För och nackdelar med xbox 360??

Permalänk

För och nackdelar med xbox 360??

Hallå skall antagligen köpa mig ett 360 Arcade i morgon så vill ha lite för och nackdelar så man inte ångrar sig....:)

Permalänk
Medlem

Du får ingen hårddisk med i Arcade, kanske något du vill ha i framtiden. Vet inte om erbjudande finns kvar att man kan köpa en hårddisk för 200kronor.

Permalänk
Medlem

Köp ett xbox 360 med hårddisk, nu kan man ju installera sina spel på hårddisken och då får du ner laddningstiderna och ljudet på boxen när du spelar Så mitt råd är att köpa en med hårddisk för xbox 360 konsollerna är ändå såpas billiga nu så det är värt det!

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Köp ett xbox 360 med hårddisk, nu kan man ju installera sina spel på hårddisken och då får du ner laddningstiderna och ljudet på boxen när du spelar Så mitt råd är att köpa en med hårddisk för xbox 360 konsollerna är ändå såpas billiga nu så det är värt det!

Jo men har ett gammalt ps2 så om jag byter in det och 5 spel så kan man köpa arcade för 399:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrysler300
Jo men har ett gammalt ps2 så om jag byter in det och 5 spel så kan man köpa arcade för 399:-

Låter dyrt. Beror självklart på vilka spel du har och om det är den äldsta eller nyare ps2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrysler300

Jag antar att du tänker hoppa på Gamestops erbjudande? Det är också möjligt att välja en pro eller elite när du byter in ps2:an. Gjorde själv samma inbyte i fredags. Visste inte att det fanns alternativ och hade redan beställt en hårddisk på nätet så jag tog en arcade iaf. Kommer inte ihåg exakt vad priset var men tror det var 1099 för pro och 1599 för elite. Beställde en 20GB hdd + 3mån gold live via ms upgraderingserbjudande i fredags också (alltid bra med en extra disk) för 210kr. Den är redan på väg, trodde det skulle ta längre tid.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

+Fördelar:
Du kan chippa den

-Nackdelar:
Inget inbyggt batteri i handkontrollerna
Inget trådlöst nätverk
Köra onlinge kostar en slant varje år
Ingen hårddisk
Stor klumpig nätagg utanför

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

och låter mkt, många spel hackar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
+Fördelar:
Du kan chippa den

-Nackdelar:
Inget trådlöst nätverk
Ingen hårddisk

Finns inget chip till XBOX 360. Men däremot så går det bra att "flasha" den. Nackdelen med det är ju dock att det finns 99% risk att förlora LIVE-åtkomsten. Bryr man sig inte om den delen så är det ju givetvis värt risken.

Permalänk
Medlem

Det finns visst chip till xbox 360, så sluta snacka goja. Nackdelen är dock att chipet bara ersätter firmwaren på spelaren (det går även att flasha om spelaren utan att behöva löda), dock med ett sådant chip så kan man ta kopior av sina egna spel som man har köpt och sedan spela dessa i sin egen xbox utan att slita på originalen.

Det flesta chip går även att aktivera/avaktivera om man vill köra Live med några av sina originalspel. Men detta är ingen garanti för att man inte kan bli bannad, detta har hänt ändå.

Mvh
milkacid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Finns inget chip till XBOX 360. Men däremot så går det bra att "flasha" den. Nackdelen med det är ju dock att det finns 99% risk att förlora LIVE-åtkomsten. Bryr man sig inte om den delen så är det ju givetvis värt risken.

Finns chip med, men det är inte så populärt för att det är mycket krångligare.
Kalle Anka vilka spel hackar?. Det är väl lite på vissa spel när en lvl börjar och när det är mycket explosioner i tex Gears of War 2

Permalänk
Medlem

Xbox 360 är en trevlig konsoll med bra prestada om många bra spel om man jämför med ps3. Men det det laggar ibland i vissa spel men då är det vä spelmakarnas fel för de inte optimerat spelet bra för 360:n

men som sagt 360 är en trevlig konsoll !

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Finns chip med, men det är inte så populärt för att det är mycket krångligare.
Kalle Anka vilka spel hackar?. Det är väl lite på vissa spel när en lvl börjar och när det är mycket explosioner i tex Gears of War 2

gta 4 är ända jag kört på xbox o det hacka, men han som äger det säger att många spel hackar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

+Fördelar:
Du kan chippa den

-Nackdelar:
Inget trådlöst nätverk
Ingen hårddisk

Sen när är avsaknaden av inbyggt batteri en nackdel? Vill man ha det laddbart så köper man laddbart, annars är det ju hur skönt som helst att om det nu skulle ta slut kunna slänga i ett par vanliga istället för att behöva sluta spela i väntan på att det laddas.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sen när är avsaknaden av inbyggt batteri en nackdel? Vill man ha det laddbart så köper man laddbart, annars är det ju hur skönt som helst att om det nu skulle ta slut kunna slänga i ett par vanliga istället för att behöva sluta spela i väntan på att det laddas.

Det är en klar nackdel då du måste punga ut ytterligare 200-300 spänn för att köpa ett play n charge kit istället för att trycka in R6 batterier.

De kunde åtminstone kastat med 1 uppladdningsbart batteri, känns ju så snålt av de.

Sen säger du "om det nu skulle ta slut", handkontrollern varnar i god tid innan det tar slut helt, flera timmar innan, så då är det bara ladda den när man spelat klart. Eller säger till att man laddar den nån gång i veckan om man kör mycket.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Du behöver inte köpa play n charge kit, det går alldeles utmärkt att använda vanliga AA-batterier.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ett problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du behöver inte köpa play n charge kit, det går alldeles utmärkt att använda vanliga AA-batterier.

Dyrare i längden, att köpa r6 batterier gång på gång är ingen billig historia... Lika bra att köpa ett uppladdningsbart play n charge kit eller uppladdninsbara r6 batterier som kostar ung samma pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett bra onlineläge, du får vad du betalar för helt klart. Sen så hackar inte spel mer än det hacka på PS3, tvärtom, många spel är snyggare på 360n än på PS3an, typ fallout 3 etc. Ett tips är att du försöker få en Jasper om det är möjligt.

Permalänk

Hur kan man få det till en nackdel att man erbjuder användaren att välja på att använda AA engångsbatterier, laddningsbara AA eller play and charge kit? I Sonys fall får du en handkontroll som du inte KAN byta batteri så när det går sönder eller tappar i kapacitet är det bara att gilla läget eller köpa en ny.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Hur kan man få det till en nackdel att man erbjuder användaren att välja på att använda AA engångsbatterier, laddningsbara AA eller play and charge kit? I Sonys fall får du en handkontroll som du inte KAN byta batteri så när det går sönder eller tappar i kapacitet är det bara att gilla läget eller köpa en ny.

Det hade inte varit en nackdel ifall de hade skickat med en laddbar batteri och sedan den tomma kåpan som komplemment ifall man vill köra vanliga R6 batterier men nej, de är så pass snåla att man får bara R6 batterier sen får man glatt hosta upp ett par hundringar till för att ens använda kontrollern.

Sen vad är det som hindrar dig att skruva upp ps3 kontrollern och byta batteri om man nu är så pass snål?

När man ändå haft sin kontroll i 5+ år så tror jag det är mer värt att köpa en ny kontroll än att köpa nya batterier.

Men du kanske gillar att få hem din nya konsoll helt uppspelt att få lira några dagar för att sedan punga ut ännu mer pengar på att skiten ska fungera.

Boundla den med uppladdningsbart batteri så kan folk fan välja hur de ska använda sina saker.

Isåfall kan de likagärna sälja enbart konsollen utan sladdar och tillbehör och "erbjuda" användaren att göra som denne vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är en klar nackdel då du måste punga ut ytterligare 200-300 spänn för att köpa ett play n charge kit istället för att trycka in R6 batterier.

De kunde åtminstone kastat med 1 uppladdningsbart batteri, känns ju så snålt av de.

Sen säger du "om det nu skulle ta slut", handkontrollern varnar i god tid innan det tar slut helt, flera timmar innan, så då är det bara ladda den när man spelat klart. Eller säger till att man laddar den nån gång i veckan om man kör mycket.

Jo jag vet att den varnar, i god tid. Men det är mer än 1 gång man suttit där med en kontroll som gör lite som den själv vill eller bara tappar kontakten rätt som när batterierna börjar bli dåliga.

Samma sak gäller egentligen all elektronik som är tänkt att vara mobil. Möjligheten att använda fristående batterier är inte en nackdel. Visst kunde de skickat med laddbara batterier, det håller jag med om. Men det gör inte avsaknaden av inbyggt batteri till någonting negativt. Jag önskar jag hade utbytbara batterier på min ipod och andra mp3-spelare, eftersom de för det första suger från början, för det andra nu efter ett tag är ännu sämre så jag måste ladda dem konstant. Samma sak gäller handkontrollerna.

Laddbara batterier är bra, och de kunde gott ha skickat med ett par, men ett modulärt system är alltid bättre än motsatsen även om tillverkaren vart snål.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Köp till HDD om du ska ha 360, bara att kunna installera spelen så att konsollen blir tyst är en stor fördel.

Hur många elektronik saker över huvud taget skickar med batteri nu för tiden? Varje gång jag köper något som kräver batteri har jag nog alltid fått köpa till det löst. Att det sen är lätt att få konsollen att spela brända spel hör inte till denna tråd, det är ingen fördel, bara löjligt.

Ni som klagar på att spel laggar/hackar, testa rensa catchminnet, har hjälpt mig i många spel, framförallt dom lite större spelen och funkar inte det, sitt och invänta RROD som antagligen inte långt borta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Xbox 360 låter en hel del. Jag sålde min eftersom jag jag vill ha en tyst tv-miljö. Man kände sig lite som en utvecklingstörd person när flickvännen kom hem och undrade hur man kunde sitta där och spela med den dammsugaren på hela tiden. Det avslöjade också hur mycket jag spelar under ett dygn ( lite för mycket). Så fort hon gått och lagt sig så hörde hon hur konsollen gick igång. Själv sa man typ -godnatt jag ska glo lite på tv... Det är tragiskt att man kan släppa en konsoll som låter så mycket.
PS 3 låter inte nämnvärt mycket men är för dyr!

Permalänk
Medlem

Nu när man kan installera spelen på hårddisken är det ju lugnt, då är den tyst. Tycker inte den låter så mycket ändå, bara att ha på normal ljudnivå eller använda ett headset så märker man inte av det, iaf inte när man är inne i spelet

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Xbox 360 låter en hel del. Jag sålde min eftersom jag jag vill ha en tyst tv-miljö. Man kände sig lite som en utvecklingstörd person när flickvännen kom hem och undrade hur man kunde sitta där och spela med den dammsugaren på hela tiden. Det avslöjade också hur mycket jag spelar under ett dygn ( lite för mycket). Så fort hon gått och lagt sig så hörde hon hur konsollen gick igång. Själv sa man typ -godnatt jag ska glo lite på tv... Det är tragiskt att man kan släppa en konsoll som låter så mycket.
PS 3 låter inte nämnvärt mycket men är för dyr!

Ja, jag håller med att den låter ganska mycket, men det är något jag bara hör när jag pausar spelet. När man spelar har man surroundet på :). Även när man ser film så hör man inte fläkten heller.

Permalänk
Medlem

hade xbox för länge sedan! köpte ps3! sålde! nu tillbaka i xboxet! :>

skriver vad jag tycker om konsollen:

visste redan från början att det inte var wifi om man inte ska PUNGA ut pengar som vanligt! men kör bryggat via min bärbara som tur är går det ju!

-wifi
- kabeln på headsetet är inte lång! hur har dom tänkt ut det där?? sitter i soffan och den når ju inte äns fram, går inte halvägs knappt, vill inte ha xboxet vid soffan heller!! då kommer någon spilla öl på den!

- visst är det skönt att kunna lägga in spelen på hårdisken och slippa hörra surret från läsaren. Starta med cd måste man ändåsuck.....! Annars är den väl helt tyst och fin. Är också imponerad över hur pass snabb den är i laddningsprocesser..

någon lösning till headset, kabel problemet? adapter? eller nåt

Permalänk
Hedersmedlem

Lundan: Headsetet kopplar man ju in i handkontrollen. Så långa armar har du inte

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
någon lösning till headset, kabel problemet? adapter? eller nåt

Denna kanske? http://www.webhallen.com/prod.php?id=81268 Verkar vara en perfekt lösning? Om du tycker den är för kort, köp 3,5mm förlängning?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen vad är det som hindrar dig att skruva upp ps3 kontrollern och byta batteri om man nu är så pass snål?

Sorry för offtopic, men snål?! Vet du vad en Dualshock 3 kostar egentligen? De är inte särskilt billiga. Sen om det är flera handkontroller man ska byta så kommer man ju upp i över 1000kr. Över 2000kr om det är 4 handkontroller!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt