Permalänk
Robot

Scythe i mitt första bygge

Köpt en Scythe Kama Bay till datorn

Besök albumet: Scythe i mitt första bygge av RayRaySweden

Permalänk

För det första så är Schythes fläktar av högsta klass, lätt bättre än Noctuas.

För det andra så tvekar jag att du får ut så mycket av en Kama Bay när du har ett chassi med en dörr framtill.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk

Det kan säkert hända men denna lät inte helt bra. Kan ju vart ett måndags ex.

Permalänk
Medlem

har själv en Kama Bay och de är mycket bra, fläkten man får med är hur tyst som helst och det gillar man

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

Kul att göra ett galleri om ett byte av sån liten fläkt =P i brist på annat lixom

Permalänk
Medlem

En Scythe på 800RPM kan ju inte vara annat än just hörbar när den väl är i chassit. Eller låter en fläkt på 800RPM så jäkla illa i ett Antec P182B?!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

du kan ha en Noctua bakom cpu kylaren också ..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
För det andra så tvekar jag att du får ut så mycket av en Kama Bay när du har ett chassi med en dörr framtill.

Har ett sådant chassi jag med (Ovanligt ^^ )
Men det finns gott om luft där, dörren är ut skjuten ca 1 cm med luft hål överallt, så det går ingen nöd på luft där inte (-:

OnT : funderat på samma grej, kom dock på att det inte går ihop pga att jag har en fläkt kontroll Q_Q

Permalänk

Helt klart en nedgradering, Scythes S-Flex-serie är en av de effektivaste fläktar som gjorts på hårdvarumarknaden. 1600rpm-varianten låter lika mycket som P12.

Permalänk
Medlem

Vad är det för filter du har under DVD-brännarn? Var får man tag på det?

Har själv planer att köpa en ny fläkt, som ska fungera som inblås. Har funderat lite över Nexus, då många rekommenderar den. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Stiligt första-bygge!
Personligen så har jag svårt att tro att du behöver alla dom där fläktarna...
Den i fronten, undre-kammaren och i taket hade du nog kunnat skippa, så jag hoppas att du drar en ordentlig klock snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Kul att göra ett galleri om ett byte av sån liten fläkt =P i brist på annat lixom

Personligen uppskattade jag det, har letat efter en bra "fläkthållare" till övre delen av mitt P182b, nu vet jag vad jag ska leta efter

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Bra lösning med Kama Bay, blir perkt om man vill dra i extra luft i lådan, visste själv inte att en sådan lösning fanns.

Hur har du fått fast fläten i nedre kammaren?

Vad har du kopplat i den nedre kammaren?

.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför du dessa lövblåsare på dina minnen ? Enda dom gör är väsnas och minnen behöver knappast kylning om du inte kör med för mycket ström.
Annars ser det fint ut.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
En Scythe på 800RPM kan ju inte vara annat än just hörbar när den väl är i chassit. Eller låter en fläkt på 800RPM så jäkla illa i ett Antec P182B?!

Även om man har riktigt tysta komponenter så hör typ inte en 800rpms fläkt om man inte lyssnar riktigt, riktigt noga.

Redzo: Är "den" kopplad till en fläktstyrningsenhet så hörs "den" iaf inte:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||