Citat:
Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Först av allt måste jag säga att jag i början av tråden tänkte fel om dig. Du är betydligt mera mogen och ansvarsfull än de 16 åringar jag känner. Du är faktiskt helt klart mogen de ansvar som du nu axlar.
Du har lyckats starta upp något och driva det vidare och det ska du ha all cred för.
Nu måste du snart börja planera inför nästa steg, för det är väl det här du vill göra sen?
För övrigt så skulle jag vilja ge dig ett tips, på hemsidan står det "Gratis tjänster" i menyn. Skriv ihop det så blir det bättre.
Annars lycka till! Bra jobbat hittills
Tack! Hmm, ja "Gratis tjänster" och "Gratistjänster" funkar ju båda två, men du har nog rätt, jag skriver om det.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mharcus
jag tycker att du ska fixa om lite i kategorimenyn
t.ex. ha en datorkomponentermeny istället för ramminne, optiska enheter och datorlåda, tycker de hade varit bättre att ha det under datorkomponenter.
datorlådor, släng gärna in lite andra towers som microATX, de finns folk som vill köpa sånt också:P
jämte din logo högst upp så kan du ju ha en reklambanner, från, ja vem som helst egentligen? tycker att sånt fyller ut sidan lite mer.
EDIT: kör du med andra grafikkort än nvidia? amds kan du ju alltid tjäna in en slant på att använda istället, som i stort sett funkar likabra?
För övrigt så verkar det som om du lyckats jättebra! lycka till!
Jag funderade på att ha en kategori "Datorkomponenter", men eftersom jag inte säljer datorkomponenter tror jag det skulle bli förvirrande.
Sedan vill jag verkligen inte ha ett annat företags reklam på min sida, det är väldigt oproffsigt, men kanske en egen banner.
Jag skulle kunna ha mATX chassin, men dessa chassin passar inte tillsammans med all hårdvara. Det finns risk att kunden köper ett chassi som inte de valda komponenterna passar i.
När det gäller grafikkort har jag faktiskt redan till största del kort från ATI.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av antiis
wow Är faktiskt imponerad
Om du nu vill att företaget ska bli större o bättre o konkurrera mot större företag som komplett, inet osv så får du nog fixa några medarbetare. Men mycket bra insats ! Tycker som någon annan skrev att du ska sälja HTPC. Tycker även du kan sälja lite kring utrustning. Headset, mus, t-bord, skärm osv. Så du kan sälja helt kompletta system. Sen så tycker jag att du kan vänta lite till med o sälja enbart komponenter. Sen tycker jag att du kan ha ca fri frakt om man köper för över något pris. 1000 kr eller något ? Det lockar köpare. Skaffa även så man kan söka var sitt packet är när man köper det. Sen tycker jag att du kan göra om produkt menyn lite också. Göra den lite mer kategoriserad. Du kanske kan sälja spelkonsoler också ? xbox osv ?
Mycket bra jobbat, God Jul !
EDIT: Beskrivningarna på datorer osv låter mycket seriösa och är bra. Ingen skit snack där inte
Ja du, det här med logistiken är fortfarande ett av mina största problem. Jag vill jättegärna sälja kringutrustning. Det som hindrar mig från att göra det är fraktkostnaderna. Säg att en kund köper en dator, en skärm, ett tangentbord, en mus och ett headset och bestämmer sig att betala med postförskott. Kostnaderna blir:
Dator: 295 kr
Skärm: 255 kr
Mus, tangentbord & headset: 200 kr
Postförskott X3: 165 kr
Totalt: 915 kr
Vem vill betala 915 kr i frakt för en dator?
I och med att frakten är så dyr (ca. en tredjedel av hela vinsten på en dator) kan jag inte heller erbjuda fri frakt. Sälja HTPC är en jättebra idé! Ska försöka hitta tid till att fixa ihop några. Vore kul att sälja spelkonsoler också, men då måste jag hitta en bra leverantör med bra priser så att jag kan konkurrera med de stora företagen.
Tack för alla tips! God Jul!
EDIT: Jag har ett litet problem också. En kund ringde mig som köpte en dator av mig i april (kundnummer 3, hehe) och sa att datorn fick blue-screen hela tiden. Jag sa att det går på garantin och han skickade datorn till mig. När jag öppnade kartongen låg datorn där med originalemballaget (frigolit) söndertrasat omkring. När jag lyfte ur datorn satt inte chassidörren fast utan låg bredvid datorn i kartongen. Inga skruvar var där. Plomeringen var bruten (såklart). Datorn stank cigarettrök och komponenterna var svagt svarta och täckta med ett lager smuts och fett som dammet hade fastnat i.
Vad ska jag göra? Vad ska jag säga till kunden?