PayPal (service@intl.paypal.com)

Permalänk
Medlem

PayPal (service@intl.paypal.com)

Från PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Service Notification: Customer Verification Procedure‏
Your account has been flagged!
PayPal Security Measures.

Dear PayPal Member,

Your account has been randomly flagged in our system as a part of our routine security measures. This is a must to ensure that only you have access and use of your Paypal account and to ensure a safe PayPal experience. We require all flagged accounts to verify their information on file with us. To verify your information at this time, please visit our secure server webform by clicking the hyperlink below:

Click here to verify your Information

If you choose to ignore our request, you leave us no choice but to temporarily suspend your account.
Thank you for your patience as we work together to protect your account.

Är detta något seriöst? verkar väldigt skumt imo.

ska gå och kolla på kalle igen ^_^

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Ge mig URL:n så ska jag ta en titt, men till 99.9% så är det phony...

Go Jul

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

sänd detta vidare till paypals scam avdelnign så kollar dom det, jag fick ett liknande för något år sedan och sände det vidare och dom kollade upp det och svarade att det var fake.

Rapportera Phishing

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Klicka för böveln inte , dom vill åt dina uppgifter inget annat. solklart phishing mail mycket vanligt när man har paypal man får sånt här.

Permalänk
Medlem

Dax, din länk stammar lite på http://https// i början.
Prova med den här tvättade kopian:
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/se...
i stället...

"Ska du LUKTA på glöggen, pojke?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Klicka för böveln inte , dom vill åt dina uppgifter inget annat. solklart phishing mail mycket vanligt när man har paypal man får sånt här.

Jag har fått det även utan att ha paypal Gick på det först och gick in på sidan men kom fram till att jag inte hade nåt paypal-konto. Sen såg jag att adressen såg lite skum ut

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Jag har fått exakt samma sak för ungeför ett år sen och det var från paypal. Jag vet att det finns fake mail som ser lika dana ut.
Fast om du kan använda dit paypal konto så är det nog fake.

Mitt konto blev spärrat och paypal tog 1600 dollar av mig i över en månad.
Jag använde swedbanks e-kort och paypal verkade inte gilla det.
Fick ett mail där jag skulle skicka in bild på pass, körkort och bevis att det var mitt kreditkort. Jag fick inte ens maila in bilderna dom tog bara emot på fax. Jag ringde till och med och pratade med dom. Efter en månad med massor av trassel så fick jag tillbaks pengarna.

Dom är jävligt noga med att all information stämmer och det var ett helvete att få paypal att fatta vad e-kort var för något och försöka bevisa att det var mitt kort.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem

skickade vidare den som skam sak.

får se vad som händer.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Re: PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Från PayPal (service@intl.paypal.com)

Är detta något seriöst? verkar väldigt skumt imo.

ska gå och kolla på kalle igen ^_^

bara någon/några som försöker sno ditt paypal konto, har fått samma mail skickat till mej för några år sedan.
Kontakade paypal på deras hemsida för att fråga om de hade skickat nåt sånt här mail. Dom skrev att de aldrig skulle skicka något liknande brev som detta..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Re: PayPal (service@intl.paypal.com)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Från PayPal (service@intl.paypal.com)

Är detta något seriöst? verkar väldigt skumt imo.

ska gå och kolla på kalle igen ^_^

Det är FAKE, om det varit ett riktigt mail från PayPal hade ditt namn som är reggat hos dem varit med istället för "Dear PayPal Member".

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

ja det va fake ^,^

Visa signatur

pff