Permalänk
Medlem

TV-kort med Tele2

God kväll alla sweclockare.

Jo nu är det så att jag ska flytta till lägenhet som har kabeltv med Tele2 som operatör. Jag hade tänkt köpa ett TV-kort och vill se på betalkanaler men är ruggigt osäker på vilket och vad som fungerar.

Jag har förstått att det är DVB-C kort jag ska ha men behöver lite mer saker klargjorda för mig.

Så om någon kan svara på vad är det för komponenter jag behöver är jag evigt tacksam.

/Poven

edit: Kom på att jag kanske ska säga att jag har ett 64-bitars Vista installerat.

Permalänk
Medlem

FloppyDTV-C med en Conax modul är ett bra förslag.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
FloppyDTV-C med en Conax modul är ett bra förslag.

Tack för ditt svar!

Jag har tittat lite på det kortet men blir lite förvirrad vad gäller anslutningen till datorn. Det står att man ska koppla det i en PCI-plats men även till firewire? Måste jag ha firewire också för att kunna använda det?

Som jag har förstått det måste jag också köpa en Conax modul till kortet. Spelar det någon roll om det är Conax 4.0e eller 5.0?

/Poven

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poven
Tack för ditt svar!

Jag har tittat lite på det kortet men blir lite förvirrad vad gäller anslutningen till datorn. Det står att man ska koppla det i en PCI-plats men även till firewire? Måste jag ha firewire också för att kunna använda det?

Som jag har förstått det måste jag också köpa en Conax modul till kortet. Spelar det någon roll om det är Conax 4.0e eller 5.0?

/Poven

Den ansluts via firewire oavsett och floppyDTV kan sättas i en "floppyplats" eller ovanför en PCI plats, men inga överföringar sker genom PCI eftersom det är bara ett av sätten att ha kortet monterat inuti datorn.
Vilken conax modul dui behöver har jag ingen koll på. Mitt tips är att söka lite på Minhembio.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Den ansluts via firewire oavsett och floppyDTV kan sättas i en "floppyplats" eller ovanför en PCI plats, men inga överföringar sker genom PCI eftersom det är bara ett av sätten att ha kortet monterat inuti datorn.
Vilken conax modul dui behöver har jag ingen koll på. Mitt tips är att söka lite på Minhembio.

Tack så mycket! Klara upp en hel del för mig där

Skall söka lite på Minhembio!