Behöver hjälp utav experter nu! Ingen har haft det här problemet i hela världen

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp utav experter nu! Ingen har haft det här problemet i hela världen

Helt ny Dator byggd. Men det hackar.
Hejsan valt att skapa en ny tråd. Min dator är en E7200 2.53ghz. 2GB pc6400. Samt 6 stycken 500gigare western digital caviar. 2dvdbrännare. Samt ett 6200LE graffe. Alla drivrutiner är installerade.

När datorn startar så hackar windows rullen ett par ggr. Sen hackar det när kaspersky laddas. Sen när jag trycker på knappen defragmantera så att jag ska komma in i själva defragmantera "centret". Hackar det. När jag kör CCleaner hackar det samma sak med regcleaner.

Har installerat om windows bytt portar på moderkortet. Bytt nätagg till ett corsair 620W. Vad kan det vara för fel? Ska köra memtest snart.

Grejen är ju att när datorn ska leta efter scsi atapi hackar det. När man stoppar in en skiva i IMG burn. När man högerklickar på en dvdbrännare i den här datorn hackar det. När man defragmanterar hackar det samma sak när man ska rensa registret i ccleaner. Det måste vara något enkelt fel detta. sitter på ett corsair 620W. När jag trycker en gång på en dvdbrännare i den här datorn hackar musen allt hackar.

Permalänk
Medlem

Kan vara vad som helst egentligen. Prova att kör med bara en disk i datorn som du har systemet på. Prova med bara ett minne om de kan vara minnes fel. Men jag tror att de kan vara något fel på diskarna.

Permalänk
Medlem

Orah, känns som du försöker göra lite för många saker på en gång och därför blir det fruktansvärt svårt att försöka klura ut vad som är fel.

Du skriver heller inte vad det är för prylar du har i datorn, detta är ett måste för att vi ska kunna hjälpa dig.

Om moderkortet har integrerat grafikkort så skulle jag råda dig att koppla ur alla diskar utom en, koppla ur dvd-brännarna samt plocka ur grafikkortet.

Testa om du upplever samma problem då, om inte så är det bara att börja koppla in en sak i taget och testa dig fram.

Om det är så att det hackar när du bara kör med en disk, inga brännare, inget grafikkort så kan det vara drivrutinerna för sata-kontrollern! Om moderkortet har ett nVidia chipset så bör du se över vilka drivrutinern dina sata-kontroller kör.

Om du kör nVidias drivare för sata-kontroller, kolla om NCQ är på eller av!

//milkacid

Permalänk
Medlem

När jag kopplar ur dvdbrännarna så går det helt rent. Har testat att köra en och en men det går inte. Vad kan det vara för fel?

Samsungs hemsida måste vara den sämsta i hela världshistorien kan inte tanka ner deras drivrutiner till min brännare eller någon annan brännare.

Permalänk
Medlem

Orah, är det vanliga PATA brännare eller är det SATA på dom också?
Kan vara så att det finns ny firmware till dina brännare, vad är det för modell du har?

//milkacid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Orah, är det vanliga PATA brännare eller är det SATA på dom också?
Kan vara så att det finns ny firmware till dina brännare, vad är det för modell du har?

//milkacid

Det är sata brännare.

Testade en polares brännare precis samma problem....

Permalänk
Medlem

Orah, vad har brännarna för modellbeteckning?

//milkacid

Permalänk
Medlem
Citat:

Orah, vad har brännarna för modellbeteckning?

//milkacid

SH-S183
SH-W163

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.samsungodd.com/eng/Firmware/FWDownload/FWDownload....

http://www.samsungodd.com/eng/Firmware/FWDownload/FWDownload....

Kolla där om de är nya firmware än dom du har.

//milkacid

Har testat alla uppdateringar min dvdbrännare är inte kompitabel med denna firmwire står det.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Vad fan är det för jävla n00bs som sitter på det "hära" forumet egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att Oskar000 redigerade bort mina hackspettar. Av din attityd att döma passade dem alldeles utmärkt.

Vem som besitter kunskap är det väl enkelt att kontrollera genom sökningar på olika medlemmars tidigare inlägg, eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Tråkigt att Oskar000 redigerade bort mina hackspettar. Av din attityd att döma passade dem alldeles utmärkt.

Vem som besitter kunskap är det väl enkelt att kontrollera genom sökningar på olika medlemmars tidigare inlägg, eller hur?

Du tillför ingenting i den här tråden Multiman. Om du inte kan eller inte vill hjälpa mig med det här problemet så SKRIV INTE hur svårt kan det vara? Sluta dryga skaffa ett liv istället för att leka cool på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Har du hittat nån lösning?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Har du hittat nån lösning?

Har löst problemet=)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

då vill vi gärna veta lösningenm utifall liknande problem dycker upp ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
då vill vi gärna veta lösningenm utifall liknande problem dycker upp ^^

Raidportarna/lila portar tålde inte att man hade dvdbrännare inkopplade där.

Gula Portar=hårddiskar+DVDBrännare
Lila Portar= hårddiskar only