vad är detta för brud?

Permalänk
Avstängd

Att killar har sämre simultantförmåga kanske gör dem just bättre i datorspel?
Man ska göra en sak och ordentligt. Sen att cs påminner om en slags jakt i grupp skadar inte heller då mannen gjort detta x antal år under sin evolution..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Att vi kanske hittar bättre spelare på kill sidan kan ju till stor del bero på att det säkerligen är 10ggr mer killar om inte mer som lirar spel, alltid större chans att hitta en bra spelare på 100 pers än på 10

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Att vi kanske hittar bättre spelare på kill sidan kan ju till stor del bero på att det säkerligen är 10ggr mer killar om inte mer som lirar spel, alltid större chans att hitta en bra spelare på 100 pers än på 10

och varför det är så kan också förklaras att killar attraheras mer än tjejer av jakt liknande lekar/sporter

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
men det är ju en brud, vi vet ju alla att de inte kan spela :S

hmm okey hon ägde ju han med röda Baskern i "sk" eller vad han nu spelar i för clan man fick möta dom på dh dom är grymma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Urk... dam-CS.
Hon är alltså inte bra.

Som damfotboll då

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
Som damfotboll då

RagNy min vän, det finns bra damfotboll med

OnT: Hon var snygg iaf och hon lär ju slå de flesta här på forumet på cs.

Permalänk
Medlem

Varför måste alla sitta och säga att tjejer är så dåliga på spel, är ni avundsjuka på henne eller vad är det?

Det har inte dirket med styrka att göra när man spelar datorspel så tjejer kan nog bli lika bra som vem som helst.

Skaffa lite aim och ett lag som man trivs och kan ha bra teamwork med så kan vem som helst gå långt.

Permalänk
Avstängd

Tjejer är sämre än killar i CS - därför spelar de med andra tjejer.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nahh tjejer kanske är smartare och inte lägger lika mycket tid på CS eftersom det inte direkt är så kul spel utan bara ett spel man spelar när man vill springa runt och spraya lite överallt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Att killar har sämre simultantförmåga kanske gör dem just bättre i datorspel?
Man ska göra en sak och ordentligt. Sen att cs påminner om en slags jakt i grupp skadar inte heller då mannen gjort detta x antal år under sin evolution..

Genetiska skillnader? Nä, det tror jag inte på. Mycket är nog intresset. Man blir bra på det man gör helt enkelt.

Säger dock inte att det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor, för gör man det försöker man vara pk. Men för just datorspel är det nog så små skillnader.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt att det fortfarande i dagens samhälle ska finnas folk som sitter och säger att tjejer är sämre, det är som att gå tillbaka när tjejer inte hade rösträtt och när USA använde slaveri.

INGEN människa är sämre än någon annan människa och det borde mänskligheten börja fatta någongång!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
INGEN människa är sämre än någon annan människa och det borde mänskligheten börja fatta någongång!!

Jo, det är ju tyvärr så. Hur pk du än är kan du inte förinta alla genetiska skillnader som finns mellan olika människor.

När det gäller människor så är "bättre och "sämre" ändå ett diskutabelt begrepp.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Sötast

Är det verkligen så speciellt att en tjej spelar counterstrike?
Detta är en av de mest utspårade trådarna jag sett på sweclockers på senare tid, och den enda skillnaden jag egentligen ser är att det handlar om en tjej o_O

Permalänk
Medlem

Inget speciellt med att en tjej spelar CS men det är bara så att somliga tydligen tycker att tjejer är sämre än killar om man kollar runt i tråden och det är väll endå lite fail att folk fortfarande lever på 1800-talet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det verkligen så speciellt att en tjej spelar counterstrike?
Detta är en av de mest utspårade trådarna jag sett på sweclockers på senare tid, och den enda skillnaden jag egentligen ser är att det handlar om en tjej o_O

Lite ovanligt är det väl ändå med tjejer som spelar cs på proffsnivå?

Citat:

Inget speciellt med att en tjej spelar CS men det är bara så att somliga tydligen tycker att tjejer är sämre än killar om man kollar runt i tråden och det är väll endå lite fail att folk fortfarande lever på 1800-talet.

Strawman ftw?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nahh det är bara sanning tyvär...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag förstår inte riktigt att det fortfarande i dagens samhälle ska finnas folk som sitter och säger att tjejer är sämre, det är som att gå tillbaka när tjejer inte hade rösträtt och när USA använde slaveri.

You are so right!

Jag menar, världsrekorden i t.ex friidrott är ju desamma och alla vet ju att killar och tjejer har exakt samma fysiska förutsättningar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Datorspel är inte direkt som friidrott. Även om killar springer fortare än tjejer så är det fortfarande så att dom inte är sämre på något vis, man kanske ska uttrycka sig så att alla är lika mycket värda och ingen är sämre än någon annan även om resultaten säger så.

Permalänk

Att så få tjejer spelar CS hela dagarna beror bara på att de har annat för sig som de tycker är viktigare. Men att det finns några få tjejer som väljer att spela hela dagarna tycker jag inte är konstigt.

Att tjejer skulle ha svårare att bli bra på CS så undrar jag varför? Självklart har alla individer inte samma förutsättningar för allt, men om man ska gruppera så måste det vara någon större signifikant skillnad som utmärker varför ena gruppen har sämre förutsättningar.
Den finns för övrigt tjejer som är grymma inom datorteknik, aning mer upphetsande än tjejer som är grymma på ett spel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Ja, dom spenderar sin tid för att handla! Shopping knarkare!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Datorspel är inte direkt som friidrott. Även om killar springer fortare än tjejer så är det fortfarande så att dom inte är sämre på något vis, man kanske ska uttrycka sig så att alla är lika mycket värda och ingen är sämre än någon annan även om resultaten säger så.

De är sämre på att springa, vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Permalänk

Klart att tjejer kan vara minst lika bra som killar på något och vice versa.
Dock är det svårare att hitta bra tjejer då majoriteten är killar ju mer folk man har att välja mellan destor lättare är det att hitta någon bra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har helt rätt segraren och förloraren är precis lika bra på de som de gör... Eller vänta nu
Att alla är lika mycket värda är en helt annan sak och stämmer inte helt heller även om det är det som man lär ut. I vissa sammanhang så är man "värd mer" p.g.a. sitt usteende andra gånger p.g.a. sina pengar och i ett annat fall så kan det vara intelligensen som gör en "värdefull". Samhället skapar värdena, inte mycket att göra åt det.
Nördkulturen har alltid varit huvudsakligen killar. Tror att det beror på att "socialt självmord" inte är lika accepterat hos tjejer. Med andra ord jag tippar på att det är samhällssrukturen som gör att vi inte har fler kvinnliga gamers, men det kommer ska ni se Fler sociala självmord åt folket

Permalänk
Avstängd

Haha. "Socialt självmord". Den var fan bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
och hon lär ju slå de flesta här på forumet på cs.

Skulle vara en aning illa om "världens bästa dataspelare" skulle förlora mot någon som knappt eller inte alls har spelat CS någonsins

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Jag är imponerad! jag skulle aldrig kunna spela CS så länge utan att tröttna.

Permalänk
Medlem

Vilka skills!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Är det någon här som vill ragga på henne eller vad?

säkert nån men inte jag

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Du har helt rätt segraren och förloraren är precis lika bra på de som de gör... Eller vänta nu
Att alla är lika mycket värda är en helt annan sak och stämmer inte helt heller även om det är det som man lär ut. I vissa sammanhang så är man "värd mer" p.g.a. sitt usteende andra gånger p.g.a. sina pengar och i ett annat fall så kan det vara intelligensen som gör en "värdefull". Samhället skapar värdena, inte mycket att göra åt det.
Nördkulturen har alltid varit huvudsakligen killar. Tror att det beror på att "socialt självmord" inte är lika accepterat hos tjejer. Med andra ord jag tippar på att det är samhällssrukturen som gör att vi inte har fler kvinnliga gamers, men det kommer ska ni se Fler sociala självmord åt folket

Vem fan bryr sig om hur folk ser ut/hur mycket pengar nån har??

Permalänk
Medlem
Citat:

Vem fan bryr sig om hur folk ser ut/hur mycket pengar nån har??

Tar du hellre en ful och fattig kvinna eller en rik och snygg?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3