Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

har ingen tyckt nått än?

så, nu är jag kär nog att förlåta EAs år av synder en gång.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är sjukt kul:) Riktigt bra, Hoppas bara på mer AA i spelet.

EA har ryckt upp sig det sista:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nån som har införskaffat Valkyria Chronicles?

Mycket trevligt spel samt grafiskt är det underbart.

har bara testat demot men funderar på att skaffa det framåt jul.
är alldeles för mycket spel på gång nu för att man ska kunna köpa alla på release med sitt knapra studiebidrag.

har redan red alert 3 och little big planet på mitt samvete och mirrors edge är på väg att få en förbokning hos game bara för den snygga t-shirten man får då.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

Ja det var riktigt kul! Lätt ett köp på releasedagen för mig

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att testa mirror's edge nu..men man sitter 14 mil från sitt PS3, jobbigt värre

Men ni säger att de är bra, så jag får ta er på ordet, haha.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Grymt sugen på att testa mirror's edge nu..men man sitter 14 mil från sitt PS3, jobbigt värre

Men ni säger att de är bra, så jag får ta er på ordet, haha.

Stackare!, Jäkligt kort demo, men väldigt beroendeframkallande:)

Jag tyckte kontrollerna var lite småsvåra första gången ja körde, Men efter att man lärt sig så är de jäkligt bra

Permalänk

Själv tyckte jag inte att mirrors edge demot var speciellt roligt, kan gott vänta tills spelet kostar 199 kr i nån butik istället innan jag köper det.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

Jag tyckte kontrollerna var lite småsvåra första gången ja körde, Men efter att man lärt sig så är de jäkligt bra

själv hoppas jag nog mer på att det riktiga spelet innehåller reflektioner, (typ som på bilden längst upp) men det var visst nått tekniskt mackel med just det. får hoppas dom löser den biten då det bitvis skulle göra spelet lättare, men framförallt snyggare.

eller iaf hållt sig borta. hoppas även det inte märks på det riktiga spelet sen. den där förbannade promotionkoden irriterade mig givetvis lite, men men ta i trä.

ja intuitiva kändes de inte direkt, men det beror nog bara på lärbanan där man avbröts hela tiden. upplägget känns vettigt annars. bra användning av av rörelsesenorn med, lagom nivå tycker jag. och balansengrejen funkde bättre än i Uncharted iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
sitter 14 mil från sitt PS3, jobbigt värre

upp och spring hem över hustaken bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle det gå att använda den här disken i ett PS3 ist för den som sitter i?
http://www.dustinhome.se/pd_5010184561.aspx

Och vad behöver man göra med en ny disk för att den ska fungera med systemet?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Har hört att 320gb är max, kan ha fel dock, tydligen är storleken någon millimeter för hög på disken för att den ska få plats om det får över 320gb. Tror det står om du söker lite hade gärna länkat men det var ett tag sen jag läste det.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

nejdå, den är samma (fysiska) format som den befintliga. om det finns en storleksgräns vet jag däremot inte, men det finns ingen anledning till att det skulle göra det.

nya diskar formateras av maskien när man sätter i dem.

Visa signatur

Permalänk

Jag tyckte att mirrors edge var lite sådär, fick lite Montesumas revenge flashbacks när man såg hennes armar.

Permalänk
Medlem

Är det fler här på forumet som äger ps3 som tycker att de låter typ som en laptop eller lite högre typ konstant? Smått irreterande ibland. Speciellt när man hör att de max ska släppa ifrån sig 22 Db. Har hört att flera endast hör sina när de lägger örat emot. Köpte min för ca en månad sedan, 80 gig på webhallen.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Är det fler här på forumet som äger ps3 som tycker att de låter typ som en laptop eller lite högre typ konstant? Smått irreterande ibland. Speciellt när man hör att de max ska släppa ifrån sig 22 Db. Har hört att flera endast hör sina när de lägger örat emot. Köpte min för ca en månad sedan, 80 gig på webhallen.

Jag kan bara säga att min som är inköpt på Elgiganten i Barkarby för någon dag sedan knappt för ett sus. Lagt örat mot och knappt hört att det låter något. Måste ha fått ett extremt bra exemplar :).

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Citat:

har ägt min i nästan ett år, och jag hör den inte alls. inga problem alls.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Har man en skiva i den så låter den lite, men om man tar ut den eller går in på inställningarna så låter den nästan inget alls.

Permalänk
Medlem

Näe fy fan, trodde alla lät så som min :S.
Hur ska jag göra för att byta in min mot en ny? Säga som det är? Kommer de ta in den på lagning i nån månad? Smidigast skulle vara att man fick en ny på plats. De har dock höjt priset på 200kr men det borde inte skapa några problem eller hur?

EDIT: Den lät inte så mkt i början har jag för mig, kan vara för jag hade 360 innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Näe fy fan, trodde alla lät så som min :S.
Hur ska jag göra för att byta in min mot en ny? Säga som det är? Kommer de ta in den på lagning i nån månad? Smidigast skulle vara att man fick en ny på plats. De har dock höjt priset på 200kr men det borde inte skapa några problem eller hur?

EDIT: Den lät inte så mkt i början har jag för mig, kan vara för jag hade 360 innan

ifall konsolen är mindre än en månad gammal får man en ny i butiken - ifall den är äldre åker den på reperation. - så brukar det vara.

- testa damsuga diverse lufthål lite försiktigt, å se ifall det hjälper.

----
nu har jag hat Resístance Fall of man på hyllan ett bra tag utan att spela det, drog igång det innan idag, å jag som var väldigt skäptisk mot det innan älskar nu spelet
Grafikmässigt är ju spelet klart ett av de snyggare ps3 spelen idag - trots des åler
Storyn är ju underbar
och Känslan är fantastisk

har värkligen fastnat för det, å nu känns 2an som ett klart köp

Tummen upp för Resistance

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det gör jag typ dagligen ändå. Köpte ps3 27 september. Då får jag ingen ny i butik va? .....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga om NHL 09 till PS3. Jag hade NHL 09 till XBOX360 för ett tag sedan. När man lirar online med sitt lag som man har skapat på xbox 360 & det går till förlängning så vart det 5min förlängning & 4mot4 & efter det straffar. Nu när jag skaffat PS3 istället så har vi startat ett lag & när det blir lika på PS3 så blir det först en förlängning på 20min & 5mot5. Sen ibland en till 20min 5mot5 men inte alltid utan oftast blir det då istället 5min & 4mot4. & efter det straffar. Är det någon inställning man måste göra eller är det bara annorlunda på PS3. Tycker det är drygt att spela en förlängning på 20min. Tar ju bra lång tid innan man kan söka en ny match & spela igen.

Permalänk
Medlem

Drog iväg ett mail till webhallen. Ifall jag inte får en ny konsol på plats så tar jag pengarna tillbaka och köper någon annan stans...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Jag tyckte att mirrors edge var lite sådär, fick lite Montesumas revenge flashbacks när man såg hennes armar.

Montezuma's revenge

Meaning

The diarrhea (also spelled diarrhoea) that is suffered by tourists when travelling to foreign parts, in this case Mexico.

hehehe hmm, vad menar du?

du kanske syftar på detta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Montezuma%27s_Revenge_(video_gam...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Har haft min 20Gigare (sitter en 60GB HDD i den) sen 2 Januari 07, 3 månader innan EU release

De där med ljudet verkar vissa ha problem med medans andras är tysta, kör man grafikintensiva grejer, BluRay eller sånt kan ljudet stiga lite men brukar inte vara nåt allt för störande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Drog iväg ett mail till webhallen. Ifall jag inte får en ny konsol på plats så tar jag pengarna tillbaka och köper någon annan stans...

låter den verkligen så mycket? - fan va jobbigt.

fast du som gammal xbox ägare borde ju vara lite van ^^ hehehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas jag slipper vänta på reparation i flera månader. Ska jämföra min med en polares idag.

EDIT:

Min ger ifrån sig typ 40 decibel.
Den ska ge ifrån sig max 22db annars är det maskinfel säger sony.

"– Playstation 3 har en fläkt i sig så det är klart att den låter lite. Den ska dock inte låta mer än 22 decibel, och är det så att den låter för mycket kan det vara ett maskinellt fel. Då får kunden gå tillbaka till butiken så skickas maskinen till vårt supportcenter. Visar det sig att det är fel på den får kunden givetvis en ny, säger Annica Bellander på Nordisk Film."

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.101321

Förteckning över olika decibelvärden:
dB-värde Exempel
0 det svagaste ljud vi kan uppfatta
10 svagt lövsus
20 tyst stadslägenhet
30 viskning
40 fågelkvitter, att skriva på tangentbord
50 samtal med låg röst
60 normalt samtalston
70 diskmakin, tvättmaskin
80 stark trafik, hårtork
89 Friskis och Svettis, genomsnittligt
90 tung trafik
100 maskinbuller, fabrik
100 gränsvärde för disco
110 åska i omedelbar närhet
120 jetplan
130 smärtgräns
140 pistolskott vid mynningen
170 rymdraket
180 trumhinnan brister
190 högsta nivå som kan förekomma i luft

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppskattar du bara?
Sen blir det även en enorm skillnad att mäta direkt vid utblåset, eller där man sitter när man spelar. Inte alla maskiner går ner i läge ett(knäpptyst) de är inte trasiga för det...

Går den upp i läge fyra(lägg en handuk över lufthålen ett tag så får du höra) när den idlar så är det dags att skicka in den. Läge två eller tre vid spelande eller idlande är väl normalt, risken är att du bara får vänta utan åtgärd, då kan man dessutom få betala för undersökningen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det är vad jag uppskattar. Ska försöka få tag på en dB mätare imorgon och kolla. Hur låter alla lägen? Finns det någon film? Antar att jag får vänta och se. Kanske jag som blivit för lyhörd av mig för alla andra har problem? Vad vet jag.
Måste nämna att när jag köpte den på webhallen så var tejpen uppbruten, någon hade alltså satt på en ny tejp på den gamla. Fast ps3an såg orörd ut. Låt mig gissa fredag, din låter knappt alls?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^

du kanske syftar på detta?
http://en.wikipedia.org/wiki/Montezuma%27s_Revenge_(video_gam...

tror han syftar på omslagen.

men man kan ju inte hålla på och parkoura sig som yrke med sillmjölk i armarna. sen kan man ju även tycka hon borde vara mer välutrustad på andra håll istället, men även det borde ju vara ett handikapp när man ska dra sig upp för en vägg från en smal avsats. (har iof aldrig hindrat Lara C...)

Citat:

40 fågelkvitter, att skriva på tangentbord

nu överdiriver jag lite men uppskattning av dB varierar väldigt även utan överdrifter. miljö tex, så jag tycker du bör be att din kompis tar med sig sin tystare maskin så ni kan jämföra dem på exakt samma akustik och värme bla.

Citat:

Måste nämna att när jag köpte den på webhallen så var tejpen uppbruten, någon hade alltså satt på en ny tejp på den gamla. Fast ps3an såg orörd ut.

tror inte webahallen har med det att göra, när de passerar NF så slängs säkert en del papper i paketen. därav tejpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade en 60GB, sålde den nyss, men den varvade upp vid start till läge tre, för att ligga i läge ett några minuter. Sen konstant två i idle, och efter långvarigt spelande, läge tre. Sistnämnda tydligt hörbart från sittplats om ljudet var avstängt. Dock ett mjukt surr som var hårdare på min första PS3. De nya 40/80Gb ska ju vara ännu tystare än de, så om det verkligen är så högt att du stör dig på det blir man ju lite fundersam. Men om den inte låter mer än en laptop typ, så är den nog inte trasig.

Svårt att skriva om ljud, men jag har inte hört nån PS3 som låter mera än 360, inte ens de första PS3 som byttes ut. Tror att anledningen till att folk klagar är att några har maskiner som går i läge ett hela tiden, eller aldrig över läge två. Min 360 lät som läge fyra hela tiden(hårtork), det däremot var jobbigt, då man hör det fast man spelar eller ser film med ljud på. Karraktären på ljudet är dock helt annorlunda, då PS3 har mycket större fläkt och surrar mer än det viner.

Ska bli intressant att höra hur en 80GB låter när jag väl får den...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Superplay recencerade Motormormor 2

verkar iof godkänt, men mer av det jag inte gillade första gången snarare än mindre. så det blir nog inget Juloffer av det, kanske i Juli.

åas så var det nån blurb om "SEGA Rallys realism" så jag vet inte hur trovärdiga de är.

Visa signatur