JTH@folding! (joinar sweclockers)

Permalänk
Medlem

Tackar!

Har gjort en liten uppgradering nu. En del datorer hade stannat av olika anöedningar. Två st hade processen kraschat på, då nergraderade den till A1-core. på en hel del av maskinerna had ejag glömt stänga av DHCP-klienten, så den sumpade alla nätverksinställningar på maskinerna

Nu är de igång igen, samt fem nya maskiner som jag drog igång när jag ändå var här.

Har ni kollat vår totala PPD igår? 850000! Vad hände?

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Fan va nice !

Jag satte igång min maskin igår, men jag tror inte att det var därför då den bara ger ca 2000 ppd

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Jäklar viken boost!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag tror det handlar om att folk inte satt vid sina datorer så burkarna fick folda ifred.

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte låta bli att räkna lite på vad JTH skulle folda om man satsade all kraft och ekonomi på folding. Nu har jag bara siffrorna för just det program jag är ansvarig för (datanätteknik), men räknat på vår utrustning och budget blir det någonstans runt 2 miljoner PPD, och en fruktansvärd strömförbrukning...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Jag kunde inte låta bli att räkna lite på vad JTH skulle folda om man satsade all kraft och ekonomi på folding. Nu har jag bara siffrorna för just det program jag är ansvarig för (datanätteknik), men räknat på vår utrustning och budget blir det någonstans runt 2 miljoner PPD, och en fruktansvärd strömförbrukning...

Du funderar inte på att göra detta ett par dagar för att oss en riktig kick uppåt?

Hade vart roligt att se:D

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Du funderar inte på att göra detta ett par dagar för att oss en riktig kick uppåt?

Hade vart roligt att se

Mja... då får jag nog foten från jobbet, om jag ens får igenom inköpen av 9800GX2-korten som var med i uträkningen. Men jag har en del andra planer inför nästa ledighetsperiod (vecka 21), målet då blir att dubblera dagens PPD.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Aha du hade räknat med lite sådana inköp. Vad hamnade budgeten på dessa inköp?

Hur ligger planerna för att dubbla ppd?

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Fråga ett håller jag nog för mig själv, inget jag vill annonsera om på ett forum.

På fråga B förblir jag också tyst, ni får vänta och se...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Då försvinner din fina extra skjuts nu snart?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Ja.

När plockar du ner godsakerna?
Det kommer att påverka våra stats rejält mycket ju tyvärr,

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Möjligen kan vi köra servrarna ända till vecka 12, men resten av datorerna tas ner på måndag.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

behövs datorerna till annat innom företaget?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är Jönköping Tekniska Högskola han jobbar på så tror jag att datorerna är en del av undervisningen som ingår i Datanätteknik programmet.

Allt detta genom att läsa hans sign.

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axeteg
Eftersom det är Jönköping Tekniska Högskola han jobbar på så tror jag att datorerna är en del av undervisningen som ingår i Datanätteknik programmet.

Allt detta genom att läsa hans sign.

Korrekt. Detta var ett projekt som jag testade lite för att det var kul under julhelgen. Men jag kommer tillbaka under våren, då med mer kräm än nu.

Tills dess avslutar jag med en bild på denna "öppet fönster-kylning improved":

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

Tänkte fråga hur det går men såg i Statistik knappen att du foldar på rätt bra. Nu skriver jag väl mer för att du ska kunna uppdatera ifall det är något mer dvs BUMP!