Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Medlem

Har kört med Fx 3.03 nu ett tag men har ett problem med FEBE som jag inte hade med Fx 2.xx.

Om jag ställer FEBE på att ta en back-up vid en viss tid och har flera Fx fönster igång så får jag ett felmeddelande som säger: Backup already in progress

FEBE thinks a backup is in progress. This may have been caused by a system crash or by aborting a previous backup.

Click 'OK' to continue normally, or 'Cancel' to clear.

Och givetvis så hänger sig allt tills man antingen har tryck OK eller Cancel. Detta händer inte om jag endast har ett fönster öppet märkligt nog.

Problemet är att om jag ställer FEBE att ta en back-up på natten och har glömt att stänga ner alla Fx-fönster så kommer back-up:en att hänga där tills någon på morgonen tar itu med saken och trycker på OK eller Cancel.

Detta problem fanns inte med Fx 2 och det är klart störigt även om det är ett i-landsproblem.

Jag har testat att avinstallera Fx helt, ta bort alla filer och mappar som hör ihop med Fx samt rensat registret från allt tänkbart som kan ha med Fx och FEBE att göra. Efter det så har jag installerat allt igen men problemet kvarstår.

Någon som har en susning om vad det kan vara för problem eller har ett alternativ till FEBE som tar en back-up och lagrar den lokalt på sin egna dator?

Permalänk

Jag kör med Chromifox. Ser ut såhär på min:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Jag kör med Chromifox. Ser ut såhär på min:

http://img522.imageshack.us/img522/2679/ffchromedj8.th.jpghttp://img522.imageshack.us/images/thpix.gif

Tack!

Kör de på lappen samt stationära nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt ändra bilderna som man får på sina bokmärken och kan man lägga till egen bild på sidor som inte får någon bild utan enbart visa ett "vitt papper"?

Edit:
Hittade ett tillägg som heter "Favicon Picker 3" som löste mina problem!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har problem på vissa forum (t.ex. www.svenskaflippersallskapet.com/forum )
Går jag in där på te.x. hårdvara så står det i adressfältet &lastvisit=2008-09-30, 09:51:19 fast jag varit inne där idag, det resulterar i att lästa inlägg ser olästa ut.

Sen precis tvärtom på www.toyotaklubben.se där alla inlägg är lästa fanns det finns nya.

Vad kan detta vara?

Visa signatur

Bezt- In the land of the freaks

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tråd måste jag säga, Man tackar för alla "addons"

Permalänk
Avstängd

Bra tråd :D. har verkligen gjort Firefox ännu bättre

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem

Tack allihop!

Uppdaterar i eftermiddag igen!

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet varför alla mina cookies försvinner efter 1-2 dagar? känns som att jag hela tiden måste logga in på alla forum om o om igen :/
finns det något man kan göra för att ska slippa detta elände hela tiden?

Permalänk
Avstängd

Firefox 3 funkar bra FÖRUTOM en sak. Stör mig som faan på att det kommer upp en massa skit i adress fältet när man ska skriva in en adress. Skriver jag in en adress så vill jag ju att den ska synas där och inte en massa annat. Har inst oldbar men det fixar ju bara så att det ser mindre ut. Deletar man besökta web adresser så kommer det ju bara upp en massa nya gamla adresser.
Har jag bara skrivit in tex aftonbladet.se och sweclockers.com så vill jag ju bara att dom ska synas i adress fältet.

Läst att många frågar ifall detta går att fixa men ingen får svar. Går detta att fixa ?? annars får jag inst FF2 igen !

Permalänk
Medlem

Jag gör en chansning till en hjälpande hand.

Phat^Trance:
Hur har ställt in din historik för "känslig data"?
Kanske jag som missuppfatta men jag kör allt i bockat förutom sparade lösenord.

jackxass:
Inte säker här heller om de är detta du menar.

Så tar man bort det nya adressfältet i Firefox 3

För att göra det skriver du in about:config i adressfältet och trycker [Enter]. Klicka dig vidare och i textfältet Filter skriver du in följande: browser.urlbar.maxRichResults. Dubbelklicka på raden som dyker upp och skriv in önskat värde värdet istället för standardvärdet 12.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
Jag gör en chansning till en hjälpande hand.

Phat^Trance:
Hur har ställt in din historik för "känslig data"?
Kanske jag som missuppfatta men jag kör allt i bockat förutom sparade lösenord.

mina inställningar:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren

jackxass:
Inte säker här heller om de är detta du menar.

Så tar man bort det nya adressfältet i Firefox 3

För att göra det skriver du in about:config i adressfältet och trycker [Enter]. Klicka dig vidare och i textfältet Filter skriver du in följande: browser.urlbar.maxRichResults. Dubbelklicka på raden som dyker upp och skriv in önskat värde värdet istället för standardvärdet 12.

Nja tror inte du förstod vad jag mena om jag förstår va du menar hehe

Men det är inte så att jag får upp för många sök resultat, utan att det ligger en massa adresser i adressfältet som jag inte har skrivit i där. Kan ligga en massa skit där. Jag vill ju att bara dom webb adresser som jag skriver i ska hamna där. sen kan man ju markera med musen och sen trycka delete så försvinner just bara den webb adressen från listan. Men om jag rensar alla webb adresser just nu så kommer det upp en massa andra helt plötsligt när jag kollar där sen igen som jag aldrig har skrivit i.

Kan man inte få bort detta så måste jag ändra tillbaka till FF2 då det stör mig så in i norden

hänger du med nu ?

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet ett addon som funkar som Foxmarks fast med addon?

alltså Som synkar sina addons och inställningar på de datorerna som har de addonet installerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackxass
Nja tror inte du förstod vad jag mena om jag förstår va du menar hehe

Men det är inte så att jag får upp för många sök resultat, utan att det ligger en massa adresser i adressfältet som jag inte har skrivit i där. Kan ligga en massa skit där. Jag vill ju att bara dom webb adresser som jag skriver i ska hamna där. sen kan man ju markera med musen och sen trycka delete så försvinner just bara den webb adressen från listan. Men om jag rensar alla webb adresser just nu så kommer det upp en massa andra helt plötsligt när jag kollar där sen igen som jag aldrig har skrivit i.

Kan man inte få bort detta så måste jag ändra tillbaka till FF2 då det stör mig så in i norden

hänger du med nu ?

Är det dina bokmärken du tänker på? De dyker nämligen upp i listan även om du inte besöker dem. Den här artikeln verkar ta upp hur man ändrar det beteendet.

Edit: eller vid närmare eftertanke var det kanske inte det du syftade på. Du vill ha tillbaka den gamla adressfältslistan? Det här tillägget kanske fixar biffen?

Permalänk
Medlem

Hej

Har sökt runt på forumet och det finns ett antal trådar om att ta bort historik i firefox.3.0. Det jag skulle vilja veta är hur man återskapar historik som är borttagen. Till tidigare firefox versioner har man kunnat använda program till history.dat filen. Denna fil finns dock inte längre i nya firefox. Det verkar som de sparar historiken i sqlite filer. Till explorer finns det program såsom super winspy och dylikt. Finns detta till firefox 3.0?

Permalänk
Medlem

Angående virus-scanningen efter nedladdning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
http://mintywhite.com/tech/firefox/disable-automatic-virus-sc...

Detta ska funka

Tusen tack för detta.

Höll på att bli vansinnig.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paprika
Edit: eller vid närmare eftertanke var det kanske inte det du syftade på. Du vill ha tillbaka den gamla adressfältslistan? Det här tillägget kanske fixar biffen? [/B]

Provade detta nyss. och det var ju typ samma som "oldbar" blev ingen skillnad utan typ allt blev bara mindre.

Men sen hittade jag ett annat addon "Hide Unvisited" och då försvann alla bokmärken från adress listan och alla adresser man skriver i hamnar högst upp på listan. Verkade som allt var som vanligt igen. MEN så klart så ska de vara någe som strular, nu när man klickar på alla sina bokmärken för att snabbt gå in på dom sidorna så hamnar dom tamejfaan längst ner på listan än då.

SUCK !!

Edit. Märker att det blir som ett gult fält runt adresslistan när man e inne på en https sida, finns det något tillägg för detta så att det försvinner. Har letat lite men hittar inget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
är det någon som vet varför alla mina cookies försvinner efter 1-2 dagar? känns som att jag hela tiden måste logga in på alla forum om o om igen :/
finns det något man kan göra för att ska slippa detta elände hela tiden?

Så är det för mig med, men jag måste logga in varje gång jag startar firefox.
Har du löst ditt problem än ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Så är det för mig med, men jag måste logga in varje gång jag startar firefox.
Har du löst ditt problem än ?

nope
jag e såå nära o byta tillbaka till version 2 pga detta

Permalänk
Medlem

Någon som kan använda flashspelaren på SVT Play? Nu när jag använder firefox 3 hackar den vanliga windows media player spelaren hela tiden, var aldrig några problem med firefox 2

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ser vi till att få lite liv här igen!

Tipsar om tillägget Flaxfox!
Detta tillägg visar en liten flagga som representerar var i värden serven som hostar sidan man är inne på befinner sig. Ganska meningslöst men roligt tillägg!

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste 3 dagarna fått ett mycket irriterande fel när jag är inne på Youtube, det är nog bara där felet ligger också: när man klickar på en video tar det onormalt lång tid att ladda den, och när den väl är klar och man ska byta video så händer det att Firefox fryser och stängs av.

Vad kan felet vara? (Jag har uppdaterat flashplayer, shockwave player, fixat FF plugin till VLC osv, allt som "ska" hjälpa)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Tips angående problem med Flash: Avinstallera alltid existerande Flashinstallationer innan ni lägger in den nyaste.
Troubleshoot Adobe Flash Player installation for Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för ditt tips Kanel, lade till det i tråden!

Permalänk
Vila i frid

Tips! Ni som har problem med att DNS-lookupen tar våldsamt lång tid på sig vid försök att nå vissa hemsidor, dvs att ni får "Page can't be found..." bla bla, förmodligen har ni kört en Firefox-tweakare för att snabba upp surfandet. Dvs surfandet funkar 100 i Internet Explorer på samma sida men inte Firefox.

Fixas enkelt genom att skriva about:config i URL-raden och skriva in "network.http" som sökargument. Ändra tillbaks alla parametrar till default med reset/återställ.

Har sökt som en iller på nätet i flera dagar men inte hittat nåt som hjälpte på nätet så jag började pilla själv.

Permalänk
Medlem

Jag får samma jävla minnesläckor som med Firefox 2.
Firefox med endast en tabb uppe kan ta 300-600mb ram. Blir så sjukt trött på skiten.

Kan inte Chrome komma med nån slags Adblocker snart.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig?

Får inte Brief att fungera. När jag trycker på ikonen så kommer det inte upp några av mina bokmärken jag har lagt till.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har det lilla obehaget att Firefox ganska ofta är rätt segt på att ladda upp sidor. Att döma av en annan tråd är det uppenbarligen bra systemets vänteprocess är högt (90-99%) då det indikerar ledigt utrymme.
Men varför är FF så långsamt då? Brukar iofs köra utorrent men den laddade vid tillfället bara ner 10 kb/s.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.9.0.4) Gecko/2008102920 Firefox/3.0.4

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar