GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Installerat om. Nej, bör jag göra det? Andra tips? Om jag installerar om försvinner min sparade data då, eller finns det på mitt Games for Windows-konto eller Social club konto? [/B]

Saves ligger i <C:>\Users\<Användare>\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Låter kul! jag körde bara deathmatch och det var fan ingen höjdare... Allal verkar träffa som kungar utom en själv, även fast man siktar rakt på spelaren... :/

Vad gör man med pengarna man får när man dödar folk?

Faktiskt så vet jag inte riktigt, allt som ens team tjänat ihop delas ut över alla i sitt lag, sedan när ronden är slut så läggs ens del av kakan på något slags rankingsystem tror jag.

Permalänk
Avstängd

Kan man dela med sig sparade spel? Jag skulle vilja ha ett där alla öar är upplåsta. Spelade GTAIV på PS3 då det kom ut och är inte sugen på att köra om allt.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

LITE SPOILERVARNING HÄR

En viss dam som inte borde existera efter spelets slut, ringer plötsligt upp och undrar varför jag inte ringt. Är detta normalt?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

LITE SPOILER

Det finns endel missions där man får välja vilken snubbe man vill ta ut. Blir handlingen så annorlunda att det är värt att köra om spelet om man dödar den andra personen istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
LITE SPOILER

Det finns endel missions där man får välja vilken snubbe man vill ta ut. Blir handlingen så annorlunda att det är värt att köra om spelet om man dödar den andra personen istället?

Som jag fattat det är hela handlingen ganska styrd, så antagligen inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
LITE SPOILERVARNING HÄR

En viss dam som inte borde existera efter spelets slut, ringer plötsligt upp och undrar varför jag inte ringt. Är detta normalt?

Kate? vaknat från de döda?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

för fan sluta spoila

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Som jag fattat det är hela handlingen ganska styrd, så antagligen inte.

Ok, jag har alltid svårt att bestämma mig för vem jag skall skjuta för jag vill se så många cutscenes som möjligt. Jag har inte klarat spelet än men det är inte som stalker va? Där man måste spela på ett visst sätt för att få det "rätta slutet" ?

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner ngt pach nu förhoppningsvis gtas men är inte säker på att de är rätt, för i artiklen stog de inte så mkt fixat och att de tar ngr minuter att instalera osv. men det tog nog 5 sekunder att installera. Samma för er?

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kommer in i online läget. Jag är medlem och inloggad i både socialclub och live. När jag tar upp mobilen kan jag välja player match, ranked match och kan ändra min profil. När jag väljer quick game och försöker spela startar jag ett eget spel och får vänta i evigheter själv på att andra ska komma in i spelet. När jag väljer custom game får jag inte upp några alternativ att spela men där jag söker efter spel så står det att den har hittat massor av spel nu senast 42 stycken jag klickar på f5 för att uppdatera men inga alternativ kommer upp!

Hur ska jag göra för att få spela multiplayer live?

edit; Jag har googlat som en tok hela eftermiddagen

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
LITE SPOILER

Du kan använda spoiler-taggen så slipper du förstöra för andra.

Som svar på din fråga:

Det blir ingen stor skillnad beroende på vem du dödar.
Val 1: Dödar du Playboy X får du hans hus och får Duane som vän, blir du bra vän med Duane kan du be honom skicka snubbar som backup när du behöver förstärkning. Dödar du Duane istället får du bara 25 000 av Playboy X, du får inget hus och han blir heller inte din vän.

Val 2: Dödar du Derrick kan du ringa upp Francis och få bort din wanted level. Dödar du Francis istället får du två uppdrag av Derrick.

Dold text
Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Varför blir uppdragsgivarna i olika färger? Hur rekomenderar ni att man kör uppdragen, kör ni klart alla från samma snubbe eller ni gör uppdrag för dom ni känner för?

Är det värt att bli vän med killarna? Vill inte få något spoilat, vill bara veta om jag ska ägna tråkig tid på att bli vän med dom

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Det är inte nödvändigt att bli vän med någon. Dock kan det löna sig då de kan hjälpa dig på olika sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin3
Det är inte nödvändigt att bli vän med någon. Dock kan det löna sig då de kan hjälpa dig på olika sätt.

Det var det jag tänkte. Men vad tycker ni? Är det värt att bli vän med dom eller måste man göra massa tråkiga saker för att sen inte få något skoj ens?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fått mitt spel att fungera nu efter ominstallation. Med patchen flyter det på riktigt bra för mig nu (35 fps plus är bra tycker jag).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

om du vill dra ut på spelat lite kan du ju bli vän med dem annars klarade jag mig bra med endast Romans Car service som jag tycket var användbar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Bah, bara mitt som blev heeeelt förstört av patchen?
Alla inställningar återställdes, kontrollerna slutade svara (står bara och spinner runt), kan inte bläddra i menyer.. Funkade perfekt innan. Skitspel.

Märkte det själv. Efter de lade till stöd för directInput spekkontroller så har ju många fått problem. Själv så tiltas kameran ner så man ser gubben underifrån. Att snurra runt och gubben och använda resten av gamepaden funkar men är ju ospelbart om man tittar upp från marknivå.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Det var det jag tänkte. Men vad tycker ni? Är det värt att bli vän med dom eller måste man göra massa tråkiga saker för att sen inte få något skoj ens?

Gör det du känner för. Vill du bli vän med någon/några så gör det. Jag leker vän med de flesta och gör allt jag kan göra. Mest för jag inte har någon brådska att klara hela spelet, sedan tycker jag väl att lite av det man får av att bli vän med folket har varit mig till gagn. Men vill du fram i spelet så klarar du dig utan vänner, det finns gott om saker att göra utan att vara överdrivet social.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk

Använd spoliter taggen !

[spoiler]

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du kan använda spoiler-taggen så slipper du förstöra för andra.

Som svar på din fråga:

Det blir ingen stor skillnad beroende på vem du dödar.
Val 1: Dödar du Playboy X får du hans hus och får Duane som vän, blir du bra vän med Duane kan du be honom skicka snubbar som backup när du behöver förstärkning. Dödar du Duane istället får du bara 25 000 av Playboy X, du får inget hus och han blir heller inte din vän.

Val 2: Dödar du Derrick kan du ringa upp Francis och få bort din wanted level. Dödar du Francis istället får du två uppdrag av Derrick.

Dold text

Tack tack!

Man kanske inte skulle poppat Francis huvud, jag har Playboy Xs mansion men inte orkat bli polare med Duane än.

Dold text
Permalänk
Medlem

Hittade detta på GTAForums, för vissa hjälpte det och för vissa inte, ni kan ju testa.

Go to folder
WHERE YOU INSTALED\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\common\shaders\

Change
win32_30_atidx10 ( NEED HAVE AN GEFORCE 8 and HIGH )
to
win32_30_nv8 ( you are forcing your nvidia card to make textures created for ATI DX10.1, geforce also emulate that )

and
change
win32_30_nv8
to
win32_30_atidx10 ( TO MAKE AN BACKUP FOR FUTURE PATCHES - is important to make this )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur får man bort patchen ? eller kan man ändra så man slipper se taket hela tiden ? Blir så jevorsk sur!
Här sitter man o planerar o spela så bara cpar de efter ett 24 timmars spelande, sne installera patch sen fucked up!

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Hittade detta på GTAForums, för vissa hjälpte det och för vissa inte, ni kan ju testa.

Go to folder

Change
to
win32_30_nv8 ( you are forcing your nvidia card to make textures created for ATI DX10.1, geforce also emulate that )

and
change
win32_30_nv8
to
win32_30_atidx10 ( TO MAKE AN BACKUP FOR FUTURE PATCHES - is important to make this )

Antar att man behöver vista för detta? Eftersom det är DX10...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Antar att man behöver vista för detta? Eftersom det är DX10...

Det stämmer nog ja. vissa säger dock att det inte kan ge ökad fps o att det bara är placebo

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Go to folder

Change
to

and
change
win32_30_nv8
to

vad händer om man ändrar de ???
har ati 4870....

Sen undrar ja hur ja får bort pachen eller går de ändra någonstans så man slipper se taket när ja spelar ?.. Patchen va skit !

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
vad händer om man ändrar de ???
har ati 4870....

Sen undrar ja hur ja får bort pachen eller går de ändra någonstans så man slipper se taket när ja spelar ?.. Patchen va skit !

ingen aning. det hjälpte inte för mig i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

behöver hjälp fort med patchen.. vill radera

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Om ni vill bli av med patchen är det väl bara att avinstallera spelet och sedan installera det igen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

de e ju skit jobbigt. är de bara att ta savegames mappen och kopiera ? sen lägga in på samma ställe då?

Visa signatur

Fraktfritt Inet