Gta IV, kan min skiva vara lite felbränd?

Permalänk
Medlem

Gta IV, kan min skiva vara lite felbränd?

Jo jag köpte GTA IV igår direkt när det kom.. efter mina timmar att uppdatera till sp3 och gjort alla 2000 registreringar skulle jag spela iaf, flyter skit pga av min prolle men iaf..
det funkade att installera men jag var tvungen att gå in på skivan och aänvända setup EXe i GTA IV mappen :S

När jag stoppar i skivan ser min aoutorun ut såhär

http://data.fuskbugg.se/skalman01/GTA%20iv%20skivan.JPG

Jag vet inte om detta är något stort problem lr om spelet buggar xtra mkt lr flyter sämre, men sådär ska ju ändå inte en autorun se ut
Någon som har liknande? känns nästan som att jag ska byta ut skivorna om dom inte är som dom ska.

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Avstängd

du har inte tankat hem spelet då? känns litegrann som de.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

nej det har han inte för jag har också köpt det men för mej blir det kines tecken och det är inte de enda problemen med det spelet

Permalänk
Medlem

Re: Gta IV, kan min skiva vara lite felbränd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av +_+
Jo jag köpte GTA IV igår direkt när det kom.. efter mina timmar att uppdatera till sp3 och gjort alla 2000 registreringar skulle jag spela iaf, flyter skit pga av min prolle men iaf..
det funkade att installera men jag var tvungen att gå in på skivan och aänvända setup EXe i GTA IV mappen :S

Jag vet inte om detta är något stort problem lr om spelet buggar xtra mkt lr flyter sämre, men sådär ska ju ändå inte en autorun se ut
Någon som har liknande? känns nästan som att jag ska byta ut skivorna om dom inte är som dom ska.

Min autorun ser likadan ut... Sämta jävla optimerade spel på länge.. 20-25 fps på low inställningar när jag kör far cry 2 på ultra high settings...
Inte en chans att jag köper nått mer från rockstar.

Permalänk
Sötast

Konstigt att Rockstar har gjort en sån här miss....

Man har aldrig direkt kunna klaga på dem förut...

Permalänk
Medlem

Riktigt pinsamt av Rockstar, hoppas då fan att deras utvecklare sitter och piskas av cheferna för att de ska lösa allt jävla skit med spelet.

Permalänk

Man bränner inte skivor, man pressar dom. Chansen att du skulle ha någon form av defekt som gör att koden ser annorlunda ut är ganska liten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Min autorun ser likadan ut... Sämta jävla optimerade spel på länge.. 20-25 fps på low inställningar när jag kör far cry 2 på ultra high settings...
Inte en chans att jag köper nått mer från rockstar.

Haha exakt samma med mig ultra high funkar prima på farcry 2 detta spel funkar knappt alls :O, nehä då slipper jag känna mig som att ja fått ett dåligt exemplat. men vafan harom kunnat lyckats med de, asså GTA IV är ju lätt det bästa GTA hittils tkr jag, men det e ju jävligt buggit och dåligt optimerat vet ja inte riktigt att jag kan hålla med om, men värkligen processorkrävande!, och så tyckte jag de va dåligt att man inte kan höja grafiken mer bara för att man går över 512 när man har sånt kort..

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Om du läser lite forum trådar etc så ser du att alla har samma problem typ...

Permalänk
Medlem

Hahaha har samma fel!!!!!!
det där med extremt buggit spel har jag också...
Även textur buggen

Riktigt missnöjd!
Skickade dem Alphan till tryckpressarna?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Japp autorun'en ser nästan likadan ut för mig..
Jävla supermiss!..

Tja Rockstars har nog misslyckat litegrann tyvär, inte bara med just autorun, utan även som jag fattat det sparas det på serversidan och inte på min dator ??, eller är det på båda sidor?

Permalänk

Min autostart var nästan som denna. Fast jag hade japanska/kinesiska tecken istället för rutor...

Var ledsamt att få igång håller jag med om, 500 registreringar och nätautensieringar... när lär de sig att det faktiskt inte hjälper.

Permalänk
Medlem

Min ser nästan likadan ut, får CRC error vid installationen också

Ska fråga om jag kan få skivan bytt.

EDIT: Båda skivorna ger ju CRC error :S Kanske ska testa en annan läsare.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Re: Gta IV, kan min skiva vara lite felbränd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av +_+

Köpte spelet idag och se på fan! MIN ÄR OCKSÅ CP!
Vad jävla pinsamt! Aldrig sett ett köpt spel som ser ut så här. Besviken innan jag ens börjat spela, installationen är på 40 %...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hur tänkte Rockstar? Var de pressade att släppa det till julhandeln eller?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Hur tänkte Rockstar? Var de pressade att släppa det till julhandeln eller?

kan dom ju inte vart, dom hade ju haft 2 veckor på sig att fixa en normal autorun och inte helt fucked up funktion på att gå in på multiplayern :S

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha då ska jag nog vara glad och hoppas på det bästa. Håller på att installera nu

(installationsknappen är inaktiverad eftersom jag redan tryckt på den)

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
Riktigt pinsamt av Rockstar, hoppas då fan att deras utvecklare sitter och piskas av cheferna för att de ska lösa allt jävla skit med spelet.

Tvärtom, jag hoppas att utvecklarna piskar cheferna för att de tvingades släppa en ofärdig produkt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jaha då ska jag nog vara glad och hoppas på det bästa. Håller på att installera nu

http://aqualize.se/gtaiv/GTA_IV_install.png

Fan va mycket skit man är tvungen för att spelet ska fungera, blir mindre sugen på det då och att det klagas över att det är en usel portning gör inte saken bättre.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

http://aqualize.se/gtaiv/GTA_IV_install.png

fan ta dig jag vill oxå ha en NORMAL verion av de, går man och byter så får man väl en ny mysko version... jävla måndagsexemplar.. kmr ju knappats få byta skivorna om några månader när dom kanske släppt en ny version utav dom,
men vem vet dom kanske snickrar på en multigigs patch som gör så nästa gång jag backar med öppen bildörr in i en lyktstolpe gör jag inte 5 bakåtvolter =P

Och att starta multiplayern via mobilen gör mig mer änn skogstokig, vilke jävla idioti.. men bra spel ändå tkr jag, NÄR man väl spelar =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte det från Steam t.o.m. efter jag sett vad alla har skrivit, lär ju bli fixat och jag har längtat efter att få testa multiplayer.

Permalänk
Avstängd

Har samma fenomen. Diggar verkligen inte upplägget för att få igång spelet. Hatar dessutom Windows Live då jag inte vill använda de. Ännu värre är optimeringen av spelet som är rikitgt dåligt i min värld. Känns som riktigt bortkastade pengar för min del.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis samma dialogruta med kinatecken och fyrkanter (ja jag har köpt spelet!)

Håller med om att registreringen var riktigt jobbig, har fortfarande inte fått det att funka med autosave

hoppas bara att rockstar kan lösa det med nedladdningsbara patchar och inte tvinga oss att köpa nya kopior på spelet, det skulle suga big time

hoppas också att ATI i mitt fall, kan se över problemet som många x1900 kort har

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3 |-| Hiper ATX 580W |-| Gigabyte GA-965P-DS3 |-| Intel Core 2 Duo E6700 |-| Corsair Value S. PC5300 2048MB |-| HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 |-|

Permalänk
Medlem

Ja bra flyter det inte och det tog runt 3 timmar att installera. Råkade slå till DVD-läsaren, fick CRC-fel och jahapp, då var 1½ timme åt skogen.
Körde igenom när jag gick till jobbet men ändå, det känns så himla b.
Dåligt optimerat och man blir ju ganska less som nån annan sa.
Kan också köra både Fallout 3 och Far Cry 2 på i princip högsta i 1650*1080 men här är det rena rama slideshowen.
Tråkigt när Rockstar alltid gjort så bra ifrån sig tidigare

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har hört att "kinestecknen" beror på att användarens operativsystem inte är på nåt av de "stora språken". Ni som har problemet, svenskspråkigt windows? Kan ni bekräfta?

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

Bekräftar.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kjoada
hoppas bara att rockstar kan lösa det med nedladdningsbara patchar och inte tvinga oss att köpa nya kopior på spelet, det skulle suga big time

Varför i hela världen skulle de tvinga dig att köpa ett nytt ex av spelet?

Har det någonsin hänt att utvecklare av PC-spel gett ut nya versioner av spel istället för att patcha dem?

Nog för att du kan vara sur för att du inte får spelet att fungera, men du måste väl inte hitta på nya bekymmer för att ha något att gnälla på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*

Så du tror inte det är tvärtom? Att cheferna har pressat sina utvecklare för att få iväg spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Har hört att "kinestecknen" beror på att användarens operativsystem inte är på nåt av de "stora språken". Ni som har problemet, svenskspråkigt windows? Kan ni bekräfta?

Jag har svenskspråkigt och kinestecken, är tydligen som du säger, har hört fler med samma problem. Köpt spel givetvis, inge piratskit.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har engelskt windows och som ni såg så visades det korrekt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Mitt tips för er är att använda er av http://www.microsoft.com/globaldev/tools/apploc.mspx

och Välj English i den listan när ni startar installationen, det borde nog lösa problemet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.