Permalänk

Gallerier

Tjenare!

Skulle det inte vara bra att ni införde en koll att varje galleri/köp/sälj måste valideras av en moderator eller någon annan medlem med lägre behörighet så att vi slipper problem med poster som saknar vikt och värde. Många bilder som laddas upp är i oskärpa dessutom.

Sen är det lite dumt att man inte kan sätta ett galleri online/offline. För när man laddar upp bilder så ligger albumet ute och då finns det alltid något som skriver att det saknas bilder osv fast att man först måste lägga ut det för att sedan kunna lägga ut bilder och resterande information.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk

Vi planerar att göra om gallerierna en del och då har vi bland annat tänkt oss att införa moderering av nya gallerier och möjlighet att dölja/visa dom som användaren tycker.

Tacksam för alla förslag till gallerier och byggloggar.

Gott nytt år!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Det verkar ju bra Hojta gärna till när detta är lite mer aktuellt och om ni skulle behöva ha lite hjälp. Är ju rätt ofta inne så man ser ju det mesta som sagt.

Gott nytt år på dig!
ta det lugnt med spriten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag har också ett par förslag till galleriet/byggloggar:

1. Något liknande som "Första olästa inlägg" i forumet, så man lättare hittar till uppdateringar i byggloggar.

2. Möjlighet att direkt kunna komma till användares gallerier, t.ex. en lista som "Mina gallerier" fast för andra användare. Man skulle antingen kunna ha en liten länk under användarnamnet, som foldinglaget har, eller också kunna klicka på användarnamnet i forumet.

Visa signatur
Permalänk

Det var en bra ide. Dock är de tnog bättre om en användares gallerier / marknad lägger sig som en 'flik' under ens Signatur likt Profil/PM/E-post/webbsida/Sök/kontakt(Galleri/Marknad) gör. Det hade varit lite intresse.
kräver ju inte nämnvärd resurs häller att visa ett par länkar extra. dock med låt oss säga 10k aktiva medlämmar så kanske det kräver lite cpu/minne

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det var en bra ide. Dock är de tnog bättre om en användares gallerier / marknad lägger sig som en 'flik' under ens Signatur likt Profil/PM/E-post/webbsida/Sök/kontakt(Galleri/Marknad) gör. Det hade varit lite intresse.
kräver ju inte nämnvärd resurs häller att visa ett par länkar extra. dock med låt oss säga 10k aktiva medlämmar så kanske det kräver lite cpu/minne

Fungerar det också. Tyckte den funktionen kunde vara bra, t.ex. om någon refererar till något av sina egna gallerier i en forumdiskussion, och man snabbt vill kunna hitta den. Eller om man bara vill se alla gallerier en speciell användare har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha något systemsom förhindrar folk från att rösta i jävelskap, dvs sätta låga poäng bara för att de inte gillar personen i fråga etc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag skulle vilja ha något systemsom förhindrar folk från att rösta i jävelskap, dvs sätta låga poäng bara för att de inte gillar personen i fråga etc...

och hur exakt ska du skillja på personer som gör det av jävelskap och sådana som tycker att galleriet är skräp?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Legendarisk

Profil: [x] Du luktar fisk! => Kan inte rösta på användarens material

Något som vore trevligt när vi gör om gallerierna är om vi kunde få samma flow i dom som forumtrådarna, med relevanta kommentarer för varje steg under motsvarande inlägg i tråden/loggen, istället för att som nu kommentera hela galleriet på en separat sida. När man kommenterar är det väl i princip enskilda bilder, utvecklingssteg och hela galleriet att välja mellan, och av de tre känns det bäst att lägga fokus runt utvecklingen.

Funderar även på om man borde lägga upp det som foruminlägg snarare en bild+kommentar, och att man istället kan ladda upp relaterat material och placera som man vill i texten. Ni som använder byggloggarna, hur vill ni att redigeringen ska gå till?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
och hur exakt ska du skillja på personer som gör det av jävelskap och sådana som tycker att galleriet är skräp?

Hade jag vetat det hade jag väl kommit med det exemplet?

Nu vet jag inte utan är en tanke.

Kanske att man måste lämna en kommentar för att kunna få rösta samt att det står vad olika personer har röstat.

Men å andra sidan så är det väl inte det största problemet galleriet har...

Permalänk

Hade varit bra om man kunnat se sina poäng i galleriet/byggloggarna. kanske inte varje poäng men tex du har fått 23svar som givit 1-3poäng och 4 svar som givit 8-10poäng. tycker det är tråkigt att folk favoritserar vissa för att jag kör med samma mus 10p.

Snyggt tangentbord. (då galleriet tex handlar om ettt tangentbord) så har väl en skärm inget att spela roll med gallerieet? tex snyggt tangentbord du får 5p fast skärmen drar ner det till 2p

När man läger upp galler/byggloggar så bör det finnas iaf 3-10st bläddra/ladda upp och att man kan skriva kommentar till varje bild innan det går publik. det är jobbigt att sitta och ladda upp sidan för varje bild man lägger till och ändrar man någon tex i en ruta måste man spara innan för att kunna ändra i en annan. annars går inte alla ändringar igenom.

Visa signatur

I am Extrazz.