kanske vill ha en _kort_ review nu i helgen?
Jag har nämligen inte så mycket läxor just nu (går första året på gymnasium)

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Bi99uy

Jepp var givetvis plasten.. *skäms*

Nu leter jag efter ett program typ kalender som inte har med möten att göra utan snarare talar om att idag fyller folk år tex.
Kalendern vad jag sett verkar bara vara för möten vilket jag inte har någon nytta av alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Karlsson
Bi99uy

Jepp var givetvis plasten.. *skäms*

Nu leter jag efter ett program typ kalender som inte har med möten att göra utan snarare talar om att idag fyller folk år tex.
Kalendern vad jag sett verkar bara vara för möten vilket jag inte har någon nytta av alls.

Om du använder Outlook för att synca så hamnar födelsedagarna från dina kontakter i kalendern.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Precis, det gäller att man kommer ihåg att man ska lägga födelsedagen på kontakten! Man kan lägga till en massa information på sina kontakter!

Permalänk
Medlem

Använde precis "Mobile registry editor" och ändrade bitraten på videoinspelningen från 384kbps till 1024kbps och fps:en från 15 till 20 och nu är det märkbart bättre inspelningskvalitet på telefonen. Grymt :D!

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Har lagt till födelsedagar på vissa kontakter. Men kan inte se något när jag kollar på kalendern? Hela poängen är att jag vill se på typ today screen om någon fyller år under veckan eller liknande. Som när man startar outlook, där står ju information om någon fyller år under kommande vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Använde precis "Mobile registry editor" och ändrade bitraten på videoinspelningen från 384kbps till 1024kbps och fps:en från 15 till 20 och nu är det märkbart bättre inspelningskvalitet på telefonen. Grymt :D!

Låter ju jättebra men man kan ju undra varför det inte var så från början? Kan du ge en länk där man kan läsa om någon annan som har gjort det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hm, jag har problem.
Tappade bort min telefon i helgen, så jag kutade på Tre och skaffade mig en Touch Diamond.
Efter att ha lekt lite med den så installerade jag Windows Mobile Resources, kopplade in den i datorn och ändrade lite inställningar.
Efter det så avmonterades telefonen och blir svart...
Den gick inte att starta så jag klickade på reset-knappen.
Det telefonen gör är att den, efter några minuter, startar upp med endast vitt flimmer... (får samma resultat om jag klickar reset igen)
Finns det något smart jag kan testa?
Då jag inte har någon annan telefon så vore det kanon om jag kunde slippa lämna in den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, jag har problem.
Tappade bort min telefon i helgen, så jag kutade på Tre och skaffade mig en Touch Diamond.
Efter att ha lekt lite med den så installerade jag Windows Mobile Resources, kopplade in den i datorn och ändrade lite inställningar.
Efter det så avmonterades telefonen och blir svart...
Den gick inte att starta så jag klickade på reset-knappen.
Det telefonen gör är att den, efter några minuter, startar upp med endast vitt flimmer... (får samma resultat om jag klickar reset igen)
Finns det något smart jag kan testa?
Då jag inte har någon annan telefon så vore det kanon om jag kunde slippa lämna in den.

Funkar inte en soft reset så kan du testa en hard reset. Dock kommer allt på mobilen försvinna.
http://www.hardreset.eu/htc_touch_diamond_hard_reset_soft_res...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Funkar inte en soft reset så kan du testa en hard reset. Dock kommer allt på mobilen försvinna.
http://www.hardreset.eu/htc_touch_diamond_hard_reset_soft_res...

Tack för tipset :up:, men det vill inte fungera =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Hm, jag har problem.
Tappade bort min telefon i helgen, så jag kutade på Tre och skaffade mig en Touch Diamond.
Efter att ha lekt lite med den så installerade jag Windows Mobile Resources, kopplade in den i datorn och ändrade lite inställningar.
Efter det så avmonterades telefonen och blir svart...
Den gick inte att starta så jag klickade på reset-knappen.
Det telefonen gör är att den, efter några minuter, startar upp med endast vitt flimmer... (får samma resultat om jag klickar reset igen)
Finns det något smart jag kan testa?
Då jag inte har någon annan telefon så vore det kanon om jag kunde slippa lämna in den.

HTC lämnar 10 dagars DOA på sina nallar, bara knata dit med kartong, laddare o hela fadderuttan så skall du få en ny direkt i näven.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Som ni kanske känner till så har ju Iphone den mycket populära Isaber applikationen. Någon som vet var man kan få tag på en liknande version till HTC Diamond/Pro ? Du får alltså ett lasersvärd i din telefon som använder G-Sensor för att ge ifrån sig ljudeffekter när du viftar med den:P

Riktigt kul

Denna versionen fungerar ej. I alla fall inte på min Touch Pro. Den klagar på firmware och skit:/
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-htc-light-saber-...

Någon som känner till nån annan version?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Någon med denna telefon som kan bekräfta att fotografier inte taggas med GPS-data?

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
Någon med denna telefon som kan bekräfta att fotografier inte taggas med GPS-data?

Redigerar du lite data i Registret så kan du välja "GPS Photo". Verkar vara lite strul med att importera data i tex Flickr, bara fått det att fungera med Picasa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
HTC lämnar 10 dagars DOA på sina nallar, bara knata dit med kartong, laddare o hela fadderuttan så skall du få en ny direkt i näven.

Oj, underbart.
Fanns bara 2st inne på tre, bara att hoppas att ingen nallat den sista :P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Som ni kanske känner till så har ju Iphone den mycket populära Isaber applikationen. Någon som vet var man kan få tag på en liknande version till HTC Diamond/Pro ? Du får alltså ett lasersvärd i din telefon som använder G-Sensor för att ge ifrån sig ljudeffekter när du viftar med den:P

Riktigt kul

Denna versionen fungerar ej. I alla fall inte på min Touch Pro. Den klagar på firmware och skit:/
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-htc-light-saber-...

Någon som känner till nån annan version?

Det finns inget sådant skräp till Touch Pro ännu, den nuvarande versionen vill bara fungera på Diamond.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det finns inget sådant skräp till Touch Pro ännu, den nuvarande versionen vill bara fungera på Diamond.

Skräp ? Dåligt ordval där:P Har man en Accelerator G-Sensor ska man ju utnyttja den fullt ut! Gubbarna i klassen står och slåss i skolan med sina iPhones. Just med iSaber då. Jag måste få tag i denna applikation så jag inte känner mig utanför förstår du:P

May the force be with you

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

dom som tycker en sådan grej är rolig i mer än 2:32min är nog lite ung eller bara konstig

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
dom som tycker en sådan grej är rolig i mer än 2:32min är nog lite ung eller bara konstig

Låt oss bara sammanfatta det som att vi är förstörda science fiction tekniker:P Nu lämnar vi det personliga heh:P

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Har hört en hel del olika åsikter om denna telefon. De flesta som jag hat träffat IRL tycker att den suger stenhårt och att jag borde satsa på en annan telefon, men många här säger ju att den är bra.

Kan dat vara så att dom jag träffar IRL inte har uppdaterat den eller tycker att den är dålig för att den inte var exakt likadan som iPhone. Alternativt tycker att dne är dålig eftersom att den har windows mobile, och Windows = dåligt

Är det en telefon värd att satsa på? Har tänkt att köpa den från 3 med 3Bomben 99kr/mån vilket blir totalt 238kr/mån med telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Har hört en hel del olika åsikter om denna telefon. De flesta som jag hat träffat IRL tycker att den suger stenhårt och att jag borde satsa på en annan telefon, men många här säger ju att den är bra.

Kan dat vara så att dom jag träffar IRL inte har uppdaterat den eller tycker att den är dålig för att den inte var exakt likadan som iPhone. Alternativt tycker att dne är dålig eftersom att den har windows mobile, och Windows = dåligt

Är det en telefon värd att satsa på? Har tänkt att köpa den från 3 med 3Bomben 99kr/mån vilket blir totalt 238kr/mån med telefonen.

Jag är döförtjust i telefonen, det enda jag kan tänka mig som i mina ögon verkar bättre är Touch HD.

Skulle rekommendera 3Bomben 199kr/mån, så tar du fri surf för 90:- i månaden, det dras då av dina 199:- och kostnaden på telefonen blir lägre.

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med min. Försöker installera några applikationer men får inte igång något av dem. Den gnäller om compact framework, att den måste uppdateras. Har läst att man tankar ner den från windows och installerar den samtidigt som man har telefonen inkopplad via active sync istället för filöverföring. Får det dock inte att fungera ändå. Finns det inte i cab format?

Hur ska jag gå till väga?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Jag är döförtjust i telefonen, det enda jag kan tänka mig som i mina ögon verkar bättre är Touch HD.

Skulle rekommendera 3Bomben 199kr/mån, så tar du fri surf för 90:- i månaden, det dras då av dina 199:- och kostnaden på telefonen blir lägre.

Gäller det då alla program som använder internet? Eller är det som Telias surfa för max 9kr/dag, att det bara gäller standardwebbläsaren?
Så jag kan t. ex. använda Google Maps utan att behöva tänka på att det drar massor av bandbredd, eller installera Opera webbläsaren istället för standard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Gäller det då alla program som använder internet? Eller är det som Telias surfa för max 9kr/dag, att det bara gäller standardwebbläsaren?
Så jag kan t. ex. använda Google Maps utan att behöva tänka på att det drar massor av bandbredd, eller installera Opera webbläsaren istället för standard?

Gäller alla program och allt surf, inte bara webbläsaren som telias.
Dock så är det runt 300kbps, men det duger helt klart, annars finns upp till 7.2mbps för 199:- per månad.
Opera är standardwebbläsare på telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Gäller alla program och allt surf, inte bara webbläsaren som telias.
Dock så är det runt 300kbps, men det duger helt klart, annars finns upp till 7.2mbps för 199:- per månad.
Opera är standardwebbläsare på telefonen.

Jag kör 3's fri surf 99 kr/mån och kan använda 7.2mbps utan problem. Enda man får tänka på är att begränsa datatrafiken tror jag och inte tanka hem en massa saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omren
Jag kör 3's fri surf 99 kr/mån och kan använda 7.2mbps utan problem. Enda man får tänka på är att begränsa datatrafiken tror jag och inte tanka hem en massa saker.

Vilken mängd trafik är det vi pratar om? Jag har letar rundor på Tres sida men inte hittat. Jag har nyligen sagt upp mitt Telenorabbonemang, och tills uppsägningstiden är slut så letar jag efter någon annan. Kravet ska vara att det finns ett "datatrafikpaket". De flesta operatörer har ju det vanliga "mobilt bredband" för 199kr/månad, men jag försöker komma billigare undan.

Planen är att jag ska kunna lyssna på webradio i telefonen. Mycket! Alltså, jag behöver inga 7.2mbps, men jag behöver kunna streama många gb musik.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omren
Jag kör 3's fri surf 99 kr/mån och kan använda 7.2mbps utan problem. Enda man får tänka på är att begränsa datatrafiken tror jag och inte tanka hem en massa saker.

Citat:

3Mobilsurf gäller inom Sverige, hastigheter upp till 0.384 Mbit/s. och kostar 3kr/dag med 30 dagars uppsägningstid.

Från Tre's hemsida, så kommer du upp i 7.2mbps är ju något fel, bor iofs i norrland så Turbo3G är inte något vidare utbyggt här. x)
Tre har dock ingen allvarligare tak på användning av bredbandet, efter vad jag läst mig till på forum ska det finnas ett tak på 15gb, men har aldrig läst om någon som fått känna av några konsekvenser efter att ha nyttjat ens det dubbla.
Själv använder jag runt 10-15gb i månaden och tycker det fungerar finfint.