Permalänk
Medlem

En sak ni kan tänka på med tanke på raset för Svenska kronan mot Dollarn knappast kommer att innebära billigare datorgrejor.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har lite problem med Far Cry 2.

Kör med alla instälningar på max, 8xAA och får helt ok FPS i benchmark. Problemet är att jag får mycket "flickering", horisontella linjer som är oerhört störande. Slår jag på Vertical Sync. så försvinner dessa, men då blir såklart inte FPS'en så bra längre.

Fler som har samma problem? Någon aning hur man kan fixa det utan att använda vert. sync?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av figjet

Kör med alla instälningar på max, 8xAA och får helt ok FPS i benchmark. Problemet är att jag får mycket "flickering", horisontella linjer som är oerhört störande. Slår jag på Vertical Sync. så försvinner dessa, men då blir såklart inte FPS'en så bra längre.

Fler som har samma problem? Någon aning hur man kan fixa det utan att använda vert. sync?

har du installerat FC2 Fixen från ATI's hemsida?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
har du installerat FC2 Fixen från ATI's hemsida?

Yup, men den gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Någon som har/haft det problemet bla i Counter Strike Source när man blir flashad så buggar sig grafiken, allt blir typ dubbelt och fult och konstigt..

Jag har det i alla datorspel där något grafiskt tonar fram/bort...

Verkligen skit störigt, har levt med det nu i några månader men pallar inte mer..

Hur kan jag fixa det? Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Någon som har/haft det problemet bla i Counter Strike Source när man blir flashad så buggar sig grafiken, allt blir typ dubbelt och fult och konstigt..

Jag har det i alla datorspel där något grafiskt tonar fram/bort...

Verkligen skit störigt, har levt med det nu i några månader men pallar inte mer..

Hur kan jag fixa det? Tack

Antar att du kör senaste drivrutinerna?
Jag kör Gigabyte ATI Radeon HD 4870X2 2GB .. och jag har inte det problemet.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Antar att du kör senaste drivrutinerna?
Jag kör Gigabyte ATI Radeon HD 4870X2 2GB .. och jag har inte det problemet.

Ja jag har senaste drivrutinerna, även fixen för Far cry 2...

Permalänk
Medlem

Har det alltid varit så? kan det vara så att du har ett defekt kort? vet att asus korten varit struliga med fläktar och annat..
Du kör Win Vista antar jag?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Har det alltid varit så? kan det vara så att du har ett defekt kort? vet att asus korten varit struliga med fläktar och annat..
Du kör Win Vista antar jag?

Jag har ett PowerColor, och har reklamerat ett sådant redan 1 gång pga av det låter "CZCCZCSZCSCZC" vid load..

Fick ett nytt det var likadant, jag tror inte att det är något fel på min prestanda MEN det låter...Jag har 15300 poäng i 3d mark 06, med min sunka processor då 3d mark tar mycket på CPU..

Så min prestanda är nog korrekt, min grafikkort bara för oljud av sig och det buggar sig när något skall tonas bort/fram som sagt

Jag kör Windows XP 32 bit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av figjet

Det har kommit ytterligare en hotfix som fixar detta ^^ sen kan du prova gfx_maxfps 50 i console...hjälper lite

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Det har kommit ytterligare en hotfix som fixar detta ^^ sen kan du prova gfx_maxfps 50 i console...hjälper lite

Ska testa det, tackar.
Nu har jag även märk att jag får felet(horisontella llinjer) vid filmuppspelning. När det är snabb rörelse nångonstans på skärmen så blir det en linje över hela skärmen. Får det både på min LCD(lg 227wt) och när jag kopplat ut det till projektorn. Är en aning clueless, kanske är så att mitt grafikkort är defekt?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har sett ett test där dom har testat alla 4870x2 korten, men kan inte hitta just det testet, är det någon som har koll vad det är för test och kan skriva det här.
Väldigt bra så man kan kolla vad dom olika presterar.

Tack!

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk
Avstängd

menar du 4870 x2 med olika tillverkare?? Tror inte du kmr hitta ett sånt test i så fall. kan inte vara nån större prestanda skillnad. kör på det billigaste.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
menar du 4870 x2 med olika tillverkare?? Tror inte du kmr hitta ett sånt test i så fall. kan inte vara nån större prestanda skillnad. kör på det billigaste.

Jo jag har sett ett sådant test, men kommer inte ihåg var eller vad det hette!

"Kan hända att det var här i forumet jag såg länken, men glömde vart"

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk

i 3d mark vantage får jag
P12 135

GPU 12 733 ( 4870 x2 oklockad)

CPU 10 604 ( Q9550 @ 2,83)

borde inte jag få mer? :S spec på GPU?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gremlings
P12 135

Det tror jag inte.. Jag har typ likadant, kolla min setup i min signatur.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet varför ni inte får era "optimala" score i 3Dmark.

Har hört att det ligger en "magisk gräns" om man klockar CPU:n till runt 3.0 så brukar korten sluta flaska och ge optimal prestanda, och som sagt så tar 3DMark väldigt mycket på CPU:n så det låter rimligt.

Permalänk

ok tackar..då ska jag testa klocka lite över 3 om ett tag så får vi se

Permalänk
Inaktiv

jag har lyckats klocka min core 2 duo till 3.08 mgz med originalkylaren utan extra ström.

anyways nu kostar kortet under 4 papp och 4 hundra med frakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335654

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
jag har lyckats klocka min core 2 duo till 3.08 mgz med originalkylaren utan extra ström.

anyways nu kostar kortet under 4 papp och 4 hundra med frakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335654

Kostar ju 5 papp i de butiker man vågar handla i.

Permalänk
Avstängd

Eller så köper man på postförskott - då kan man handla i alla butiker.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Alltså vad kör ni för märke på eran 4870X2?

Jag ska köpa en ny dator snart med detta grafikkort men hör så mycket dåliga så jag blir lite tveksam. Kan det inte vara så att ett speciellt märke krånglar?

Vill gärna veta innan jag köper om en månad

Permalänk
Avstängd

Sapphire har man läste mycket om att de ska ha problem med komponenter på kortet. Asus, gigabyte och Club3d är "märken" jag litar fullt ut på, men självklart kan man åka på ett defekt exemplar eller ett måndagsex.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Eller så köper man på postförskott - då kan man handla i alla butiker.

Med den inställningen så önskar jag dig lycka till då du får problem med kortet.

Edit: Glömde föresten:
http://www.dustinhome.se/pd_5010167941.aspx
ASUS RADEON HD4870X2 2GB GDDR5 DVI HDTV PCI-E
4483kr med studentrabatt, och gratis frakt.

Permalänk
Avstängd

Så det gammla priset är helt borta nu... Hur kommer det bli med begagnatmarknaden? kommer folk bli pengakåta och kräva mer dom också?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Inaktiv

varför får jag småfrysningar i crysis? med 3dmark 06 funkar toppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gremlings
P12 135

jag får 16629 med samma spes, men jag har överklockat min 9550 till 3.5GHz (normal kylare)

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Nyss fått mitt 4870x2 kort, men nu så när jag startat ett spel så ligger clock hastigheten kvar på GPU 507mhz / Memory 500 mhz, borde inte den ändras till 750 / 900 ?

Och har även problemet i wow att jag inte kan köra fullscreen, då blinkar det på olika ställen i spelet. Men funkar hur bra som helst i Window mode.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

det här 280sli kortet från nVidia som ska komma tillsammans med phys-X systemet vore det klokt att invänta ett sådant om jag har en c2d 3.1 ghz (gigabyte ds4, 520W corsair, 4 gb pc8500)? mitt 8800gt fryser hela tiden i fallout 3 och andra spel i 1240x1024 så måste köpa nytt skitjobbigt.. Alltså med mitt system vänta på gtxkortet med physx för att hjälpa processorn eller slå till på ett 4870x2 för 4400 kr rakt av radeon ?

Permalänk
Medlem

vattenkylning

Hej undrar om någon kan rekomendera den bästa pumpen, kylblocket och radiatorn för 4870x2. Tänkte nämligen stoppa in det i en htcp chassi och behöver då bästa möjliga kylning.
Talar då självklart om vattenkylning.