Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk

Jag tänkte lira en healer alt men vet inte vilken av Zealot och Shaman jag ska ta. Förslag någon? Ge gärna motivering också.:)

Permalänk
Medlem

Bananchoklad: Shaman bara för att goblins är så tuffa. Nja jag vet ej men jag hade valt goblin och har även för mig att Shaman är bra healers.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

zealots är bättre aoe healers, shamaner är kinda boring

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Shamanen är lite mer en buff/debuff/healer beronded på spec.Zealot är en bättre healer överlag.Det är bara att testa och se vilken man gillar.Spelar Shaman själv och det funkar fint,ska ta han till 40 iaf innan jag uttalar mig om den är bra lr dålig i endgame.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

zealot = healbot
shaman = macro healer

ungefär så =D....jag har kört min zealot till 37 samt en shaman till 22...för healing så är zealoten underbar...leveling mässigt sett om man kör mkt solo så äger shamanen =D

Permalänk
Medlem

Squig Herder
Riktigt sugen på att prova denna klass när ja kommer tillbaka till WAR... är det någon som spelat Hunter från wow och kan säga om det finns några likheter?

I wow så är ju en hunter otroligt bra på att spela solo i pve.. deras pets håller agro från spelarens karaktär mycket bra.. samt att pet:et tål en hel del.. funkar det lika dant med squig herder som det gör med hunters från wow?

nån som kan skriva en liten jämförelse? tack

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Squig Herder
Riktigt sugen på att prova denna klass när ja kommer tillbaka till WAR... är det någon som spelat Hunter från wow och kan säga om det finns några likheter?

I wow så är ju en hunter otroligt bra på att spela solo i pve.. deras pets håller agro från spelarens karaktär mycket bra.. samt att pet:et tål en hel del.. funkar det lika dant med squig herder som det gör med hunters från wow?

nån som kan skriva en liten jämförelse? tack

Hej,

Har inte jätteerfarenhet av varken wow-hunter (har kört upp till lvl 40 ungefär) eller av SH i war, är nu rank 30!

Men, kan säga så här att det är en skitkul klass.

När det gäller solo-pve så är det väldigt likt wow med "basic" squigen som håller aggro enormt bra och du kan inte ta aggro från den, jag har inte lyckats ännu i alla fall. Största skillnaden är väl att du inte kan hela den som du kan i wow, den där channel-heal spellen. Men du har ju mer utility i form av att du har 4 st att välja på. Jag kan ta en champion i samma rank som mig med lite trixxande, spränga squig, summon ny, root etc. samma kiting som wow ungefär. I grupp pve så kör du sällan med den vanlig squigen för den kommer ta aggro från tanks och bara dö om du inte hinner spränga den vill säga.
I pvp så är du ju ganska squishy, speciellt mot WH som matar ner dig på ett par sekunder om du inte är uppmärksam.
Annars dps mässigt, rank 20+, så har jag väldigt bra dps i tex scenarios, ofta topp 3 när man använder sig optimalt av aoe. Jag är big shootin' spec som är enormt mycket bättre än quick shootin' just nu, kommer kanske ändras efter 1.06 patchen då plink kommer bli lite sämre.

Lycka till!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

mgst1: tack för infon! gjorde mig ännu mer sugen.. dock så spelar ja wow nu.. och ska lvla klart o prova lite end game innan ja hoppar tillbaka till WAR.. men blir garanterat en SH då...
hur är det att fly som en SH? om man tänker sig att en melee fått tag på en.. har man några bra abilites, som t.ex root och imp speed för att fly? man vill ju inte vara chanslös direkt en melee når en..

edit: dock kändes WAR lite för stelt för min smak då jag spelade.. (spelade första månaden, samt beta)... Pets och Mounts va ooootroligt stela.. kändes som de inte flöt med miljön och animationerna va snuskigt stela.. och det fanns typ 2 olika animationer för olika attacker o abilites på de olika klasserna.. spelade t.ex shaman.. och han hade 2 olika animationer.. en för när han gör dps och en för när han healar.. sen va de bara olika långsamma beroende på casting-time.. hoppas detta görs snyggare i kommande patcher

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Var med på en riktigt stor ORVR-fight idag, väldigt roligt. Vi (Order) försvarade ett keep i T4 mot ungefär lika många Dest. (vars ett fullt warband).

De kom efter en lååååång fight in i keepet men där blev de slaktade...

Lämpligt nog hade jag speccat min Bright Wizard för Conflagration (AOE) samma dag...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har precis börjat lira på en Shadow warrior. Jag tänkte höra med er andra som lirar denna klass i lite högre levlar.. Går ni någonsin in melee? Känns inte som man hinner att göra någon nämnvärd skada överhuvudtaget innan man dör. Dock finns det ju melee-stance, som jag dock aldrig hunnit switcha till (från scout stance) när det hettar till.

Hur spelar ni era Shadow Warrior's?

Mvh

Permalänk
Medlem

Skrimish stance! och växla till melee när en tönt WE kommer fram å ska va kaxig
scout använder jag bara när ja måste skjuta upp/ner från en keep mur

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Var med på en riktigt stor ORVR-fight idag, väldigt roligt. Vi (Order) försvarade ett keep i T4 mot ungefär lika många Dest. (vars ett fullt warband).

De kom efter en lååååång fight in i keepet men där blev de slaktade...

Lämpligt nog hade jag speccat min Bright Wizard för Conflagration (AOE) samma dag...

/hulle.

HAHA , skulle gissa på att vi körde samma fight då . . . . Dock var jag på Destruction sidan & även en Tank då

tyvär så kunde man inte "njuta" av slakten pga det lagga nåt fruktansvärt där när det säkert var runt 40+ spelare på den bra trånga trappen ;P

Visa signatur

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / Radeon HD 4870x2 2gb / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / APX 630W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droz
HAHA , skulle gissa på att vi körde samma fight då . . . . Dock var jag på Destruction sidan & även en Tank då

tyvär så kunde man inte "njuta" av slakten pga det lagga nåt fruktansvärt där när det säkert var runt 40+ spelare på den bra trånga trappen ;P

Hehe, roligt! Då råkade du kanske ut för mitt Rain of Fire som jag körde i trappan kanske 1000 gånger...

Ja det laggade enormt flera gånger, hoppas Mythic fixar till det, spelet är ju trots allt gjort för stora fighter...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

hur klarar sig en squig herder i 1on1? om man tänker sig att spelaren är ganska erfaren och van vid pvp som styr squig herdern? kan man klara av en melee spelare?
tänkte om man lvlar upp en ny karaktär nu så lär man bli gankad en hel del.. tänkte spela på en open rvr server

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

hur klarar sig en squig herder i 1on1? om man tänker sig att spelaren är ganska erfaren och van vid pvp som styr squig herdern? kan man klara av en melee spelare?
tänkte om man lvlar upp en ny karaktär nu så lär man bli gankad en hel del.. tänkte spela på en open rvr server

1on1 beror mycket på vem du möter och givetvis på skillnivå på både dig och motståndaren och har du spelat mycke pvp i wow som hunter så det är klart att du har ett försprång då!
Som sagt om en witch hunter dyker upp bakom dig så har du inte många sekunder på dig att reagera. Andra klasser kan ta lååång tid, healers och tanks. BWs går ner rätt fort om du har squigen på dem som stör deras casting. Summa sumarum så har vi rätt dålig burst dps men rätt hög overall dps. Du kommer inte ta ner en healer eller tank själv inom rimlig tid, om dom inte suger vill säga. Du är mycket beroende på andra klasser att hjälpa dig att mala ner dem.
Men du har en del grejor att göra för att komma väg: instant aoe root, en slow attack (stop runnin' tro jag den heter) och en tactic som gör att du springer fortare när du tar skada. Det har jag vid rank 31, men det kommer fler trix senare tror jag.

Ja på en open server lär det vara mer av ganking men o andra sidan kommer du då optimera din skill. Det är lite synd att stabbity speccen inte verkar bra förrän rank 30, i squig armor så tål man ju mycket mer!

En grej som jag glömde säga i mitt förra svar var att det är ganska stor skillnad i spelstil beroende på vilken spec du väljer, vilket är en stor skillnad mot wow hunter, dvs big shootin, stabbity och quick shootin. Om du är wow pvp hunter så kan jag tänka mig att quick shootin passar, speciellt efter nästa patch vad jag förstår.

Lycka till!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

mgst1: Tack för svaret.. jag tror jag helst skulle vilja börja spela en specc som nånting som "beastmaster" ifrån wow.. då man lever mest på att pet:et gör mycket dmg.. detta är riktigt nice för att lvla.. finns det nån liknande specc för squig herder att pet:et gör mer skada och tål mer?
sen så respeccar man troligtvis till full pvp-specc på lvl40 sen.. men under lvling-perioden vill jag köra som t.ex beastmaster

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mgst1
Ja på en open server lär det vara mer av ganking men o andra sidan kommer du då optimera din skill. Det är lite synd att stabbity speccen inte verkar bra förrän rank 30, i squig armor så tål man ju mycket mer!

Ang. ganking på oRvR-servrar så är det ganska lugnt på den fronten, tror jag blev "gankad" ungefär en gång på min sorc på eltharion, vid lvl 7 eller nått när en typ lvl 15 SW stod och gömde sig i en PQ med andra SW mobs...
I WAR så är ju sidorna väldigt separerade när man gör quests etc, det blir aldrig riktigt som WoW där man efter typ lvl 30 börjar questa på samma ställen och stöter på motståndare slumpmässigt. Blir mest att man questar på "sin sida" av zonen, ganking sker mest när folk faktiskt bestämmer sig för att kuta över till motståndarnas PvE-sida för att endast ganka, finns liksom ingen annan anledning att dra dit egentligen (förutom kanske Tome-unlocks).

Känns faktiskt lite mesigt, och väldigt "oWAR", som det är nu så är den största skillnaden mellan normala och oRvR servrar IMO att man på oRvR blir utelåst från PvE-content i t1/t2 som t.ex. olika lairs och tome unlocks som man vill ha för att få tome-tactics (faktist inte helt fel att t.ex. ha +5% dmg done, -5% dmg taken mot demoner när man kutar runt i BS/BE, i en taktisk-slot som man annars ändå inte kan använda till något vettigare). "World PVP" eller vad man nu vill kalla det händer ju liksom ändå bara i RvR-sjöarna. Hoppas verkligen de fixar till chicken-systemet nu när fler och fler börjar nå 40 och märker att de är utelåsta från saker som faktiskt påverkar dem.

Permalänk
Medlem

nu kanske det är fel att fråga här men undrar om det kommer trials till war så som wow har det?. hörde att de har släppt 7dagars trial till folket på DH men nu hade man ju inte glädjen att åka på DH.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
nu kanske det är fel att fråga här men undrar om det kommer trials till war så som wow har det?. hörde att de har släppt 7dagars trial till folket på DH men nu hade man ju inte glädjen att åka på DH.

undrar om det inte va 12 dagar man t.om fick på DH
borde komma om det inte redan finns.. kika lite på WAR-europe.com eller fråga på ageofreckoning.se

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem

Grattis! Det där var jätteovanligt när jag spelade!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

haha:P fick hela som en jävla tok hela tiden! klart man hjälper sina lagkamrater;)

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyoh
haha:P fick hela som en jävla tok hela tiden! klart man hjälper sina lagkamrater;)

Bara för att du la upp så kände jag mig tvingad att lägga upp lite från mina lowbies.. + en ful bild från min main när jag va i T3

http://img385.imageshack.us/img385/3989/asdfhv5.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/318/asdf2rm4.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/5122/asdf3px0.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/3169/asdf4rr2.jpg

AHHHHHHH!!!
http://img212.imageshack.us/img212/3462/borcam023tg0.jpg

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

va är det ni försöker påpeka? att det finns slackers på servrarna? 20k healing är ganska normalt för alla healingklasser lvl1-11 tror t.om jag toppade 30 innan jag gick över lvl10 som shaman.
sleepyoh:
det konstiga dock är ju att trots du fått mer.. va ska man säga.. honorablekills, dmg done.. typ samma healing done samt att ditt lag vann.. så fick den andra högre exp

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Någon som känner till något trevligt guild på Eltharion?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

va är det ni försöker påpeka? att det finns slackers på servrarna?

Det var precis det jag ville komma fram till.. Försökte lite, erhum, subtilt påpeka för sleepyoh att han inte är ensam om att faktiskt göra nytta i scenario.. (as far as dps/hps goes)

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Citat:

va är det ni försöker påpeka? att det finns slackers på servrarna? 20k healing är ganska normalt för alla healingklasser lvl1-11 tror t.om jag toppade 30 innan jag gick över lvl10 som shaman.
sleepyoh:
det konstiga dock är ju att trots du fått mer.. va ska man säga.. honorablekills, dmg done.. typ samma healing done samt att ditt lag vann.. så fick den andra högre exp

jo känns lite trist

Detta spel må vara roligt, MEN, det är det buggigaste jag spelat på lääänge!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan du utveckla vad som är buggit då jag knappt hittat några själv

Permalänk
Medlem

vet inte det är en bugg.. snarare dåligt kalkylerat... förmodligen är det för att en högre lvlspelare ska få mer xp för att han ska tjäna på att köra scenario.. desto högre lvl man är desto mer xp behöver man för att lvla.. skulle en lvl3 få samma xp som en lvl10 så skulle lvl3 lvla sjukt fort om han är aktiv och toppar i dmg / healing (vilket inte är svårt). Tycker dock att en spelare som arbetar arslet av sig förtjänar mycker mer xp än en som slackar

dock.. lvl3 och lvl10.. det är faktiskt inte så mycket skillnad i hur mycket man healar där emellan... shaman låste dock upp väldigt bra healingspells efter lvl5 har jag för mig.. va lite segt innan det.

edit: Vilken är den största pop-överkörda servern just nu? vill spela på den server med mest folk på som destruction

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Så nu ska jag testa detta lir (har inte spelat sedan betan) vilken server är det som gäller och ska man vara dest eller order?

Ingen som har en guild man kan gå med i också?

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|