Permalänk
Medlem

Amd 64 2000+

kan någon ge mig lite info om denna processor som klockhastighet och socket ?

Permalänk
Medlem

Den info jag får fram om AMD Athlon 64 2000+ är att den har en klockfrekvens på 1 GHz och att det är socket AM2.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sedan har vi ju gamla AMD Athlon XP 2000+, 1,67 GHz och Socket A

Permalänk
Medlem

hoppas det är socket am2 vore trevligare...

Permalänk
Avstängd

Det är socket AM2

Permalänk
Medlem

ett moderkort som har socket am2 borde kunna köra alla am2 processorer ? för det värkade inte vara så mycket om busshastigheter som med intel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_ikers
ett moderkort som har socket am2 borde kunna köra alla am2 processorer ? för det värkade inte vara så mycket om busshastigheter som med intel

Näe, inte riktigt. Finns fortfarande olika strömkrav, billigare moderkort kan inte alltid leverera ström nog för de hungrigaste modellerna. Sedan så har inte alla uppdaterat Bios för Phenom heller.

Men det är ju helt klart bättre än för intel som inte bara har problemen med uteblivet stöd för quadcores på många 775-kort, de har också problem med bussarna, strömkrav, vissa kort klarar inte dual core, vissa klarar inte Core 2 med mera.

Permalänk
Medlem

ok hade tänkt mig nån billig dual core för phenom är väl 4 cores ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Phenom är namnet på arkitekturen. Finns tvåkärniga Phenoms också (Kuma), precis som trekärniga (Toliman).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo självklart är det inte Phenom som gäller för dig då. Men de flesta moderkort bör klara strömsnåla A64or. Jag vet inte hur de betéer sig när det är en modell de inte känner igen dock. Men 2000+ med flera borde inte vara några problem.