Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
I ettan och tvåan känns det iaf inte lika tjatigt som det gör i trean.

Sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske har lite högre krav nuförtiden?

Hur som helst aldrig något jag stört mig på.

Fasiken, nu har jag varit hos den kringresande robotförsäljaren utanför RobCo med både min supergoda och superonda karaktär, men han vägrar fortfarande sälja roboten till mig för att den "inte verkar gilla mig"

Argh för neutrala NPC:s. Antingen är man god eller ond... Inga jäkla gråskalor på medhjälparna.
Dessutom så kan man ju bara få tag på dom goda medhjälparna i mainquesten så det känns lite surt, jag vill ju inte gå in på den just nu.

Nåja, får hålla mig till Charon då... Men han är ju bara SÅ gnällig.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Kanske har lite högre krav nuförtiden?

Om det är så att det är högre krav idag, hur kommer det då säg att Fallout 3 hyllas så mycket som det gör?

Enda som det är högre krav på idag är grafiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det är så att det är högre krav idag, hur kommer det då säg att Fallout 3 hyllas så mycket som det gör?

Enda som det är högre krav på idag är grafiken.

Nu tror jag att du missuppfattade mig,
jag menade att du troligtvis hade lite högre krav på spelets innehåll jämfört med de krav du hade på orginalet i slutet av 90-talet och att det var därför du retade upp dig på det återkommande möblemanget.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Men fallout 3 ær ju inte så himla mycket att hænga i granen då det gæller grafik egentligen
Men trevligt ær det.

Jag har dock bara ett problem och det ær att jag gør vilse førbannat ofta, vilket ær lite irriterande.

Vet inte varfør men jag får sæmre kænsla før vart jag ær på væg mot om man jæmfør med andra spel. T.ex. oblivion... :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Hedersmedlem

En sak som stör mig är att man lätt fastnar när man hoppar på saker och måste ladda en tidigare save och varför kan man inte krypa? och varför har dom så stor fascination över att dricka ur toaletter? som om det skulle finnas vattentryck i rören efter alla år...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kommer det fler möjligheter att skaffa ett hus än i megaton? Hade ihjäl sheriffen där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
En sak som stör mig är att man lätt fastnar när man hoppar på saker och måste ladda en tidigare save och varför kan man inte krypa? och varför har dom så stor fascination över att dricka ur toaletter? som om det skulle finnas vattentryck i rören efter alla år...

Ta fram console och skriv TCL så stänger du av collision detection sedan är det bara att flytta på sig och sedan ta fram console och skriva TCL igen... Problem solved.

Angående toaletterna så skulle jag inte kalla det fascination... Det är ju inte så att det är det enda man kan dricka ur?

darkmoon:

Detonera bomben i Megaton åt Mr. Burke så får du en lya i Tenpenny Tower.

Dold text
Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inte uttala mig hela Fallout 2 då jag aldrig spelade klart det (har dock installerat det igen, får så om jag orkar göra det efter jag är klar med trean ) men av det jag såg så då var ju knappast tvåan bättre än trean på denna punkt.

Väldigt mycket upprepning vad gäller miljön om man jämför med liknande spel som exempelvis Planescape:Torment vilket kom ut ungefär samtidigt vill jag minnas.

Permalänk

problem med att komma in i citi

Hej!
((((SPOILERVARNING))))
Jag har precis räddat forskarna genom tunnel från jefferson memorial och ska öppna porten till citi-(nånting),paladins HQ, men när jag har pratat med vakten utanför och trycker på "use" vid intercom som är brevid honom så står de "no answer from telecom", så jag kan inte komma in. Vad gör jag för fel? Är det på grund av karman jag inte kommer in, som föresten är Evil. Vad ska jag göra? Har klarar alla mainquests som leder fram till detta moment.

Permalänk
Medlem

Re: problem med att komma in i citi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppet_boy
Hej!
((((SPOILERVARNING))))
Jag har precis räddat forskarna genom tunnel från jefferson memorial och ska öppna porten till citi-(nånting),paladins HQ, men när jag har pratat med vakten utanför och trycker på "use" vid intercom som är brevid honom så står de "no answer from telecom", så jag kan inte komma in. Vad gör jag för fel? Är det på grund av karman jag inte kommer in, som föresten är Evil. Vad ska jag göra? Har klarar alla mainquests som leder fram till detta moment.

Har du doktor Li med dig? Det är hon som skall prata i intercomen och få porten öppnad, innan hon har gjort det kommer du inte in.

*Edit* Använd spoilertaggen nästa gång. [.spoiler]Inga punkter inom klamrarna[./spoiler]

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ta fram console och skriv TCL så stänger du av collision detection sedan är det bara att flytta på sig och sedan ta fram console och skriva TCL igen... Problem solved.

Angående toaletterna så skulle jag inte kalla det fascination... Det är ju inte så att det är det enda man kan dricka ur?

darkmoon:

Detonera bomben i Megaton åt Mr. Burke så får du en lya i Tenpenny Tower.

Dold text

Tack för den.

Men tänk om en Super Mutant just använt toaletten?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Re: Re: problem med att komma in i citi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Har du doktor Li med dig? Det är hon som skall prata i intercomen och få porten öppnad, innan hon har gjort det kommer du inte in.

*Edit* Använd spoilertaggen nästa gång. [.spoiler]Inga punkter inom klamrarna[./spoiler]

Okej får komma ihåg de till nästa gång. Dr.Li pratar inte i den, hon bara står still där. Så jag reste runt o avslutade andra quests och nu är hon borta :S Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag bara gick fram till vakten, han vägrade släppa in mig då kom Dr. Li och pratade in oss.

Kör du på PC och hon är "borta" så kan du ju testa att använda konsollen.
Stå utanför The Citadell när du göra detta.

1. Öppna konsollen och skriv prid 19FC5 sen tryck enter.
2. Skriv sedan movetoplayer och tryck enter, nu skall hon om hon irrat bort stå nära dig igen sen är det väl bara att hoppas att hon pratar i intercomen.

Eftersom hon är en nödvändig bit i MQ så kan hon nog inte dö tror jag, bara bli "stunned".

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Jag bara gick fram till vakten, han vägrade släppa in mig då kom Dr. Li och pratade in oss.

Kör du på PC och hon är "borta" så kan du ju testa att använda konsollen.
Stå utanför The Citadell när du göra detta.

1. Öppna konsollen och skriv prid 19FC5 sen tryck enter.
2. Skriv sedan movetoplayer och tryck enter, nu skall hon om hon irrat bort stå nära dig igen sen är det väl bara att hoppas att hon pratar i intercomen.

Så frustrerande! Det fungerade att skriva in "prid 19FC5", men när jag skriver "movetoplayer" står de script not found. Jag är väldigt förvirrad nu. Kan de vara en bugg? Vad ska jag göra, fler tips?

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt ihåg kommandona men testa moveto.player 19FC5 istället kanske.

*Edit* Skriver du tvärtom, alltså player.moveto 19FC5 så borde du komma till stället där hon befinner sig, för att se om hon fastnat, dött eller är utanför världen (Det har hänt en del har jag läst.)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kommer inte riktigt ihåg kommandona men testa moveto.player 19FC5 istället kanske.

*Edit* Skriver du tvärtom, alltså player.moveto 19FC5 så borde du komma till stället där hon befinner sig, för att se om hon fastnat, dött eller är utanför världen (Det har hänt en del har jag läst.)

JAAA! Det fungerade! Tack så mycket!
Jag kan dock fortfarande inte öppna dörren, vare sig jag vill ut eller in. Får nog göra den där proceduren när jag ska in dit, nåja sålänge jag kan fortsätta spela så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tack för den.

Men tänk om en Super Mutant just använt toaletten?

Då skulle jag rekommendera dig att dricka ur handfatet istället, eller en vattenpöl, eller... Ja vad som helst UTOM just den toaletten!

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Råkade komma upp till Old.. ja något.. ligger uppe i nordöstra hörnet av kartan, var en massa Deathclaw där som verkade tåla sjukt mycket. Finns det något intressant där uppe eller ska man vänta tills någon ber en gå dit för att göra något kreativt

Dold text
Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan

Råkade komma upp till Old.. ja något.. ligger uppe i nordöstra hörnet av kartan, var en massa Deathclaw där som verkade tåla sjukt mycket. Finns det något intressant där uppe eller ska man vänta tills någon ber en gå dit för att göra något kreativt

Dold text

Det är ingen som ber en att gå dit i main questen iaf, vad jag minns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Då skulle jag rekommendera dig att dricka ur handfatet istället, eller en vattenpöl, eller... Ja vad som helst UTOM just den toaletten!

Skall försöka komma ihåg det nästa gång.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Gaddamit vad invånarna är sjuka i Andale xD
Gick in i skjulet, ni som har varit där vet vad som finns därinne...
Går ut, 4 invånare runt mig, retar upp dom.. som tur är hade jag Jericho och min Minigun med mig så det fixade jag snabbt ^^

Dold text

Kul spel än så länge

Många överraskningar.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

Det finns en talande medic power armour i kloakerna.

Dold text
Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats utforska Vault 87? Försökte rusha in men ca femton fotsteg in molnet framflr ingången var RAD+ på ca 600...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Någon som lyckats utforska Vault 87?

Att komma in den vanliga vägen går inte (jag har kommit fram till dörren men den går inte att öppna.) Men i mainquesten så tar man sig in via en bakdörr...

Dold text
Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]

Det finns en talande medic power armour i kloakerna.

Dold text

Talar den? Aldrig använt den men trodde att det bara var nån instruktion på det holotapet som följer med.

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Någon som lyckats utforska Vault 82?

Menar du möjligen Vault 87, det med radiation runt om? Så ja det har jag och det gör man i mainquestet.

Dold text
Citat:

Dold text

Som sagt en unik Power Armor under jord annars finns där nog inget, inget quest som skickar dit dig heller.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får inte mitt fallout 3 att fungera. Har gears of war som oxå är ett spel för windows och det fungerar perfekt. Någon som vet hur jag skall göra? Har vista 64

Visa signatur

P5E Delux , HD 4870x2 , Q9550 , Dominator2x2048 , corsair 620w
Cosmo 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar du möjligen Vault 87, det med radiation runt om? Så ja det har jag och det gör man i mainquestet.

Dold text

I see, jag har inte rört main-questet särskilt mycket, har mest lekt runt och gjort alla sidequests och utforskat.

Permalänk
Medlem

Har inte klarat mainquestet med min första karaktär ännu men startade en ny i alla fall som enbart bygger på att göra elaka saker. Megaton gillade inte mig så värst mycket så ni vet nog vad som hände efter det.

kör big gun, repair och speech. speech har redan tjänat mig 1000 extra caps på 3 uppdrag. ganska nice faktiskt

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebulon4
Får inte mitt fallout 3 att fungera. Har gears of war som oxå är ett spel för windows och det fungerar perfekt. Någon som vet hur jag skall göra? Har vista 64

Det är väldigt många som inte kan få igång spelet.
Här är Bethesdas forum med många ledsna inlägg.

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=36

(Jag kan inte heller spela. Craschar när jag trycker på ' new game'.)

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W