Permalänk

Tappar kontakt med nätverket...

Har precis köpt en Dlink DI524 och stötte på problem rätt omgående. Körde setupprogrammet för att ställa in routern och så långt fungerade allt bra, även internetuppkoplingen. Men efter ungefär fem minuter tappar datorn kontakten med det trådlösa nätverket och det går inte att återansluta. Startar jag om datorn fungerar allt perfekt igen, i fem minuter. Sedan uppstår samma problem igen. Någon som har nån idé vad som är fel och hur man åtgärdar det?

Tack på förhand.

Visa signatur

3570K@4.8Ghz|ASRock Z77 OC Formula
EVGA GTX 980 SC ACX 2.0|Kingston HyperX 1600 Mhz 16GB
Crucial m4 256GB|Caselabs Merlin SM8|Asus ROG Swift PG278Q
Zowie FK1|Ducky Shine 3|Asus Xonar U7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ligist_137
Har precis köpt en Dlink DI524 och stötte på problem rätt omgående. Körde setupprogrammet för att ställa in routern och så långt fungerade allt bra, även internetuppkoplingen. Men efter ungefär fem minuter tappar datorn kontakten med det trådlösa nätverket och det går inte att återansluta. Startar jag om datorn fungerar allt perfekt igen, i fem minuter. Sedan uppstår samma problem igen. Någon som har nån idé vad som är fel och hur man åtgärdar det?

Tack på förhand.

Hoppas också på att få svar. Köpte en idag och har samma problem.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Problemet är just routern.

Byt firmware eller till ny router. Även drivrutiner till nätverkskortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Problemet är just routern.

Byt firmware eller till ny router. Även drivrutiner till nätverkskortet

Jag har senaste firmwaren och senaste drivrutin till nätverkskortet

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Vila i frid

Kör du Wireless Zero Configuration eller det program som följde med nätverkskortet?