Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Som en liten parantes så beror minskningen av ganking rätt mycket på att zonerna blivit så jävla mycket större.
I Outlands var det hur lätt som helst att stöta på folk, för det fanns bara ett fåtal ställen att levla på, medans i northrend så har du miljarder ställen att vara på, och ser du folk av motsatt faktion kan du bara flyga iväg och questa åt några andra istället.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag blev sugen på att aktivera mitt wow-konto igen och har hört nåt om friends account, att man skulle få 3x mer xp när man spelar tillsammas. Hur funkar det och hur börjar man (eller vad man ska säga)? Går det att göra med två "fulla" konton istället för ett fullt och ett trail?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
Jag blev sugen på att aktivera mitt wow-konto igen och har hört nåt om friends account, att man skulle få 3x mer xp när man spelar tillsammas. Hur funkar det och hur börjar man (eller vad man ska säga)? Går det att göra med två "fulla" konton istället för ett fullt och ett trail?

När man recruitar en vän till Wow har man 3x exp tillsammans i 3 månaders tid, dock till lvl 60 som mest.

Dvs, det går inte med två "fulla" konton.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med WoWs support ?

Fyllde in en anmälan (dvs en s.k "webform" som går att hitta under Blizzards support för att hjälpa till med diverse problem som kan åstadkomma ens konto). Iallafall jag fyllde in en sådan för ungefär två veckor sedan eftersom jag hade problem med att ta emot mail från blizzard, kunde inte få nytt lösenord bland annat (eftersom jag hade glömt av mitt dåvarande lösenord) - vilket ledde till att jag inte kunde logga in. Så jag gjorde en anmälan till blizzard och förklarade problemet men nu har det gått ett tag och har inte fått något svar.

Någon som har märkt av något dylikt med att göra en sådan anmälan eller hur lång tid det har tagit innan svar ?

Permalänk
Medlem

När jag hade förlorat lösenordet förut iår så tog det säkert en och en halv månad innan jag fick svar. Det var iofs just innan sommaren så dom kan ju ha förbättrat sig iofs.

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Medlem

Jag fyllde i deras webform för ett tag sen, väntade lite över en vecka på svar men fick inget så tänkte det kanske blivit något fel så fyllde i en ny och har väntat runt en vecka nu igen. Börjar bli lite smålack på dom nu. Inte fan ska det ta över 2 veckor att svara på ett mail.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Ring dem. De bits inte.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Jag fyllde i deras webform för ett tag sen, väntade lite över en vecka på svar men fick inget så tänkte det kanske blivit något fel så fyllde i en ny och har väntat runt en vecka nu igen. Börjar bli lite smålack på dom nu. Inte fan ska det ta över 2 veckor att svara på ett mail.

Jag fyllde i en och skickade för 5 veckor sen, fortfarande inget svar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nu var jag första gången på instancer efter att jag speccade fury. Nu är inte min figur färdig på långa vägar, men nog var det mycket bättre än innan, men det är lite mer jobb kvar. Förut var jag ca 8 % i dmg, nu var den uppe i lite över 16 %. Jag har inga ambitioner att bli bäst, bara den är godkänd så är jag nöjd. Så lite till behövs. Har fåt hit rating till 329 nu, men bör vara 361, så man kommer upp i soft cap. Sen lite bättre vapen i off hand.
Nu är min expertise inte så hög, hur högt borde man ha den? Men det blir lite svårt att få allt, behöver även få upp crit, den är bara ca 20% och borde vara 30-35. Och sen naturligtvis massor med strenght.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Ush i feel with ya man....min första char var Orc Warr och jag soloquestade upp till max ( 1-60 och sedan 60-70 ), gav fan upp vid 64 och körde en pct till en normal server då verkligen ALLA ranged klasser passade på att ganka dig när de såg dig.

Ptja ... alltså det du skriver ang. pvp specc är väl rätt med det menar du alltså att jag skall skippa bloodthirst och gå djupare i subtelty eller combat antar jag.

Några andra rogue spelare därute som har lite input? Jag håller med dig om ganket i outland vs ganket i northend ( har varit där nu sedan lvl 68 och bara blivit påhoppad vid ett tillfälle ) medans jag ständigt blev påhoppad av dks i outland ( för det mesta fick de stock när de försökte 2-3 ccs var standard när någon försökt ganka mig )

mja alltså det e combat som gäller i ditt fall plua lite i assasin trädet..e det enda rätta när man levlar
vill dom verkligen ganka dig ååker du ner oavsett specc i vilket fall.
mvh lvl 80 rogue

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Jag fyllde i en och skickade för 5 veckor sen, fortfarande inget svar...

Tog 3 månader innan jag fick svar när mitt konto hade strulats bort, när jag fick tillbaks det var även en gubbe borta och det fick jag ingen hjälp med.

Permalänk
Medlem

aah har precis satt igång med sambon och kör R A F systemet....satan i gatan vad fort man levlar + att när vi väl levlat henne till 60 så kan hon ju ge någon av mina alts 29/30 levlar...vilket innebär att jag äntligen kommer få upp min lvl30 warrior/lock eller drulle till 60 på några minuter =D

i lööööööv it!

Permalänk
Medlem

Måste ställa en viktig fråga.. igår fick jag ett mail som ser falskt ut, men välgjort. Jag är iof inte säker på att om det är falskt eller inte, kan va äkta.
Hur som helst..
Från: WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Ämne: Blizzard Account Administration EU -- Verification Needed‏

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded.

Jag har absolut inte gjort något sådant.. och jag har ägt mitt konto sen första dagen av release av WoW.. så förstår inte va de bygger det på..
Jag har heller inte sett några tecken på att jag har blivit hackad, och jag har aldrig besökt några wow-goldselling sidor.. eller varit inne på någon typ av wow-fusk sida.. endast wow-europe va ja kan minnas.
Jag delar inte konto med någon.
Men grejen som gör att det mest ser ut som en "Spoof" är att de vill att jag ska gå in på en länk och "verify" att kontot tillhör mig.. Det står ens inte något kontonamn i mailet.. och de hälsar inte med mitt riktiga namn.

"
To verify your identity please visit the following webpage:

https://www.wow-europe.com/login/login?service=https://www.wo..."

VB mailet till en kompis och han tyckte oxå det va märkligt att de ville att ja skulle bekräfta att kontot är mitt. Är väl klart kontot är mitt.. de har ju min mail som kontot är reggat på...
Va tror ni?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Tja, sidan dom vill att du skall besöka ligger ju på domänen www.wow-europe.com så jag skulle säga att det är säkert att gå dit och verifiera. Men man vet ju aldrig, några hackers kanske har köpt domänen av blizzard

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Tja, sidan dom vill att du skall besöka ligger ju på domänen www.wow-europe.com så jag skulle säga att det är säkert att gå dit och verifiera. Men man vet ju aldrig, några hackers kanske har köpt domänen av blizzard

Går det inte att göra så att länken ser ut som en länk fast egentligen leder någon annanstans ?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Måste ställa en viktig fråga.. igår fick jag ett mail som ser falskt ut, men välgjort. Jag är iof inte säker på att om det är falskt eller inte, kan va äkta.
Hur som helst..
Från: WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Ämne: Blizzard Account Administration EU -- Verification Needed‏

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded.

Jag har absolut inte gjort något sådant.. och jag har ägt mitt konto sen första dagen av release av WoW.. så förstår inte va de bygger det på..
Jag har heller inte sett några tecken på att jag har blivit hackad, och jag har aldrig besökt några wow-goldselling sidor.. eller varit inne på någon typ av wow-fusk sida.. endast wow-europe va ja kan minnas.
Jag delar inte konto med någon.
Men grejen som gör att det mest ser ut som en "Spoof" är att de vill att jag ska gå in på en länk och "verify" att kontot tillhör mig.. Det står ens inte något kontonamn i mailet.. och de hälsar inte med mitt riktiga namn.

"
To verify your identity please visit the following webpage:

https://www.wow-europe.com/login/login?service=https://www.wo..."

VB mailet till en kompis och han tyckte oxå det va märkligt att de ville att ja skulle bekräfta att kontot är mitt. Är väl klart kontot är mitt.. de har ju min mail som kontot är reggat på...
Va tror ni?

100% fake, länken går till en .net adress när du kollar på den.

Mer info. http://www.realpoor.com/Mails_from_WoWaccountreviewEU_blizzar...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Coca: Stort tack.. jävla tur att man håller ögonen öppna! .. läste igenom mailet och tyckte det kändes konstigt att de inte hälsar med namn samt att de ville att jag skulle "verify" ... ständigt på tå!
Var EXAKT det där mailet jag fick, undrar vart dom fått min mail ifrån och hur de vet att mailägaren har ett wow-konto

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Fick ett liknande till en mail adress jag inte ens har ett wow konto på

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Kallas väl "phpsing" om jag inte har helt fel, elr?

Varför är inte servern uppe? .... kl e ju 11:38

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen att tanka som DK? Jag har en som snart börjar bli 70. Sugen köra några instancer som tank då.

Bör man för övrigt vara icespeccad för att tanka, eller kan man göra det med sin lvling build? Är det värt att ta rewards runt 70 + som har tankattributer, eller bör man ta dps? Detta om man vill tanka pre 80 dvs

Visa signatur

Det som gäller är DS + G6 lite :D

Permalänk

Det funkar sådär att tanka som dk. Körde Nexus igår med en dk-tank (ice) men när det kom många fiender hade han svårt att hålla dem. Nu vet jag inte om han var kass eller inte. Har en dk själv på 62 och aoe-aggroskillen Death and Decay eller vad den heter är den enda jag har och det verkar inte alltid räcka. Men om du ska tanka så kör ice iaf med tankgear, du kommer göra skada ändå

PS. finns kanke nån höglvl dk som kan svara på det bättre än jag.

Permalänk
Medlem

fungerar utmärkt att tanka hela vägen upp till heroics och naxx..sen blir det betydligt svårare =D

man bör dock ha rätt specc för det och om han var helt speccad som frost så var han defenitivt inte speccad för tanking =D...jag levlade med unholy utan tank specc och det gick kanon hela vägen till 80 i samtliga normal instanser så länge man har lite tanking gear i väskorna

nu har jag dock kört lite olika speccs för att nå bättre tankingmöjligheter och att satsa allt på ett träd = fail =D

precis som det fungerar med shadowpriests och feraldruider etc etc...man är inte speccad för att heala eller tanka men innan man kör heroics så fungerar det kanon!

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren Blir till att hårdköra till 70 då, och ta sig en tankrunda.

Visa signatur

Det som gäller är DS + G6 lite :D

Permalänk
Medlem

låter kanon =D vi körde ramparts boost igår min alt pally 58 samt 2 DK 71...dom rensade allt helt själva och jag hängde på som en liten svans...tog exakt 10minuter och 23 sekunder för hela ramps =D

inte uber snabbt men hyfsat med tanke på att dom bara var 2 =D

Permalänk
Medlem

Har ingen DK själv.. men har spelat med DK tanks och tycker de håller jättebra agro med bl.a Death and Decay och va de nu använder.. tillräckligt för att hålla emot mina cleaves och WW osv som warrior

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

den enda gång jag tappat aggro *host* skryt *host* var när en full epic rogue tyckte att jag egentligen borde få upp uber fet aggro på 2 sekunder...så jag han springa in å köra PS och IT sen dräpte han en ambush och critta på 8k....bossen blev sne och one shotta honom muhahahahahahahhaahah

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte exakt hur det funkar, men behöver 80 emblem of heroism för en ny chest, men då ska man först skaffa breastplate of the lost protector, och byta den till den chest jag vill ha. Varför kan man inte köpa den direkt med sina emblem?

Permalänk

Har någon några tips på hur man lvlar snabbt och ändå håller kvar "glöden" till spelet!?

Låter kanske konstigt..

Men jag älskar WOW, ett jätte bra spel i min åsikt. Men.. när jag köpt ett pre-pad card så lirar ja absolut inte länge tröttnar ganska snabbt :/

Är en lvl 50 Shadow Priest! Och seriöst vill inte säga hur många månaders spel jag har haft på mitt konto eftersom det är pinsamt. Kan säga att sist ja köpte ett pre-paid card så körde ja en vecka -.- alltså 7 veckor bortkastat..

Ska börja nu igen med 3 kompisar kanske blir roligare då. men har ju haft RL kompisar som lirat med mig förut men inte på samma lvl då :/
Och så kanske jag mognat lite och finner det roligare.. elr så är det tvärtom!?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Jooh4n: jah.. tipset är ju att spela med kompisar.. lvlade sist tillsammans med en kompis 1-74.. blev mycket roligare än att sitta för sig själv alla lvlar ^^

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Har någon några tips på hur man lvlar snabbt och ändå håller kvar "glöden" till spelet!?

Låter kanske konstigt..

Men jag älskar WOW, ett jätte bra spel i min åsikt. Men.. när jag köpt ett pre-pad card så lirar ja absolut inte länge tröttnar ganska snabbt :/

Är en lvl 50 Shadow Priest! Och seriöst vill inte säga hur många månaders spel jag har haft på mitt konto eftersom det är pinsamt. Kan säga att sist ja köpte ett pre-paid card så körde ja en vecka -.- alltså 7 veckor bortkastat..

Ska börja nu igen med 3 kompisar kanske blir roligare då. men har ju haft RL kompisar som lirat med mig förut men inte på samma lvl då :/
Och så kanske jag mognat lite och finner det roligare.. elr så är det tvärtom!?

Lvla snabbt och hålla glöden uppe kan väll va svårt ibland. Om du inte verkligen vill och har viljan för det,

Jag köttade en DK från 55-67 som han är nu. har 1dag och 6h played tror jag det är. har trappat av på takten lite för att köra lite instancer och fixa lite proffesions.

Men annars om du vill så ladda hem questhelper addon så visar den vart du gör alla quests. så in i en stad. fyll hela quest loggen ut och gör dom och in och läman och fortsätt så. går snabbt och effektivt. dock lite segt i längden.

Alltid roligast att va ett gäng och lira, jag och 4 irl polare lvlade några gubbar från 1-60 tillsammans. va en ren fröjd. vi körde klasser så vi hade tank och healer och 3 dps med så instancer behövde vi inte leta grupp till och vi körde instancerna effektivt med som det inte alltid görs med pugs.

men ska ni lira till sammans så försök hålla er på samma lvl så ni kan lira tillsammans blir lätt segt annars,

MVH