Permalänk
Medlem

Bygglog högtalare

Se http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=222100&st=...

Jag orkar bara inte göra en till logg, högtalarna ska användas med en dator så då är det väll relativt datarelaterat antar jag. Givetvis ser jag helst att ni kommenterar i detta forum.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Fint alltid skoj om man har vertyg till att bygga saker.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Aa, ser fint ut, men jo rätt har du med att det är väldigt tjockt med 25mm:p hehe

"Som bekant ska alla 3or på alla (kommunala?) gymnasieskolor utföra ett 100 poängs projekt som är på ett eller annat sätt förknippat till linjen man går" (tog det ur din text)

uhm, jag gick data (Portalens gymnasium) jag gjorde åkte vasaloppet, undra vart den länken var mellan data och vasaloppet hahaha

Permalänk
Medlem

hehe ja det kan man undra, det var det vi blev informerade om men det kan ju helt klart va fel. Måste även passa på att berömma min egen stavning i rubriken, sorgligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite stora högtalare för trånga små databord,men ett mer spelinriktat bord med alla tillbehör såsom center och surround så kommer det fungera kanon. Mycket fin byggredogörelse som jag tänker ha som grund för mitt projekt senare i vår när det blir av för mig.Fast jag kommer att bygga som du säkert misstänker mindre som passar på mitt lilla bord bredvid skärmen.

Permalänk
Medlem

Storleken blev helt klart en klass för sig, jag har dock datorn så att högtalarna kommer stå på vardera sida på 2 stycken stativ. blir för mycket vibrationer annars.

Visa signatur

Permalänk

vet inte om jag missade det i byggloggen, men va är det för storlek på lådorna å vilka element använder du?

Permalänk
Medlem

aa där sa du något, det har jag glömt att ta med. Lådan är 40x24x27 (HxBxD) och elementen som används är:

SEAS ER18RNX
SEAS 27TDFC

köpta från http://www.bmm-electronics.com/

Kan även säga att loggen är uppdaterad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mataten
Lite stora högtalare för trånga små databord,men ett mer spelinriktat bord med alla tillbehör såsom center och surround så kommer det fungera kanon. Mycket fin byggredogörelse som jag tänker ha som grund för mitt projekt senare i vår när det blir av för mig.Fast jag kommer att bygga som du säkert misstänker mindre som passar på mitt lilla bord bredvid skärmen.

Så du menar att mina 4 st Infinity sm-155 är för stora för att ha till datorn?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Beror väl i högsta grad på hur datorbordet och rummet datorn står i är uppbyggt, finns ju inga andra begränsningar direkt.

Nu torkar det fjärde lagret färg, det ser bra ut men det måste helt klart poleras innan det blir perfekt

Visa signatur

Permalänk

Riktigt fina högtalare där SmOOthy! diggar fint hemmabygge så att säga..
när kommer slutsteget och "suben" då?"

Nån gång bör det ju komma ! eller vad tycker du ? (A)

Visa signatur

Ohyeaaah!

Permalänk
Medlem

Funderar på det men det blir för dyrt.

Tråden är för övrigt uppdaterad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint jobbat, lacken blev ju kanon och jag misstänker att den ser ännu bättre ut i verkligheten.