Ursprungligen inskrivet av Urq
Är sugen på en 1000H kommer till 90% att surfa så jag undrar över detta:
går det snabbt att öppna sidor på sweclockers och att söka delar o ändra sökalternativ på prisjakt ? och hur funkar det med att kolla film på youtube?
Vilken hastighet har ni fått på minnet som sitter i era 1000H ? för om jag fattade det rätt så var det bara 400mhz minne i den sweclockers prövade och därför fick den dålig prestanda i testet..
Hur snabba 2gb minnen klarar den?
Går det att överklocka den till 2ghz även om man kör på batteriet och isåfall hur mycket kortare blir batteri tiden?
Hur bra funkar det inbyggda trådlösa nätverkskortet, nån som tycker det har dålig räckvidd eller andra problem?
Jag förstår att detta är sweclockers men varför vill man överklocka denna lilla laptopen, dessutom enbart för att surfa på den. Den kommer aldrig att bli snabb hur mycket man än överklockar men perfekt för kontorsanvändning. Allt från Office-paketet, youtube, prisjakt, sweclockers, läsa PDF-filer osv funkar helt ypperligt... Dock tar det lite tid att vänja sig vid tangentbordet samt att det blir en hel del scrollning eftersom skärmen inte är särskilt hög.
Förväntar man sig prestanda som från en dubbelkärnig processor med 15" skärm så ska man inte köpa denna. Å andra sidan tycker inte jag man kan göra mycket mer på en billig 15" laptop än vad man kan på en 1000h. Det är surfa, Word och titta på film de är lämpade för och därför tycker jag 1000h är den perfekta kamraten. Man kan ha med honom överallt utan att man känner av honom i väskan och med en batteritid som inte ger upp direkt efter start.