Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Att insinuera att det är en synvilla tar jag som ett påhopp.

Det hackar inte alls längre som det gjorde förut. svchost tog upp kanske 70 % av min CPU (någon som vet varför?) - det var inte spelbart för fem öre. När jag prioriterade gta OCH nedprioriterade svchost, fick jag märkbart bättre flyt. Hacket var hel och hållet borta. Bilarna körde "mjukt" istället för som förut där man hackade fram. Det var väldigt stor skillnad.

Att det är ett CPU-problem är det ingen fråga om.

Då är det något som är fel för att svchost ska använda 0% cpu

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
Då är det något som är fel för att svchost ska använda 0% cpu

Beror ju helt på vad för service som används vid tillfället.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Relik 📜

Bah, bara mitt som blev heeeelt förstört av patchen?
Alla inställningar återställdes, kontrollerna slutade svara (står bara och spinner runt), kan inte bläddra i menyer.. Funkade perfekt innan. Skitspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Alla inställningar återställdes, kontrollerna slutade svara (står bara och spinner runt), kan inte bläddra i menyer.. Funkade perfekt innan. Skitspel.

Nej, bara mina helikopterinställningar nollställdes. Och så blev allt på lägsta upplösningen, trots att det stod 1920x1200 - det var bara att ta den till lägsta och sedan gå tillbaka till 19x12.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Jävla patch spelet blev ju sämmre, har nästan inte haft några problem alls, nu fungerar inte alla ljud, hör bara radion. Mätaren som visar hur många skott man har försvann oxå.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Jävla patch spelet blev ju sämmre, har nästan inte haft några problem alls, nu fungerar inte alla ljud, hör bara radion. Mätaren som visar hur många skott man har försvann oxå.

testa att starta om datorn.. blev lika för mig.. men de hjälpte o starta om...

Visa signatur

Amd X2 6400+ BE@3,4Ghz | 4096 Corsair 6400 | Asus 8800GTS 512@810-1940-1030 | Asus M2N-E | Corsair HX520 | 3 Maxtor diskar Och en Samsung Spinpoint F1 totalt 1,35TB | Antec P182

Permalänk
Relik 📜

Jag fick plugga ur min 3D-mus(!), det löste alla kontrollproblem.. Bra jobbat, R*!

Någon som får "You have been removed from the game" i MP och har lyckats lösa det? Jag har googlat, men allt jag hittar är folk som har problemet, ingen som vet hur man löser det.. Ska tydligen bero på för sträng router, men det är ju inte lätt att öppna upp när man inte vet vad man ska göra..

Lite rotande, det beror tydligen på att eländet typ KRÄVER UPnP som m0n0wall inte stödjer då det anses osäkert.. Verkar kommunicera över ett helt gäng portar.
*suck*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Jag har riktigt bra flyt nu, när jag ställer allt på 0 eller låg, men har min skärms "native" upplösning (1920x1200).
Det jag gjorde, som jag skrev förut, var att prioritera GTA IV i aktivitetshanteraren, samt att nedprioritera exempelvis svchost och såna.

Kan du inte vara snäll och berätta lite mer exakt hur man ska göra med "aktivitetshanteraren" hur man ställer in rätt-- tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zogez
Kan du inte vara snäll och berätta lite mer exakt hur man ska göra med "aktivitetshanteraren" hur man ställer in rätt-- tack på förhand

när du spelar, minimera spelet och öppna aktivitetshanteraren genom ctrl+alt+del högerklicka på processen GTA och välj ange prioritet

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
när du spelar, minimera spelet och öppna aktivitetshanteraren genom ctrl+alt+del högerklicka på processen GTA och välj ange prioritet

tackar och bockar

Permalänk
Medlem

lugnt.

jag ångrar mig faktiskt lite att jag köpte spelet. hade jag väntat lite hade jag inte behövt spela i 20-30 fps och en massa buggar. funkade dock bra innan patchen, förutom låg fps

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd

Snacka om världens sämst optimerade spel:))
Konstigt att man rockstar har fått en EA stämpel tyvärr:((
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

När man får 0x00000135(osäker på antalet nollor) fel vad är det då?
Spelet är instalerat men inte reggat/spelat då det inte startar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kan va bra att ta bort commandline.txt som alla har lagt in???? bara en tanke

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zogez
tackar och bockar

NEHEP, FUNKA INGE BRA I VISTA.. Komemr inte tillbaks till spelet när man har ändrat hur man än testar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller får man helt plötsligt mer problem efter patchen?
Har grafikbuggar som bara f*n, hjälpte dock att starta om skiten men buggarna kommer tillbaka efter ett tag igen..
Undrar hur bra det skulle gå att spela med en minimum req dator..

Själv så tycker jag inte att jag har en dålig dator, men allt på lägsta i 1440x900 och ner mot en 20fps ibland, men ligger typ 25-30avg.
Det är ju som om dom slängde ihop en emulator och bakade in den i spelet.
Men det är ju cpu som konsollerna har att ta av, så vi utan quad får väl känna oss körda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #hallå#
Är det bara jag eller får man helt plötsligt mer problem efter patchen?
Har grafikbuggar som bara f*n, hjälpte dock att starta om skiten men buggarna kommer tillbaka efter ett tag igen..
Undrar hur bra det skulle gå att spela med en minimum req dator..

Själv så tycker jag inte att jag har en dålig dator, men allt på lägsta i 1440x900 och ner mot en 20fps ibland, men ligger typ 25-30avg.
Det är ju som om dom slängde ihop en emulator och bakade in den i spelet.
Men det är ju cpu som konsollerna har att ta av, så vi utan quad får väl känna oss körda.

GTA funkar bra för mig (20fps utan buggar bra) men efter patchen så slutar 360 kontrollen att funka och ibland har jag inget ljud.

edit: får 5 mer i fps om jag ändrar från auto inställningar till low. alltså textures och render. Gärna 37fps istället för 32

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter

Juste. Mitt spel började också spinna runt och det bytte helatiden mellan gamepad-kontroller och tangentbord/mus. Fick koppla ur joysticken och starta om spelet så fixade det sig.

Btw har jag också de där med grått överdrag över texturer som sedan försvinner. Hade vant mig dock så jag glömde nämna det.

Permalänk
Medlem

jag har sp3, e4400 i 3.0ghz, 2gb ram, ds3 bräda, 1.5års gammal installation av xp, nytt 4850 från asus, i 1680 * 1050 i med / med med alla distances på c:a 30-35, får jag i averege 35-40 fps. Helt spelbart, lite segt här och där dock.

Förstår inte hur ni kan få så låga resultat, tycker ni borde ha ganska mkt bättre än vad ni får...

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem

har spela fyra timmar Polis/tjuv (jaga bossen/fly bossen) och satan vad roligt jag haft! Spelade med samma åtta personer hela tiden, vuxna spelare. Helt annan klass än alla småbarn kan jag lova, mycket taktik och skoj!

Som max nådde vi upp till en total score på 37 000 som tjyvar sista matchen. En tog helikoptern som man skulle fly med bort till säkerheten och joinade sedan oss i parkeringshuset vi fightades i. Tillslut dog jag som var boss men skojskojskoj! GTA IV Multiplayer på PC är verkligen en hit :), sen att det är oberoende av hostens hastighet på anslutningen är najs. Hosten kan ha jällehög ping men endå är det bara han som påverkas då!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
har spela fyra timmar Polis/tjuv (jaga bossen/fly bossen) och satan vad roligt jag haft! Spelade med samma åtta personer hela tiden, vuxna spelare. Helt annan klass än alla småbarn kan jag lova, mycket taktik och skoj!

Som max nådde vi upp till en total score på 37 000 som tjyvar sista matchen. En tog helikoptern som man skulle fly med bort till säkerheten och joinade sedan oss i parkeringshuset vi fightades i. Tillslut dog jag som var boss men skojskojskoj! GTA IV Multiplayer på PC är verkligen en hit :), sen att det är oberoende av hostens hastighet på anslutningen är najs. Hosten kan ha jällehög ping men endå är det bara han som påverkas då!.

Låter kul! jag körde bara deathmatch och det var fan ingen höjdare... Allal verkar träffa som kungar utom en själv, även fast man siktar rakt på spelaren... :/

Vad gör man med pengarna man får när man dödar folk?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Låter kul! jag körde bara deathmatch och det var fan ingen höjdare... Allal verkar träffa som kungar utom en själv, även fast man siktar rakt på spelaren... :/

Vad gör man med pengarna man får när man dödar folk?

Och jag förvånades över hur lätt det var att komma till en "nästan förstaplats".

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några större problem med spelet. Låg FPS är klart en del, men spelet är fortfarande spelbart utan problem för min del. Däremot kraschar spelet när jag kör benchmark, det fungerade tre gånger sedan efter det har den bara kraschat. Detta även efter den senaste patchen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det mest trista är att det inte finns några fallskärmar... så jäkla dåligt att inte ta med det när man haft det tidigare. Sjukt kul att basejumpa i san andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Det mest trista är att det inte finns några fallskärmar... så jäkla dåligt att inte ta med det när man haft det tidigare. Sjukt kul att basejumpa i san andreas

Det där har jag faktiskt inte tänkt på.
Håller med, det vore extremt kul att ha fallskärmar.
Det finns ju så många höga hus i detta spel..

Permalänk
Medlem

Fick ett problem igår, jag startar spelet, och kommer in till min senaste savepoint, men jag kan inte styra gubben, och efter 5-6 sekunder stängs spelet ner och det kommer upp en ruta "stängts pga problem" eller liknande.

Har senaste patchen, samma problem. Startat om datorn utan bättre resultat... Håller på att reparera installationen nu, fungerar inte det vet jag inte vad jag gör, och jag hoppas verkligen inte sparad data försvinner, för då jävlar har de någon som är arg vill jag lova.

Någon annan som känner till en lösning på det här problemet?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Hur kan man släppa ett spel till PC som är helt ospelbart? Jag vet att jag inte sitter med det hetste grejorna man kan ha (E6550 @2,66 Ghz, 2gig, HD4850) men det kan omöjligt vara så att man ska kunna gå från att i stort sett spela på max-inställningar i alla spel på marknaden till att inte kunna spela överhuvudtaget.

Folk sitter på detta forum och säger "Är du trög eller?!" Du har inte tillräckligt bra hårdvara. Till svar på detta säger jag bara "Är du trög eller? Jag skiter i om jag inte har tillräckligt bra hårdvara eller inte. Man släpper inte ett spel som typ 2-8 % av alla på marknaden kan spela, då är man helt ute och cycklar.

Det som gör mig förbannad är att jag inte ens kan spela i 800x600 med allt på low och 0. Det är klart att man får upp mot en 30-50 fps. Men vad är det när det endå rycker och knycker var 3e secund. Ingen kan övertyga mig om att detta spel är så jävla cutting edge att det inte skall gå att få flyt i det när man slår av ALLT och sänker upplösningen till tidigt 90-tal.

Vad händer om jag drar upp grafiken då? Well, så länge man håller drawdistance nere kan man vräka på i stort sett hur mycket man vill om man håller upplösningen runt 1280x768 eller lägre. Det blir i stort sätt ingen skillnad på fps. Förbannat konstigt.

Att det är processorkrävande är ju inte något man behöver vara hjärnkirurg för att inse. Detta borde bero på att konsollerna inte har samma grafikkortsprestanda som en PC. Ska man släppa ett spel till PC borde man väl släppa det som ett PC-spel, där du har en enorm kraftkälla i grafikkortet.

Något mer man blir totalt vansinnig av är ju de människor som har recencerat detta spel. Hur i hela världen har dom inte kunnat märka av den totalt värdelösa prestandan i detta spel.

För att fortsätta vara förbannad så är det faktiskt så att jag har betalat nära 500kr för denna produkt som varit så hyllad innan den släpptes. När den väl kommer i mina händer kan jag inte använda den.

Det tror fan att dom inte har detta spel i hyllorna. Vad tror ni medelsvensson, medeltysken eller medeljänkaren har för dator? Inte har dom något i närheten av snittdatorn på detta forum i alla fall. Av 10 sålda spel måste ju minst 6-7 kunder vara totalt missnöjda.

Vart vänder jag mig för att få tillbaka pengarna? Det är det enda jag frågar mig nu. Någon som har varit i kontakt med Komplett angående detta?!

Väldigt bra skrivet!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med east_lake ett spel som ska vara cutting edge, är ju inte de förens man slagit alla konkurenter i både grafik och låg prestanda förbrukning.

Permalänk
Medlem

Spelet har krashat helt för mig. Jag kan starta det och komma till menyn utan problem. När jag startar själva spelet (och den laddar senaste savepointen) så kommer jag in i spelet och är där 5 sekunder (kan inte röra grubben under dessa sekunder), sedan kommer rutan till höger på denna bilden upp:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/gtaproblem.png

Någon dag innan detta problemet kom så fick jag upp rutan om att jag ska sätta i orginalskivan, som jag såklart redan hade i.

Vad har jag gjort:
Testat med olika grafikinställningar. Check
Testat med nya patchen. Check
Reparerat installationen. Check
Nyaste Nvidia-drivarna (180.84). Check
Installerat om. Nej, bör jag göra det? Andra tips? Om jag installerar om försvinner min sparade data då, eller finns det på mitt Games for Windows-konto eller Social club konto?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Stör mig så förbannat på rockstar social skit program, fastän jag inte vill logga in å skippar det så tjatar den förbannat ändå att jag inte är logged in till social club innan jag ens kan starta spelet..