Kan inte kopiera hemgjord dvd!

Permalänk
Medlem

Kan inte kopiera hemgjord dvd!

Hej, har en panasonic dmr-es35v (dvd- & vhs- spelare/inspelare) och har
kopierat många timmar med gamla vhs-band till dvd.
När jag nu försöker kopiera skivorna med nero får jag ett felmeddelande:
Kunde inte utföra starttrack.
Har även försökt med alcohol 120% men programmet hittar bara 5mb av hela skivan.
Någon som har ett tips på ett program som kan göra en exakt kopia av en dvd?

/Rocco Barocco

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk

Många hem-DVD inspelare har 2 lägen - ett "superläge med coola funktioner", detta läge funkar BARA i just den spelaren. Sen så brukar det finnas ett "standard dvd läge" som är betydligt mer sparsmakat.

Min gissning är att du spelat in i "special läget". Har du tur kan du återföra skivorna till HDD i din Hem-dvd spelare och sedan "mastra" om dem som standard DVD:er

// Lazze

Permalänk
Medlem

Antagligen kopieringsskydd som ställer till det men om du laddar ner DVD Decrypter eller DVD Shrink så fixar det sig säkert.

Har själv en dvdinspelare som sätter kopieringsskydd på alla skivor men om du är "rättighetsinnehavaren" dvs du ahr spelat in materialet från kamera så begår du inget brott när du förbigår ett sådant skydd.

Permalänk
Medlem

Min hårddiskinspelare har en funktion som gör att man kan spela DVD-skivan i en annan spelare.
Finns en del specialfunktioner på den också men då går det som sagt inte att spela skivan i en annan spelare.
Kanske någon sådan sak du borde ha tänkt på innan du brännde skivorna.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0cc0
Hej, har en panasonic dmr-es35v (dvd- & vhs- spelare/inspelare) och har
kopierat många timmar med gamla vhs-band till dvd.
När jag nu försöker kopiera skivorna med nero får jag ett felmeddelande:
Kunde inte utföra starttrack.
Har även försökt med alcohol 120% men programmet hittar bara 5mb av hela skivan.
Någon som har ett tips på ett program som kan göra en exakt kopia av en dvd?

/Rocco Barocco

Min mor har samma problem hon har en centrum vhs/dvd, hon kan bara se dvd på just den spelaren och ingen annan! roligt när man ska lägga över gamla vhs filmer som hon filma från 80-talet och man inte kan se film hon kopiera till dvd på en annan dvd!
hittar inte ens nån info på skivan! så nu blir det ett tv kort och en vhs spelare och köra in det i datorn den krångliga vägen"!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Min mor har samma problem hon har en centrum vhs/dvd, hon kan bara se dvd på just den spelaren och ingen annan! roligt när man ska lägga över gamla vhs filmer som hon filma från 80-talet och man inte kan se film hon kopiera till dvd på en annan dvd!
hittar inte ens nån info på skivan! så nu blir det ett tv kort och en vhs spelare och köra in det i datorn den krångliga vägen"!

Kolla att skivan är finalized, annars funkar den nog bara i hennes dvd.

Jag kan spela upp skivorna på alla dvd spelare jag testat, men inte kopiera dem. Att koda om dem verkar vara det som gäller....vilket suger.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Har du testat läsa skivorna i en annan dator, alltså med en annan modell av DVD-läsare? Ibland trivs inte vissa DVD-läsare ihop men vissa skivmärken. Kan du spela skivan i datorn måste det gå att kopiera på något sätt också.

TMPGEnc DVD Author lär ska funka att läsa in skivor från DVD-inspelare och att skapa kopior. DVDShrink kan också vara värt att testa (om du kör med "no compression" så förlorar du ingen kvalitet).