Rätt att lämna tillbaka utan betala återställning?

Permalänk
Medlem

Haha, det är kul att läsa S_L_A_D_Ds kommentarer. IQ fiskmås vore ju en överdrift Blir skojj när han kommer till gymnasiet och får lära sig grundläggande ekonomi samt förstår samband mellan konsumenter och producenter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Haha, det är kul att läsa S_L_A_D_Ds kommentarer. IQ fiskmås vore ju en överdrift Blir skojj när han kommer till gymnasiet och får lära sig grundläggande ekonomi samt förstår samband mellan konsumenter och producenter.

Jo, det var väl 25 år sedan jag gick ut gymnasiet. Sedan dess har jag hunnit med en civilekonomutbildning och hunnit jobba några år också.

Att döma av ditt svar så skulle det nog inte skada att du läser på lite mer innan du skriver.

Det handlade om ångerrätten. Den hör nog hemma i juridikfacket, snarare än ekonomifacket.

Vad är det för samband jag inte förstår? Passa på nu och briljera i dina ekonomikunskaper, så att du inte lägger dig under farbror fiskmås IQ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D
Jo, det var väl 25 år sedan jag gick ut gymnasiet. Sedan dess har jag hunnit med en civilekonomutbildning och hunnit jobba några år också.

Bäste S_L_A_D_D: Vad gör du här på Sweclockers om du är 43 år, civilekonom, tyken och tydligen HELT utan vilja att lära dig något om datorer och elektronik INNAN du gör ett köp?

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
Bäste S_L_A_D_D: Vad gör du här på Sweclockers om du är 43 år, civilekonom, tyken och tydligen HELT utan vilja att lära dig något om datorer och elektronik INNAN du gör ett köp?

Det undrar jag också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_L_A_D_D
Det undrar jag också.

OK. Hejdå! Kul att du tittade in.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Blir bara jäkligt illamående när jag tänker på hur folk i allmänhet tänker,
de vill gärna översvämmas av rättigheter man kan utnyttja till fullo MEN när det kommer till skyldigheter så ska man komma gnällandes med en massa lagar och paragrafer, vidrigt är vad det är, att vissa tar allt för givet.

Jag håller med om detta!

Rättigheter är bra, men det är trist när folk sätter i system att uttnytja dem på ett sätt som kanske må vara enligt 'the letter of the law', men knappast i dess anda.

Självklart så ska man få lämna tillbaka något man inte är nöjd med, men det betyder inte att man ska systematiskt gama hela systemet bara för att man kan! Slutar bara med att det blir mindre rättigheter och fler skyldigheter.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p7389
Jag håller med om detta!

Rättigheter är bra, men det är trist när folk sätter i system att uttnytja dem på ett sätt som kanske må vara enligt 'the letter of the law', men knappast i dess anda.

Självklart så ska man få lämna tillbaka något man inte är nöjd med, men det betyder inte att man ska systematiskt gama hela systemet bara för att man kan! Slutar bara med att det blir mindre rättigheter och fler skyldigheter.

Exakt.

Rättigheter är bra att ha i vissa svåra lägen, men det är ju inte så att man ska använda sig av dessa för att exempelvis tugga sig igenom ett helt sortiment.
Problemet blir ju som du säger att detta leder till att rättigheterna krymper när det helt enkelt inte fungerar längre.

Visa signatur

Macbook Pro