Som rubriken säger.
Sitter och surfar på polaren, han har en router från bredbandsbolaget, jag sitter på en netgear.
Båda routrarna är ganska nya och uppdaterade, båda har upnp osv,
Det roliga är att jag testat allt dmz, öppnat varenda port som går, på båda... testat att öppna dom för sig, och i en range, testat att ha upnp på och av, kan ha på båda routrarna testat med alla möjliga kombinationer,
Ibland så ser jag några servrar i steam, ibland inte, ibland kan jag ansluta oftast inte,
Det roliga är att utorrent som har inbyggt stöd för upnp löser det där problemet galant, så fort jag startar utorrent med tex 27012 så funkar även den porten online med testet som finns inbyggt, så fort jag stänger av så slutar det, och det är ju såklart upnp som visar att den funkar. men jag kan inte få nån reaktion genom att bara öppna dom på båda routrarna, i den första routern så öppnar jag portarna till ipnummret till min netgear, och från netgear då ipt till min dator det ska väl räcka?
ska det va helt omöjligt att få det att funka ? missar jag nått ? jag vill inte confa om routern till switch det ska gå att lösa ändå ?