Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
hans sida ser väldigt proffsig ut och seriös, det va första intrycket.. tycker du skall försöka härma han lite tyvärr.. hoppas det går bra för dig

och svar på frågan ovan.... det finns billiga företags abonnemang som har liknande tjänster kostar inte mycket i månan

Visst ser sidan seriös ut, det håller jag med om. Det är produkterna och texterna som jag tycker sänker betyget. En "speldator" med två 9500GT DDR2 i SLI för 15000 spänn. Detta är även den enda stationära datorn man faktiskt får reda på vad det är för grafikkort.

Under Köpvillkor:

ring 0737-210824 för mer info!

Under Minneskort finn en (1) produkt.

Detta står i FAQ:n:

"När det gäller att bygga datorer har många fått det hela lite om bakfoten, många tror att det är lätt att bygga en dator, och tycker det är bortkastade pengar att betala för montering."

Snälla.... Någon annan har fått begreppet FAQ (Frequently Asked Questions) om bakfoten.

Jaja, jag ska inte klaga mer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticser
Ifall du börjar sälja grafikkort, nätagg o CPU's så kan jag lova dig att så fort jag behöver något nytt till burken beställer jag ifrån dig.
Det är viktigt att det skapas nya företag! Det får inte sluta med ett enda stort företag som får ett slags "monopol", exakt så händer det i spelvärlden. EA Games äger snart varenda jävla spelföretag!

Jag kommer aldrig börja sälja komponenter till allmänheten eftersom det inte finns några pengar att tjäna, däremot har jag inget emot att sälja komponenter till Sweclockare. Bara att maila!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92

Jag kommer aldrig börja sälja komponenter till allmänheten eftersom det inte finns några pengar att tjäna, däremot har jag inget emot att sälja komponenter till Sweclockare. Bara att maila!

Betyder det att vi får köpa komponenter till inköpspriser, eftersom du inte kommer tjäna pengar på dem?

Permalänk
Medlem

Jag sitter här o har ungefär samma ålder som du. jag är 17.
Det första som slog mig var att du nog skulle försöka placera erbjudandena lite högre upp om du vill att folk liksom ska komma in på sidan och direkt slås av ett erbjudande.

det andra jag tänkte på är att det kan vara lite missvisande när du använder ord som "superbillig" - det kan få det att låta just billigt. vilket antagligen är meningen, men som i alla sammanhang inte funkar. låter lite lidl så att säga.

Sen tycker jag nog att du borde minska storleken på dina länkar lite!

Du borde nog dessutom försöka lägga in din logotyp som "minibild" - breve namnet högst upp i webbläsaren? istället för hus-bilden ;D

Tack för mig och lycka till

EDIT : Du kommer garanterat inte få 320 poäng i år. då det är helt annorlunda sätt att räkna på på gymnasiet. samt att Man inte kan få det förrän man läst alla sina kurser. Max är (inklusive meritpoäng) 22.5p.

Permalänk
Medlem

jag tycker du skall sälja komponenter för att få större rotation. även om du knappt tjänar på det i början.

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Betyder det att vi får köpa komponenter till inköpspriser, eftersom du inte kommer tjäna pengar på dem?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy

Haha, nja det vore lite för bra. Vad jag menar med att inte tjäna något är att jag faktiskt tjänar några hundra men det är inte värt det p.g.a. allt arbete, men om någon här behöver köpa nytt, maila mig så kan jag se vad jag kan göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dill_91
Jag sitter här o har ungefär samma ålder som du. jag är 17.
Det första som slog mig var att du nog skulle försöka placera erbjudandena lite högre upp om du vill att folk liksom ska komma in på sidan och direkt slås av ett erbjudande.

det andra jag tänkte på är att det kan vara lite missvisande när du använder ord som "superbillig" - det kan få det att låta just billigt. vilket antagligen är meningen, men som i alla sammanhang inte funkar. låter lite lidl så att säga.

Sen tycker jag nog att du borde minska storleken på dina länkar lite!

Du borde nog dessutom försöka lägga in din logotyp som "minibild" - breve namnet högst upp i webbläsaren? istället för hus-bilden ;D

Tack för mig och lycka till

EDIT : Du kommer garanterat inte få 320 poäng i år. då det är helt annorlunda sätt att räkna på på gymnasiet. samt att Man inte kan få det förrän man läst alla sina kurser. Max är (inklusive meritpoäng) 22.5p.

Jag har noterat dina kommentarer. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
jag tycker du skall sälja komponenter för att få större rotation. även om du knappt tjänar på det i början.

Jag skulle väl inte ha så mycket emot att sälja komponenter, men hur skulle det gå till egentligen? Det är sååååååå mycket mer komplicerat än man tror. Komponenter skulle isåfall skickas från grossisterna. Sedan har jag två grossister med olika produkter, olika speditörer och olika kostnader. Eftersom produkterna skickas från grossisterna kommer det endast att gå att betala i förskott vilket många inte vill göra. Sedan om någon beställer komponenter från båda grossisterna samtidigt. Då måste kunden betala drygt 300 kr i fraktkostnad och behöva ta emot leveranser från både posten och DHL.

Alternativet är att jag beställer hem komponenterna till mig först. Då blir fraktkostnaden runt 500-600 kr totalt plus att leveranstiden blir lång och det blir jättemycket arbete för mig att ta emot och skicka iväg hela tiden.

Om det gick att lösa på ett bra sätt skulle jag börja sälja komponenter, men jag vet inte hur det skulle gå till. Alternativet är att jag bara säljer komponenter jag alltid har i lager, som t.ex. RAM-minnen, nätaggregat och DVD-brännare, men jag vet inte.

Permalänk

Jag tycker som många andra att det är beundransvärt att du lyckats driva ett företag så här långt. Bannemej jag är lite sotis faktiskt...

Det enda jag tänkte på när jag läste igenom (det mesta av) tråden var att jag anade vissa tendenser till skattefiffel i starten av det hela.. Det tycker jag absolut inte om och du har där med blivit av med mig personligen som kund.

Men att du lyckas så bra. Det beundrar jag verkligen!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Jag tycker som många andra att det är beundransvärt att du lyckats driva ett företag så här långt. Bannemej jag är lite sotis faktiskt...

Det enda jag tänkte på när jag läste igenom (det mesta av) tråden var att jag anade vissa tendenser till skattefiffel i starten av det hela.. Det tycker jag absolut inte om och du har där med blivit av med mig personligen som kund.

Men att du lyckas så bra. Det beundrar jag verkligen!

Om du anade skattefiffel var det garanterat inte något medvetet. I början var jag mycket osäker på hur skatt och sånt fungerade, men jag hade absolut inga avsikter att "fiffla". Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var i början. Nu, efter nio månader som företagare (hjälp vad tiden går när man har roligt) känner jag mig ganska säker på hur det mesta fungerar.

Permalänk
Medlem

hej Gurra92 jag som gav tipsen på stavfelen ^^ nu har jag läst igenom varje ord i tråden och tycker att de är jävligt starkt av dig plus att du är verkligen trevlig och man fick uppfattningen av lite mer än en försäljare.
Om jag själv inte hade lärt mig att sätta ihop en dator så hade jag nog faktiskt köpt från dig men när man kan bygga själv så ser jag ingen mening med det.

Men åter igen jävligt starkt av dig att både driva ditt företag, kunna ge bra servis och samtidigt har skol humöret uppe:P
hade jag aldrig klarat så fort jag började tävla i billjud så skippade jag nästan skolan helt för att koncentrara mig

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Ja, tycker också att det är starkt att driva ett företag när du går i skolan och med tanke på din ålder

Keep it up!

Permalänk
Medlem

Jippi! inlägg 400! Jag tänkte fråga hur det går nu i "FINANSKRISEN" buh. hela världen kommer dö!. Nej men seriöst hur mycket har försäljningen minskat? Eller har den ökat? Kan man få nån uppfattning av hur ett litet företag klarar sig.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av connsann
hej Gurra92 jag som gav tipsen på stavfelen ^^ nu har jag läst igenom varje ord i tråden och tycker att de är jävligt starkt av dig plus att du är verkligen trevlig och man fick uppfattningen av lite mer än en försäljare.
Om jag själv inte hade lärt mig att sätta ihop en dator så hade jag nog faktiskt köpt från dig men när man kan bygga själv så ser jag ingen mening med det.

Men åter igen jävligt starkt av dig att både driva ditt företag, kunna ge bra servis och samtidigt har skol humöret uppe:P
hade jag aldrig klarat så fort jag började tävla i billjud så skippade jag nästan skolan helt för att koncentrara mig

Tack så mycket! Jag kunde dock inte hitta några stavfel under "Om oss".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz
Ja, tycker också att det är starkt att driva ett företag när du går i skolan och med tanke på din ålder

Keep it up!

Tack så mycket!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Jippi! inlägg 400! Jag tänkte fråga hur det går nu i "FINANSKRISEN" buh. hela världen kommer dö!. Nej men seriöst hur mycket har försäljningen minskat? Eller har den ökat? Kan man få nån uppfattning av hur ett litet företag klarar sig.

Jag har ärligt talat inte märkt någon som helst skillnad. Försäljningen styrs helt av annonserna på blocket. Lägger man in en annons går antalet unika besökare på hemsidan från 50 till 200 på en dag. Sedan minskar det mer och mer för varje dag tills det till slut är nere i 50 igen.

Permalänk
Medlem

Ok.gött! Vad har du för omfattning nu jämfört med tidigare i tråden där du skrev att du sålde ~3-4 datorer /vecka? Har det ökat pga av mer publicitet på tex blocket eller håller det en stabil nivå?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Ok.gött! Vad har du för omfattning nu jämfört med tidigare i tråden där du skrev att du sålde ~3-4 datorer /vecka? Har det ökat pga av mer publicitet på tex blocket eller håller det en stabil nivå?

Det håller en mycket stabil nivå. P.g.a. skolan är 3-4 datorer per vecka ungefär vad jag hinner med.

Permalänk

http://www.jts-elektronik.se/index.php?page=shop.product_deta...

Håller med om att "18 036.25 kr " som var original var det mest hutlösa priset jag sätt på dom komponenterna i hans "Gaming dator".
Han prioriterar pengar på helt fel komponenter (medvetet för att maxa vinst eller pga okunskap?!).

Sedan att vissa delar är skriven på engelska ger ju helt klart ett sämre intryck. och tyder på en hemsida som är färdiggjord och som helt klart inte är unik där all information bara sätts in. Så att påstå hans sida var bättre är ju helt enkelt för att han inte i huvudtaget gjort den själv.

Rätta mig om jag har fel men du knåpar väl betydligt mer på din sida som f.ö är helt på svenska?!

Men om du skulle vilja ha en lite mer "grande" sida och inte är någon hajare på java etc kanske du skulle kunna anställa någon att göra sidan åt dig, det finns ju massvis med sånna tjänster där du får en sida helt efter dina anvisningar och dina behov för inte en sån hutlös summa?! Bara en tanke.

Bra jobbat, God Jul och hoppas på vidare framgång för dig^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
http://www.jts-elektronik.se/index.php?page=shop.product_deta...

Håller med om att "18 036.25 kr " som var original var det mest hutlösa priset jag sätt på dom komponenterna i hans "Gaming dator".
Han prioriterar pengar på helt fel komponenter (medvetet för att maxa vinst eller pga okunskap?!).

Sedan att vissa delar är skriven på engelska ger ju helt klart ett sämre intryck. och tyder på en hemsida som är färdiggjord och som helt klart inte är unik där all information bara sätts in. Så att påstå hans sida var bättre är ju helt enkelt för att han inte i huvudtaget gjort den själv.

Rätta mig om jag har fel men du knåpar väl betydligt mer på din sida som f.ö är helt på svenska?!

Men om du skulle vilja ha en lite mer "grande" sida och inte är någon hajare på java etc kanske du skulle kunna anställa någon att göra sidan åt dig, det finns ju massvis med sånna tjänster där du får en sida helt efter dina anvisningar och dina behov för inte en sån hutlös summa?! Bara en tanke.

Bra jobbat, God Jul och hoppas på vidare framgång för dig^^

I nuläget betalar jag 79 kr/mån för min e-handel vilket jag tycker är mycket prisvärt. Jag har verkligen ingen aning om vad det skulle kosta att anställa någon att göra sidan eller om det skulle resultera i fler besökare på hemsidan, men jag ska fundera på saken...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
I nuläget betalar jag 79 kr/mån för min e-handel vilket jag tycker är mycket prisvärt. Jag har verkligen ingen aning om vad det skulle kosta att anställa någon att göra sidan eller om det skulle resultera i fler besökare på hemsidan, men jag ska fundera på saken...

Först av allt måste jag säga att jag i början av tråden tänkte fel om dig. Du är betydligt mera mogen och ansvarsfull än de 16 åringar jag känner. Du är faktiskt helt klart mogen de ansvar som du nu axlar.

Du har lyckats starta upp något och driva det vidare och det ska du ha all cred för.

Nu måste du snart börja planera inför nästa steg, för det är väl det här du vill göra sen?

För övrigt så skulle jag vilja ge dig ett tips, på hemsidan står det "Gratis tjänster" i menyn. Skriv ihop det så blir det bättre.

Annars lycka till! Bra jobbat hittills

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska fixa om lite i kategorimenyn

t.ex. ha en datorkomponentermeny istället för ramminne, optiska enheter och datorlåda, tycker de hade varit bättre att ha det under datorkomponenter.

datorlådor, släng gärna in lite andra towers som microATX, de finns folk som vill köpa sånt också:P

jämte din logo högst upp så kan du ju ha en reklambanner, från, ja vem som helst egentligen? tycker att sånt fyller ut sidan lite mer.

EDIT: kör du med andra grafikkort än nvidia? amds kan du ju alltid tjäna in en slant på att använda istället, som i stort sett funkar likabra?

För övrigt så verkar det som om du lyckats jättebra! lycka till!

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

wow Är faktiskt imponerad

Om du nu vill att företaget ska bli större o bättre o konkurrera mot större företag som komplett, inet osv så får du nog fixa några medarbetare. Men mycket bra insats ! Tycker som någon annan skrev att du ska sälja HTPC. Tycker även du kan sälja lite kring utrustning. Headset, mus, t-bord, skärm osv. Så du kan sälja helt kompletta system. Sen så tycker jag att du kan vänta lite till med o sälja enbart komponenter. Sen tycker jag att du kan ha ca fri frakt om man köper för över något pris. 1000 kr eller något ? Det lockar köpare. Skaffa även så man kan söka var sitt packet är när man köper det. Sen tycker jag att du kan göra om produkt menyn lite också. Göra den lite mer kategoriserad. Du kanske kan sälja spelkonsoler också ? xbox osv ?

Mycket bra jobbat, God Jul !

EDIT: Beskrivningarna på datorer osv låter mycket seriösa och är bra. Ingen skit snack där inte

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Först av allt måste jag säga att jag i början av tråden tänkte fel om dig. Du är betydligt mera mogen och ansvarsfull än de 16 åringar jag känner. Du är faktiskt helt klart mogen de ansvar som du nu axlar.

Du har lyckats starta upp något och driva det vidare och det ska du ha all cred för.

Nu måste du snart börja planera inför nästa steg, för det är väl det här du vill göra sen?

För övrigt så skulle jag vilja ge dig ett tips, på hemsidan står det "Gratis tjänster" i menyn. Skriv ihop det så blir det bättre.

Annars lycka till! Bra jobbat hittills

Tack! Hmm, ja "Gratis tjänster" och "Gratistjänster" funkar ju båda två, men du har nog rätt, jag skriver om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mharcus
jag tycker att du ska fixa om lite i kategorimenyn

t.ex. ha en datorkomponentermeny istället för ramminne, optiska enheter och datorlåda, tycker de hade varit bättre att ha det under datorkomponenter.

datorlådor, släng gärna in lite andra towers som microATX, de finns folk som vill köpa sånt också:P

jämte din logo högst upp så kan du ju ha en reklambanner, från, ja vem som helst egentligen? tycker att sånt fyller ut sidan lite mer.

EDIT: kör du med andra grafikkort än nvidia? amds kan du ju alltid tjäna in en slant på att använda istället, som i stort sett funkar likabra?

För övrigt så verkar det som om du lyckats jättebra! lycka till!

Jag funderade på att ha en kategori "Datorkomponenter", men eftersom jag inte säljer datorkomponenter tror jag det skulle bli förvirrande.

Sedan vill jag verkligen inte ha ett annat företags reklam på min sida, det är väldigt oproffsigt, men kanske en egen banner.

Jag skulle kunna ha mATX chassin, men dessa chassin passar inte tillsammans med all hårdvara. Det finns risk att kunden köper ett chassi som inte de valda komponenterna passar i.

När det gäller grafikkort har jag faktiskt redan till största del kort från ATI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av antiis
wow Är faktiskt imponerad

Om du nu vill att företaget ska bli större o bättre o konkurrera mot större företag som komplett, inet osv så får du nog fixa några medarbetare. Men mycket bra insats ! Tycker som någon annan skrev att du ska sälja HTPC. Tycker även du kan sälja lite kring utrustning. Headset, mus, t-bord, skärm osv. Så du kan sälja helt kompletta system. Sen så tycker jag att du kan vänta lite till med o sälja enbart komponenter. Sen tycker jag att du kan ha ca fri frakt om man köper för över något pris. 1000 kr eller något ? Det lockar köpare. Skaffa även så man kan söka var sitt packet är när man köper det. Sen tycker jag att du kan göra om produkt menyn lite också. Göra den lite mer kategoriserad. Du kanske kan sälja spelkonsoler också ? xbox osv ?

Mycket bra jobbat, God Jul !

EDIT: Beskrivningarna på datorer osv låter mycket seriösa och är bra. Ingen skit snack där inte

Ja du, det här med logistiken är fortfarande ett av mina största problem. Jag vill jättegärna sälja kringutrustning. Det som hindrar mig från att göra det är fraktkostnaderna. Säg att en kund köper en dator, en skärm, ett tangentbord, en mus och ett headset och bestämmer sig att betala med postförskott. Kostnaderna blir:

Dator: 295 kr
Skärm: 255 kr
Mus, tangentbord & headset: 200 kr
Postförskott X3: 165 kr

Totalt: 915 kr

Vem vill betala 915 kr i frakt för en dator?

I och med att frakten är så dyr (ca. en tredjedel av hela vinsten på en dator) kan jag inte heller erbjuda fri frakt. Sälja HTPC är en jättebra idé! Ska försöka hitta tid till att fixa ihop några. Vore kul att sälja spelkonsoler också, men då måste jag hitta en bra leverantör med bra priser så att jag kan konkurrera med de stora företagen.

Tack för alla tips! God Jul!

EDIT: Jag har ett litet problem också. En kund ringde mig som köpte en dator av mig i april (kundnummer 3, hehe) och sa att datorn fick blue-screen hela tiden. Jag sa att det går på garantin och han skickade datorn till mig. När jag öppnade kartongen låg datorn där med originalemballaget (frigolit) söndertrasat omkring. När jag lyfte ur datorn satt inte chassidörren fast utan låg bredvid datorn i kartongen. Inga skruvar var där. Plomeringen var bruten (såklart). Datorn stank cigarettrök och komponenterna var svagt svarta och täckta med ett lager smuts och fett som dammet hade fastnat i.

Vad ska jag göra? Vad ska jag säga till kunden?

Permalänk

Är datorn skött enl företagets anvisningar i garantin ? har ni några överhuvudtaget ?
Står det att plomberingen inte får brytas ja då ska han heller inte få nåt på garantin

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
Är datorn skött enl företagets anvisningar i garantin ? har ni några överhuvudtaget ?
Står det att plomberingen inte får brytas ja då ska han heller inte få nåt på garantin

På plomeringen står det att garantin upphör att gälla om den bryts. Det jag är fundersam över är om moderkortet skadats av cigarettröken. Det ser ut som ett tunt lager tjära på moderkortet och jag har hört att cigarettrök kan skada elektronik.

1. Datorn har hanterats mycket ovarsamt.
2. Datorn har skickats med posten med trasigt emballage.
3. Kunden skickade inte med något kvitto. Det var ingenting som ens berättade vem som hade skickat datorn.
4. Datorn var i flera delar när den kom.
5. Datorn har utsatts för en extremt dammig och smutsig omgivning och stora mängder cigarettrök. Moderkortet har förmodligen skadats av detta och orsakar BSOD. Det är ju ett i efterhand självorsakat fel och inte ursprungligt. Enligt konsumentköplagen räknas alla fel inom 6 månader som ursprungliga. Det har gått mer än 6 månader och det är därför upp till kunden att bevisa att felet är ursprungligt.

Enligt köpvillkoren på hemsidan är kunden skyldig att betala 500 kr inkl. moms i avgift p.g.a. nedlagt arbete samt stå för alla fraktavgifter. Jag tänker dock erbjuda kunden att få datorn reparerad, men inte gratis.

Jag vill bara kolla med er innan jag skriver till kunden, om jag skulle ha fel eller inte tänkt på något.

Permalänk
Medlem

som jag ser det har kunden gjort precis allt förutom det enda rätta!

han har inga som helst befogenheter att få datorn lagad gratis, han ha ju brutit plomberingen, även om han måste fattat att han spräcker garantin i sådana fall?
jag hade sagt till vad det kostar att laga den, gillar han inte det så är det bara att skicka tillbaka den. om du har emballaget kvar ta gärna bilder på det så du kan styrka hans vårdslöshet

ang. reklambannern, reklambanners från nvidia, amd eller intel, ja vem som helst förutom företag som du konkurrerar mot tycker jag kan vara lite trevligt:P

Visa signatur

Phenom II 940 BE 3,5GHz | NZXT Rogue Blue | Gigabyte GA-MA78GM-D2SH | Hyper Kingston pc6400 2GB | Coolermaster SilentPro 500w | ASUS Radeon EAH4850

Permalänk
Medlem

Om lådan är öppen så är det helt klart ett fall av att han har antagligen pajjat den själv eller inte brytt sig om dina garantivilkor

Har sett värre saker själv som kunder vill få till att det är garantirep: kattpiss i dator; kattjäveln ligger på den varma sköna lådan och orkar inte pissa utomhus.

Damm och annat skit; ett tjock lager damm som kortslutit moderkortet och kunden ansåg att det var företaget fel;
de insåg nog inte att datorer inte är byggda att förvaras i svinstior.

Sistnämda stämmer nog på din kund, medelåldersporrsurfande singelman, städer inte, spiller titt som tätt och puffar cigaretter som motsvarar årsförbrukningen av kol i ett mindre land
När något går fel spelar det ingen roll vad de gått med på, de måste förstöra lite till ihopp om att lösa något.

Lite överdrivet det där sista, men det är ofta skummisar som anser sig sköta saker när de inte kan sköta miljön elektroniken ska tåla

Och allt som händer är givetvis ditt fel med då enligt dem.

Min åsikt är givetvis som andras, det är inte ditt problem

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

En sak säg inte på telefonen att det går på garantin då det kan räknas som muntligt avtal, be han skicka in den för inspektion eller vad man ska kalla det och säga att det kommer bedömas av service avdelningen. Då kan man där tala om att detta inte är ett garanti ärende efter att man inspekterat objektet.

Spelar ingen roll om det är du själv som servar den eller inte men det ger dig tid till att avgöra vad som ska göras.

Lycka till med affärerna.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag är bra avundsjuk på dig
Att du lyckats så långt, hoppas att du når till toppen av botten
Mycket starkt jobbat.
Men att du inte har några AMD baserade datorer tycker jag var lite lamt.
Det vill vi se hädan efter ^^

God fortsättning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Jag är bra avundsjuk på dig
Att du lyckats så långt, hoppas att du når till toppen av botten
Mycket starkt jobbat.
Men att du inte har några AMD baserade datorer tycker jag var lite lamt.
Det vill vi se hädan efter ^^

God fortsättning

Tack så mycket! Jag har faktiskt en hel del AMD-baserade datorer.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med rökdatorn?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Hur gick det med rökdatorn?

Jag meddelade kunden att det inte skulle gå på garantin och att jag skulle ta reda på hur mycket det skulle kosta att reparera. Det visade sig att moderkortet var trasigt. Jag meddelade att reparationen skulle kosta 1300 kronor plus fraktkostnad och kunden gick med på en reparation. Nu har jag reparerat datorn och den ska skickas imorgon. Vad jag inte vet är om garantin ska fortsätta gälla. Ska jag sätta dit nya plomberingar? Är garantin förbrukad? Hur tycker ni jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Knepig fråga det där, garantin förbrukades dock när kunden öppnade och rotade. Men du är ju ny i gamet, kanske vara lite bussig och ändå hård?

Fortsatt garanti tiden ut, 1 år eller vad du nu erbjuder och plombera samt ett fint brev där du förklara om att "plombering bruten = ingen garanti"

Moderkortet var ju enda skadan skedd Och kunden var ju ändå snäll att inte bråka (antagande).

Kanske inte är bästa sättet, men han förtjänar ju inte förlängd garanti i alla fall. (min åsikt) Fler får säga sitt.

Visa signatur