Komplett beställning

Permalänk

Komplett beställning

Beställde lite saker från komplett i söndags och i efterhand märkte jag att tangentbordet inte fanns i lager...
Det stod först att det skulle komma in idag, men nu ska det komma den nionde (och det är preliminärt igen :/), men om man går in på kontot och kollar beställningen står det bekräftad på alla grejer.

Betyder det här att dom har skickat allting, eller måste jag vänta tills tangentbordet finns i lager?...Har lite dåligt tålamod just nu

Permalänk
Medlem

Fråga komplett? Vad har detta med konsumenträtt att göra?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Fråga komplett? Vad har detta med konsumenträtt att göra?

Passade bäst här... Men jag ska ringa komplett imorrn, eftersom det är röd dag idag

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det fanns när du beställde, men sen tog det slut?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Det är inte så att det fanns när du beställde, men sen tog det slut?

Nej, jag märkte först inte att tangentbordet inte fanns i lager, jag märkte det när mailet från komplett kom om beställningen...Men jag tänkte att jag väntar tills den sjätte, och nu har dom skjutit fram det...

Hoppas jag kan avbeställa bara tangentbordet

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt...

Lagersaldot gäller för de som beställer just nu. Ditt tangentbord som är bekräftat har alltså kommit, men i den leveransen var det inte tillräckligt många tangentbord för att det skulle bli lediga att lägga på hyllan så att de kan skriva i lager på hemsidan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Att det ska vara så svårt...

Lagersaldot gäller för de som beställer just nu. Ditt tangentbord som är bekräftat har alltså kommit, men i den leveransen var det inte tillräckligt många tangentbord för att det skulle bli lediga att lägga på hyllan så att de kan skriva i lager på hemsidan.

Skönt att höra, nu är det bara vänta då

Permalänk

om nu lagersaldot uppdateras kontinuerligt och inte t.ex. 1gg i timmen.
Men som sagt ring o kolla, ta det bara lugnt.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Hedersmedlem

Ring till komplett kanske så du får ett svar.

Tror inte vi kan hjälpa dig med deras inleveranser.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Komplett.se

Bäste medlemmar på Sweclockers.

När en order läggs på någon av våra artiklar uppdateras lagersaldot omgående för att spegla den minskning som kommer ske när ordern skickas. Det som visas är med andra ord det antal produkter som är tillgängliga för beställning och omgående leverans.

Exempel:

På webben har vi 10st processorer i lager. Person A lägger en beställning på 1st processor. Lagersaldot uppdateras därmed till 9st i lager.

Om person B sedan beställer 9st processorer kommer alla tillgängliga produkter vara uppbokade. När detta sker syns i stället vårt nästa beräknade leveransdatum på webben, tillsammans med det antal produkter som kommer in vid det tillfället.

Vi antar att det förväntas komma in 300st nya processorer. Denna siffra visas nu i gult tillsammans med det beräknade leveransdatumet.

Om nu person C beställer 2st processorer uppdateras siffran på webben till 298st.

Person A och Person B kommer få sina varor omgående. Person C får vänta tills produkten kommer in i lager.

Mer om detta kan ni hitta på följande sida:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=stock

Vid liknande frågor gällande specifika ordrar rekommenderar vi er helt klart att kontakta vår kundservice på 031-7102000 för snabbast möjliga service.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bäste medlemmar på Sweclockers.......

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Trevligt att ni engagerar er i frågor och funderingar här på sweclockers

Plus i kanten+

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Trevligt att ni engagerar er i frågor och funderingar här på sweclockers

Plus i kanten+

Eller hur, har haft lite kontakt med komplett om ett moderkort som inte stämde med vad jag beställt. Efter lite mailande ringde en kille från supporten upp mig och så löste vi det lite snabbt till min fördel. Kommer köpa allt större från dem i fortsättningen nu när de visar sig duktiga.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06