Point of View Geforce GTX 260 Premium

Permalänk
Medlem

nu fattas det bara att gtx 280 uppgraderas ock kickar 4870 x2s ass!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Sen riktat till Päronsaft, jag vet inte vad det är för poäng du letar genom att stryka artikelnföfattaren medhårs och dessutom förslå att vi ska ha varningar för att vi kritiserar artikeln är ju skrattretande. Ska vi straffas för att vi har åsikter? Ett sådant samhälle vill du inte leva i, tro mig.

Jag tror inte han ville att vem/vilka det nu var skulle få varningar pga att ni kritiserar artikeln, utan för att han upplevde att ni gjorde personangrepp.. Varför inte bara acceptera att en del tycker att testet är bra och en del tycker inte det pga av olika anledningar. Själv vill jag fortfarande se ett test med c2d.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Jag tror inte han ville att vem/vilka det nu var skulle få varningar pga att ni kritiserar artikeln, utan för att han upplevde att ni gjorde personangrepp.. Varför inte bara acceptera att en del tycker att testet är bra och en del tycker inte det pga av olika anledningar. Själv vill jag fortfarande se ett test med c2d.

Absolut kan och ska man ha olika åsikter. Det som däremot man kan reagera på är vilka argument vissa har till varför de tycker en viss sak. Det är dom sakerna som många reagerar på.

Ungefär som att säga att AIK äger men inte säga varför dom äger, totalt menigslöst i diskussioner, som för övrigt äger rum just på forum som sweclockers tex. Jag kan absolut acceptera att många har andra åsikter bara man har en vettig förklaring till det. Kan man inte ge en vettig förklaring så får man vara beredd på att få lite mothugg.

När det gäller recensionen är det samma sak där också. Om man genomför den på ett sätt gäller det att man förklarar varför och tar med nackdelar och fördelar och inte utelämnar viktiga aspekter som kan ge en vinklad syn på resultatet.

Men som du säger, pga av olika anlednignar tycker man en vissa sak, varför inte presentera dessa anledningar direkt då så alla förstår varför man tycker en viss sak?! Något som det är lite fattigt av på vissa håll

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Jag tror inte han ville att vem/vilka det nu var skulle få varningar pga att ni kritiserar artikeln, utan för att han upplevde att ni gjorde personangrepp.. Varför inte bara acceptera att en del tycker att testet är bra och en del tycker inte det pga av olika anledningar. Själv vill jag fortfarande se ett test med c2d.

Du behöver inte förklara jag är fullt förståndig och min uppfattning är just att han tycker att vi är inne på personangrepp när det handlar om att försvara kritiken.

Vart har jag inte accepterat att andra tycker att testet är bra? Det är tvärtom som är problemet, ett antal personer accepterar inte att vi tycker att testet är dåligt, det är där vi har problemet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Du behöver inte förklara jag är fullt förståndig och min uppfattning är just att han tycker att vi är inne på personangrepp när det handlar om att försvara kritiken.

Vart har jag inte accepterat att andra tycker att testet är bra? Det är tvärtom som är problemet, ett antal personer accepterar inte att vi tycker att testet är dåligt, det är där vi har problemet.

Anledningen till att jag skrev inlägget var för att du skrev att nån ville ge anmärkning på dig för att den personen inte kunde acceptera din kritik till artikeln. Det var nog inte anledningen till varför personen ville att vissa skulle få anmäkning. Så jo, jag behövde nog förklara.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Jag tror inte han ville att vem/vilka det nu var skulle få varningar pga att ni kritiserar artikeln, utan för att han upplevde att ni gjorde personangrepp.. Varför inte bara acceptera att en del tycker att testet är bra och en del tycker inte det pga av olika anledningar. Själv vill jag fortfarande se ett test med c2d.

Jag kan acceptera folks åsikter. Men jag accepterar inte när folk kommer och trollar i trådar med dumma påståenden utan att backa upp det på något vis, utan bara upprepar sig snarare för att störa istället för att använda sig av argument.

Dessutom så är det vi som fått höra att man inte får klaga på test oavsett utförande.

Permalänk
Hedersmedlem

Åsikter om testets utförande kan ni framföra genom "Kontakta oss"-forumläret eller till Feedback.
Det är sällan artikelskrivaren sitter och läser kommentarerna här, då skulle dom ju inte hinna skriva nya artiklar.

Åsikter om varandra tar ni via PM eller håll det för er själva.

Permalänk
Medlem

Detta kändes som gamla goda dagar, då alla INTEL och AMD fantaster aldrig missade chansen att ta debatt om livets orättvisor vid olika tester.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
nu fattas det bara att gtx 280 uppgraderas ock kickar 4870 x2s ass!

ja, nvidia kommer snart med tvåkärniga grafikkort i 200serien.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Åsikter om testets utförande kan ni framföra genom "Kontakta oss"-forumläret eller till Feedback.
Det är sällan artikelskrivaren sitter och läser kommentarerna här, då skulle dom ju inte hinna skriva nya artiklar.

Åsikter om varandra tar ni via PM eller håll det för er själva.

Jo men i detta fallet så har ju faktiskt artikelförfattaren svarat i tråden vilket gjorde att vi direkt vände oss till honom i tråden.

Konsekvens.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Varför får inte diskussionen om testets utförande finnas här?
Det är väl både lärorikt och nyttigt att kunna se de olika synpunkter som finns som alla bidrar med.
Den delen går helt förlorat om man använder ett formulär där ingen förutom redaktionen ser synpunkterna.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Varför får inte diskussionen om testets utförande finnas här?
Det är väl både lärorikt och nyttigt att kunna se de olika synpunkter som finns som alla bidrar med.
Den delen går helt förlorat om man använder ett formulär där ingen förutom redaktionen ser synpunkterna.

Håller med fullständigt. Och när det förs offentligt så känns det inte lika irriterande med redaktionens arrogans. Det är ju inte helt ovanligt att de ignorerar påpekanden om faktafel. De har till och med ljugit en del.

Känns bättre att ha det där alla kan se det då.

Permalänk
Moderator
Testpilot

OK.

Många är trötta på att vi surar över testet. Men om man tar sig en titt på dessa siffror som XbitLabs har fått på Fallout 3 och de Sweclockers har fått så finns det ingen som helst logik.

Xbitlabs använder sig av samma Forceware som Sweclockers men ATi Catalyst 8.11 kontra 8.10 i Swecs test.

Både Sweclockers och XbitLabs säger sig använda högsta inställningar med 4xAA och 16xAF.

XbitLabs

Sweclockers

Hur i h*lvete kan det vara så skillda siffror? Visst de använder sig av gamla GTX 260 men om ni går in på Xbitlabs test och tittar på hur GTX 280 presterar så är HD4870 1GB bättre ändå.

Länk till testet: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/fallout3_7.htm...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Men Dinoman, du begriper väl att du inte kan lägga fram hårda fakta, då är det svårare för dem att komma med ogrundade Fanboy-argument.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men Dinoman, du begriper väl att du inte kan lägga fram hårda fakta, då är det svårare för dem att komma med ogrundade Fanboy-argument.

lol

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
OK.

Många är trötta på att vi surar över testet. Men om man tar sig en titt på dessa siffror som XbitLabs har fått på Fallout 3 och de Sweclockers har fått så finns det ingen som helst logik.

Xbitlabs använder sig av samma Forceware som Sweclockers men ATi Catalyst 8.11 kontra 8.10 i Swecs test.

Både Sweclockers och XbitLabs säger sig använda högsta inställningar med 4xAA och 16xAF.

XbitLabs
http://www.xbitlabs.com/images/video/fallout3/f3_performance....

Sweclockers
http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200811/CallofDuty50...

Hur i h*lvete kan det vara så skillda siffror? Visst de använder sig av gamla GTX 260 men om ni går in på Xbitlabs test och tittar på hur GTX 280 presterar så är HD4870 1GB bättre ändå.

Länk till testet: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/fallout3_7.htm...

Precis så verkligheten är, men den skall alltid undangömmas till massa hysteriska fanboys eller mutade/sponsrade websiter och liknande. Tänk om det kunde finnas fler opartiska/korrekt genomförda tester som är på exakt samma förutsättningar. Det är inget som är svårt och det bästa vore nästan att starta upp en egen site några stycken och be tillverkarna skicka hårdvara för att göra klart vad som är vad. Vad jag vet så ger inte Catalyst 8.11 så mycket boost i Fallout 3 så det är verkligen upp till SweClockers att redogöra ett nytt test, med tanke på att i förra testet med "höstens grafikkort" så totalt krossade Radeon korten GeForce korten. Jag hänvisar fortfarande till detta när det gäller SweClockers test av grafikkort då det är det som stämmer överens med verkligheten:

http://www.sweclockers.com/artikel/6114-hostens_grafikkort_de...

Det roliga är att just dom spel som nVidia boostat maximalt med sina drivers är dom som testas på många siter... Lustigt.. Det är för helsike helheten i vilket spel som än används som räknas, oavsett om det är en OpenGL variant av harpan (sol.exe) eller FarCry2

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men Dinoman, du begriper väl att du inte kan lägga fram hårda fakta, då är det svårare för dem att komma med ogrundade Fanboy-argument.

Hrmm... Nej tydligen inte. Väldigt tyst i stugan måste jag säga.

Jag spelar inte dum när jag säger att jag inte fattar hur det kan vara sådan skillnad. Det krävs verkligen en riktigt bra förklaring till detta och jag kan ju säga att jag litar betydligt mer på XbitLabs än Swec.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Precis så verkligheten är, men den skall alltid undangömmas till massa hysteriska fanboys eller mutade/sponsrade websiter och liknande. Tänk om det kunde finnas fler opartiska/korrekt genomförda tester som är på exakt samma förutsättningar. Det är inget som är svårt och det bästa vore nästan att starta upp en egen site några stycken och be tillverkarna skicka hårdvara för att göra klart vad som är vad. Vad jag vet så ger inte Catalyst 8.11 så mycket boost i Fallout 3 så det är verkligen upp till SweClockers att redogöra ett nytt test, med tanke på att i förra testet med "höstens grafikkort" så totalt krossade Radeon korten GeForce korten. Jag hänvisar fortfarande till detta när det gäller SweClockers test av grafikkort då det är det som stämmer överens med verkligheten:

http://www.sweclockers.com/artikel/6114-hostens_grafikkort_de...

Det roliga är att just dom spel som nVidia boostat maximalt med sina drivers är dom som testas på många siter... Lustigt.. Det är för helsike helheten i vilket spel som än används som räknas, oavsett om det är en OpenGL variant av harpan (sol.exe) eller FarCry2

Håller med.

Det är verkligen en soppa med "review"-sites på nätet och man är verkligen skeptisk numera. De flesta verkar ha gjort en "Tomshardware".

Dock litar jag på XbitLabs av gammal erfarenhet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken butik som säljer detta kort? Hittar det inte när jag söker på prisjakt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Någon som vet vilken butik som säljer detta kort? Hittar det inte när jag söker på prisjakt.

Det finns inte att få tag på i Sverige än. Kolla på andra GTX 260 Core 216 kort.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nån som testat GTX core216 kort eller som har det?
Vad tycker ni om det rent spontant?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

När?

När kan man köpa Point of View Geforce GTX 260 Premium i Sverige, någon som vet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
När kan man köpa Point of View Geforce GTX 260 Premium i Sverige, någon som vet?

Två inlägg ovanför ditt.

Rekommenderar att du läser hela tråden innan du fattar beslut förövrigt. Finns en del saker du bör veta.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Två inlägg ovanför ditt.

Rekommenderar att du läser hela tråden innan du fattar beslut förövrigt. Finns en del saker du bör veta.

Onekligen.

Som att testet är totalt snedvridet och missvisande.

Jag rekommenderar alla som vill ha detta kortet att först läsa denna recensionen:http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Senaste drivisar, riktigt testplattform, vettiga jämförelser och ordentliga slutsatser.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Onekligen.

Som att testet är totalt snedvridet och missvisande.

Jag rekommenderar alla som vill ha detta kortet att först läsa denna recensionen:http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Senaste drivisar, riktigt testplattform, vettiga jämförelser och ordentliga slutsatser.

Dock dåligt att dom tar ett GTX260 kort som är klockat. Det är inte riktigt rättvist då det tjänar minst 5%-10% på det.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Hur vet jag om mitt kort är 216 eller 192? Är shader-processor samma sak som pipe?

Beställde detta igår:
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Proktor
Hur vet jag om mitt kort är 216 eller 192? Är shader-processor samma sak som pipe?

Beställde detta igår:
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g...

Jepp, vet inte riktigt varför man skriver "pipe"s. Men det är i alla fall den nya varianten.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Proktor
Hur vet jag om mitt kort är 216 eller 192? Är shader-processor samma sak som pipe?

Beställde detta igår:
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g...

Berätta gärna sen vad du tycker om kortet, klart man är nyfiken på de nyaste hårdvaran.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att xbitlabs test är mer korrekt än swec om jag får fråga?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad är det som säger att xbitlabs test är mer korrekt än swec om jag får fråga?

Sweclockers valde att bencha på saves som tillhandahållits av nVidia bland annat. Alltså där nVidia presterar bättre. Dessutom låter de testet begränsas av en för dålig processor vilket ger en skev bild till nackdel för bland annat GTX 280 och HD4870 X2. Ja läs hela tråden, det finns gott om misstag som tas upp.