Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Ömh

, är det värt att betala 1000 caps till jericho för att han ska följa med en på mina äventyr?
Är han till någon hjälp eller sticker han så fort det blir en fight typ? ^^

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
är det värt att skaffa ett djur? btw, har du lämnat din hund bakom minor? varför tar du inte med honom ut på äventyr?

Jag ville skaffa ett djur, men jag kunde inte tämja han =/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte hålla mig längre, måste bara posta den här. Det är en Feral Ghoul som står och pissar mot en vägg! Jag skojar inte, jag har inte moddat eller gjort nåt skumt, han stod exakt så när jag stötte på honom nere i nån tunnel!

edit: länken fixad, vet inte varför det blev 404 efter en natt...

edit2: man kan tydligen inte klicka på citerade länkar från pici.se, väldigt skumt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag kan inte hålla mig längre, måste bara posta den här. Det är en Feral Ghoul som står och pissar mot en vägg! Jag skojar inte, jag har inte moddat eller gjort nåt skumt, han stod exakt så när jag stötte på honom nere i nån tunnel!

http://pici.se/thumbs/t_WANAibwFE.gif

Dem har väll könsorgan dem med? Klockren bild dock. Hoppas att du lät honom ropa "Mamma, jag är färdig!".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Dem har väll könsorgan dem med? Klockren bild dock. Hoppas att du lät honom ropa "Mamma, jag är färdig!".

Jag skrattade bara åt honom lite först, så han hann nog göra sitt - men sen rök huvudet!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag ville skaffa ett djur, men jag kunde inte tämja han =/
http://pici.se/thumbs/t_PoGnGHvTk.gif

Da leopardwoman!

Permalänk
Medlem

alltså kan inte se bilden med ghoulen "error 404"! postar en rätt schysst bild jag gick då jag och "BoS" fick ett snabbt bakhåll av ett gäng mutanter =3

http://i407.photobucket.com/albums/pp156/Aurabock/ScreenShot5...

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså kan inte se bilden med ghoulen "error 404"! postar en rätt schysst bild jag gick då jag och "BoS" fick ett snabbt bakhåll av ett gäng mutanter =3

http://i407.photobucket.com/albums/pp156/Aurabock/ScreenShot5...

Klicka inte på länken i citatet, an någon anledning går det inte att klicka på citerade länkar till pici o_O.

Permalänk
Sötast

http://www.themakingofafamily.com/randomupload/3425c67b47db49...
Bara jag?

Någon som skjutit nukes från rymden?

Dold text

Synd det inte var fullsize bara

Permalänk
Medlem
Citat:

är det värt att skaffa ett djur? btw, har du lämnat din hund bakom minor? varför tar du inte med honom ut på äventyr?

Minorna är till för inbrottstjuvar, hunden orkar jag inte ha med mig då jag klarar mig utmärkt med Teslaarmor och A3-21.
Verkade inte som något fattades i lägenheten men med den mängden saker jag har i skåpen så är det svårt att veta säkert.
Btw så står nu en stor Supermutant i det lilla rummet i lägenheten, skrämmer inte han inbrottstjuvar så vet jag inte vad som gör det.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Inaktiv

Kan man få inbrott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kan man få inbrott?

Ja det kan man nog, annars vet jag inte vem som snodde mina 1400 caps jag hade stashat i mitt hus i Megatron, och dödat min robot. Efter det accepterade jag uppdraget att spränga bort skiten. Hann med mycket dock, gjorde hela hennes bok etc :).

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ja det kan man nog, annars vet jag inte vem som snodde mina 1400 caps jag hade stashat i mitt hus i Megatron, och dödat min robot. Efter det accepterade jag uppdraget att spränga bort skiten. Hann med mycket dock, gjorde hela hennes bok etc :).

Haha, lite coolt ändå

Permalänk
Medlem

Jag bytte fallout 3 mot cod5 idag. gillade tyvärr inte spelet riktigt men jag gillade ju inte heller oblivion eller stalker speciellt mycket!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

cod5 kan ju inte bli mer linjärt, mer spel som är som fallout säger jag, jag vill kunna äventyra och välja var jag vill gå när jag vill, inte tvingas springa genom en snygg "korridor" som för många spel har =/

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det här är årets spel utan tvekan (följt av Mass Effect för PC och Stalker Clear: Sky).

Jag hoppas innerligt att Bethesda kommer fortsätta att hålla liv i Fallout-serien.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Själv tycker jag det här är årets spel utan tvekan (följt av Mass Effect för PC och Stalker Clear: Sky).

Jag hoppas innerligt att Bethesda kommer fortsätta att hålla liv i Fallout-serien.

Japp och även bättre än fjolårets bästa enligt mig.
Länge sedan jag hade så här kul med ett spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Får instämma i hyllningkören, ett riktigt bra spel. Om man inte räknar med MP-spel så är detta och Oblivion de SP-spel jag lirat längst samt haft roligast med. Hoppas att de skyndar på och släppa SDKn så man får lite seriösa mods till det med bara.
Låter ju inte allt för bra med
"As far as our tools, no word yet on that. As soon as we know for sure, we'll let you know." som Bethesda sagt.

Tyvärr har jag nu upptäckt alla platser, hittat de flesta unika vapen som verkar finnas och gjort en stor del av questen.

Några här som vet om några "gömda" ställen? Alltså platser som inte riktigt ligger där man brukar färdas där man kan hitta lite saker/rolig info m.m.

Vid Takoma industries hittade jag ett vattenhål med ett gäng Ghouls som 2 forskare hade studerat, där fanns lite ammo och en dator med tjejens dagbok.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

jag hittade någon creepy byggnad och gick in. hade en ghoulmask på mig så feral ghoulsen störde inte mig, sedan gick jag och letade och hittade 9 delar av en ljuddagbok. Han pratade om hur han förföljde någon person som han .. nånting, och hur han aldrig sett zombies förut, och kämpade för sitt liv, sedan när han själv började bli en ghoul på sista. Sedan hittade jag en datorlogg om hur han hade låst sig in och hörde dem utanför dörren. Nästa rum jag gick in i var som tillbaka innan kriget, allt helt nytt och fräscht, och en forskare började gå mot mig. Sen bidde det en vit flash och jag var tillbaka i verkligheten, det var en grön väldigt starkt lysande ghoul då istället samt ett sönderbombat rum :o. Sidestorys som är lite roliga, ska inte säga vad mer som hände.

Sedan så hittade ett rymdskepp...

Dold text
Permalänk
Medlem

Absolut det bästa spelet jag har kört på några år. Föra gången jag faktiskt såg fram emot att köra ett spel var när jag hade kommit halvägs genom STALKER. Clear sky vill inte fungera på min Vista installation så det kan jag inte spela just nu.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

cod5 kan ju inte bli mer linjärt, mer spel som är som fallout säger jag, jag vill kunna äventyra och välja var jag vill gå när jag vill, inte tvingas springa genom en snygg "korridor" som för många spel har =/

Jag lirar MP och inte SP i cod!
Tyvärr så var det inte min typ av spel men intressant och väl gjort verkade det vara dock så vill jag inte tänka och följa med så otroligt mycke i spel utan istället slappna av och bara köra, dock tycker jag om när ett spel har en bra story men inte för komplex!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev lite förvånad när jag fick ett pris på mitt huvud på 1000 Caps även då jag har karma som en ängel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag blev lite förvånad när jag fick ett pris på mitt huvud på 1000 Caps även då jag har karma som en ängel.

Man får välja mellan att bli jagad av dem elaka, goda eller att vara neutral, ställer du dig på någon sida blir du alltid en måltavla för den motsatta

Permalänk
Medlem

Det börjar kännas som att jag gjort det mesta i spelet nu,

har gjort alla quests jag hittat, har alla bobbleheads förutom 1 som inte går att få tag på längre, nästintill alla unika vapen ligger i min lägenhet, har skaffat T51-B armorn och allt vad det innebär, lägenheten är inredd, colamaskinen är välfylld av nukas & kylskåpet med vatten och Quantums som Fawkes står och vaktar, har även över 22000 caps så pengar är inget direkt problem.
Nästa steg i MQ är att gå in i Giftshoppen och sen är det inte långt kvar antar jag, tjejen har stått utanför där ett tag och väntat men jag vill hitta mer att göra!

Dold text

Hoppas det kommer upp en lista på alla Quests snart så man kan se om man missat något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan göra saker utan quests också, jag hittade en story till exempel helt utan quest, som jag utredde och hittade en lösning på, en kula i skallen på den elaka ghoulen som bad böner till sin creepy monument/relik/artefakt. Följde bara ett inspelat band jag hittade, tills jag hittade mer och mer, finns nog fler sådana saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

har gjort alla quests jag hittat, har alla bobbleheads förutom 1 som inte går att få tag på längre, nästintill alla unika vapen ligger i min lägenhet, har skaffat T51-B armorn och allt vad det innebär, lägenheten är inredd, colamaskinen är välfylld av nukas & kylskåpet med vatten och Quantums som Fawkes står och vaktar, har även över 22000 caps så pengar är inget direkt problem.
Nästa steg i MQ är att gå in i Giftshoppen och sen är det inte långt kvar antar jag, tjejen har stått utanför där ett tag och väntat men jag vill hitta mer att göra!

Dold text

Hoppas det kommer upp en lista på alla Quests snart så man kan se om man missat något.

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=903317&st=60&start=60

finns en sida men vet inte om den är komplett

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Här finns en lista på alla (tror jag iag) quests
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_quests

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

Där var nog något jag inte hade gjort men de var mindre saker som inte går att göra efter en viss punkt i spelet osv, men tills nästa gång kan det vara bra att veta.

Har varit ute och traskat runt i vildmarken lite och stött på lite knepiga saker. Nu när det finns Envlave outposts lite överallt så börjar det hända mysko saker, Kom en "naken" Enclave soldat springandes och skulle tydligen döda mig med nävarna han hade 2 streck HP kvar så detta borde kännts meninglöst mot min T51-B armor och A3-21 plasmarifle.
Men iallafall jag undrade ju varför han inte hade någon armor på sig, svaret kom snart efter han dött då det kommer en Raider med Teslaarmor och Eyebothelmet på sig och en annan med vanlig Raider armor och hjälmen till teslaarmorn på huvudet...
Frågan är väl hur fick de av Enclave soldaten hans armor utan att döda han och varför kan Raiders använda powerarmor överhuvudtaget?

Dold text
Visa signatur

Permalänk

Vad gör man med pengar egentligen..?
Om man vill köpa nåt så är det ju mycket bättre att helt enkelt döda säljaren, då får man alla hans grejer+alla hans pengar ^^
Säljaren brukar bara ha en enda vakt, och kossan attackerar aldrig, så det är lätt som en plätt att nita säljaren ;P

Visst förlorar man lite karma men hittills har jag inte märkt av något negativt ALLS av det, man får hursomhelst alltid prisjägare efter sig, vare sig man är ängel eller djävul.

Dessutom brukar jag också döda alla sido-uppdragsgivare efter att jag utfört deras uppdrag ^^ Dem brukar ha en del cash på sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

lägenheten är inredd, colamaskinen är välfylld av nukas & kylskåpet med vatten och Quantums som Fawkes står och vaktar

Dold text

Ehm, hur fick du Fawkes att vakta ditt rum/kylskåp?

Permalänk
Medlem

Nja vaktar och vaktar är väl fel kanske men han står posterad där iallafall.

Nu när jag bara irrar runt så har jag även stött på The Radroach king och ännu en vänlig Supermutant, kommer inte ihåg vad han hette men han gillade inte allt det häringa dödandet som hans polare höll på med iallafall.

Dold text
Visa signatur