Permalänk

I den här datorn hittar Windows 7 4 stycken hårddiskar.

I disk management hittar Windos 7 5 stycken hårddiskar.

Alltså är disk nummer 2 (BautaStorage) inte tillgänglig från "Den här datorn" och jag kan inte komma åt filerna, den kan dock fortfarande hittas i disk management. Några som vet vad som händer?

Edit:
Fick reda på att man ska "Right click och assign drive letter" och det funkade. Problemet löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Det e ju inte svensk tid utan pacific, alltså -8 timmar. Sen får du räkna med att det kanske kommer upp vid lunch, så kika om ca 18-20 timmar! =/

oj, upptäckte nu när du skrev detta att 9 Januari är idag.
När jag läste "...January 9" så tänkte jag: "Oj, flera dagar tills dess!"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
2,5 miljoner nycklar kommer finnas. Det kommer inte vara någon gräns på antalet nedladdningar, nyckel behöver du bara för att skicka feedback.

Jaha.
För er som vill veta så kan man skriva in Slmgr -rearm för att skjuta upp "måste aktiveras inom 30 dagar" saken. Går att skjuta upp 3 gånger, alltså kan man använda Win7 i 120 dagar utan aktivering.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ehh det är väl som övergången från Win98/ME till 2000. Det var inte många som gick över till 2000 för det var dåligt kompatibelt med äldre DOS program osv. Det är smama sak med vista. Windows 7 hoppas man ska bli som det nya XP.
Det var väldigt många som hoppade över 2000 och gick på XP efter 98. Samma sak blir nog med Vista.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
2,5 miljoner nycklar kommer finnas. Det kommer inte vara någon gräns på antalet nedladdningar, nyckel behöver du bara för att skicka feedback.

Varför tror du att det ska vara så?
Överallt står det att betan ska finnas tillgänglig för de första 2,5 miljoner som laddar ner.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Beta versionen finns ju ute nu... en fråga:
För att testinstallera det i Vista utan att rensa hårddisk osv hur går jag tillväga då?

Permalänk
Medlem

Någon som har URL?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allram
Beta versionen finns ju ute nu... en fråga:
För att testinstallera det i Vista utan att rensa hårddisk osv hur går jag tillväga då?

Du behöver en ledig partition på en av dina hårddiskar, men man ska räkna med att man kan behöva återskapa boot-entries (görs med installationsskivan till det gamla OS'et) och liknande för att få igång det gamla OS'et igen.

Så är jag tveksam att rekommendera dig till att testa Windows 7 men det beror helt på hur datorintresserad du är.

Du får inte vara rädd för tanken att all din data & installerade program försvinner, dvs backup på data & vilja/kunskap att installera om alla program behövs. Oftast går det bra, men man måste vara beredd på detta. Och mest problem blir det när man är ovan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Du behöver en ledig partition på en av dina hårddiskar, men man ska räkna med att man kan behöva återskapa boot-entries (görs med installationsskivan till det gamla OS'et) och liknande för att få igång det gamla OS'et igen.

Så är jag tveksam att rekommendera dig till att testa Windows 7 men det beror helt på hur datorintresserad du är.

Du får inte vara rädd för tanken att all din data & installerade program försvinner, dvs backup på data & vilja/kunskap att installera om alla program behövs. Oftast går det bra, men man måste vara beredd på detta. Och mest problem blir det när man är ovan...

Jag är inne på samma sak, det går alltså inte att välja vilket OS man vill starta på något sätt?

Inte ens om kör 7:an på en annan fysisk disk i samma burk?

Permalänk
Medlem

kan ju t aen ledig hårddisk och rycka kablarna på den med vista/xp och sätta in en annan disk där och sen byta boot order i bios då du installerat windows 7 då ska det itne behövas någon bootmanager utan du sätter vilken hårddisk i bios som ska vara den fösta boot disk.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

En sak som jag undrar över är om jag kommer kunna spela spel som vanligt i betan som släpps någon gång idag. Och sen är den i 32bit eller 64bit?

Visa signatur

iCus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mcus
En sak som jag undrar över är om jag kommer kunna spela spel som vanligt i betan som släpps någon gång idag. Och sen är den i 32bit eller 64bit?

De flesta (om inte alla) program och spel som du använder kommer att fungera alldeles utmärkt. Betan släpps i både 32-bit och 64-bit.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

var laddar man ner den??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Enligt airheads citat så släpps det någon gång på eftermiddagen i USA, alltså nån gång på kvällen eller under natten för oss.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Någon som har en verklig uppfattning om hur "svårt" det kommer vara att få tag i en nyckel? 2,5 miljoner är ganska många, men är det tillräckligt för att man inte ska behöva sitta och spamma refresh-knappen hela natten?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Är det någon skillnad på versionen som släpps idag mot de som har släppts tidigare på torrentsiter?

Visa signatur

Slanan

Permalänk

Kan inte tänka mig att det ska vara nån skillnad på de två, vad jag har hört ska den här publika betan vara build 7000 iaf.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Varför tror du att det ska vara så?
Överallt står det att betan ska finnas tillgänglig för de första 2,5 miljoner som laddar ner.

Först får jag säga att jag såklart inte vet hur det kommer bli men jag har följt diskussionerna på Neowin och diskussionerna där går åt det hållet. Det kan givetvis vara fel också.

Men jag skulle säga att man väljer att släppa 2,5 miljoner nycklar för att begränsa inflödet av feedback och förslag så man kan fokusera på en "mindre" grupp användare. Det kommer ändå vara en mycket stor massa som kör i utvärderingsläge och finner man ett stort problem kommer det nog att komma fram via diskussionsforum och hårdvarusajter ändå.

Det är klart att det är säkrast att försöka skaffa sig en nyckel men anstormningen kommer vara stor och många kommer inte få någon. Då menar jag, efter vad jag har läst, att man inte bör bli helt förkrossad utan att det ska gå att testa W7 ändå.

Permalänk

hur länge kommer man kunna använda betan? olika bud!! nån som verkligen vet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delmar78
Jag är inne på samma sak, det går alltså inte att välja vilket OS man vill starta på något sätt?

Inte ens om kör 7:an på en annan fysisk disk i samma burk?

Ifall du installerar Windows 7 på en separat hårddisk/partition så blir det DualBoot... du får alltså välja om du vill starta Windows 7 eller *tidigare installerat operativ*

Permalänk
Medlem

Utgångsdatum (timebomb) är 1 augusti enligt Microsofts "Windows Blog"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Kan inte tänka mig att det ska vara nån skillnad på de två, vad jag har hört ska den här publika betan vara build 7000 iaf.

Vet inte hur det är med tidigare version av W7 betorna som finns ute men den som kan laddas från MS senare idag är en uppdatering som kräver Vista med SP1.

Visa signatur

Intel Core Ultra 9 285k, Asus TUF Z890-Plus, Asus RTX 4070 OC, Corsair 32GB DDR5, Noctua NH-D15 G2, be quiet Dark Base 900, Asus Rog Strix 1000w, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

var är tiden för släppet då?? för oss i svea rike??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får ju lite dubbla budskap ang "varaktigheten" på betan. Enligt någon så håller den läckta betan i 30 dagar vilket man sen kan förlänga 3ggr, dvs 90/120 dagar beroende på hur man tolkar detta. Oavsett vilket så är detta betydligt mindre än till 1a Augusti.

Är de således nyckeln som avgör hur länge det fungerar eller är den publika 2,5 miljoners utgåvan annorlunda än build 7000 som finns att ladda hem?

Om man skulle kunna få tag på en nyckel genom säg msdn eller connect och använda på den läckta versionen, skulle detta då fungera?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Är de således nyckeln som avgör hur länge det fungerar eller är den publika 2,5 miljoners utgåvan annorlunda än build 7000 som finns att ladda hem?

Enligt Paul Thurrott skiljer sig inte betaversionen från dem som har läckt sedan den 12:e december.
http://www.winsupersite.com/win7/win7_beta_available.asp

Permalänk
Medlem

hitta på ett annat forum.

Mac-humor om win7
http://xkcd.com/528/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Enligt Paul Thurrott skiljer sig inte betaversionen från dem som har läckt sedan den 12:e december.
http://www.winsupersite.com/win7/win7_beta_available.asp

Då slänger jag in W7 och testar, tack för länken och info.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tattis
hitta på ett annat forum.

Mac-humor om win7
http://xkcd.com/528/

bhahahahah there is no ui!

Permalänk

Kommer det att finnas någon svensk version av Windows 7 Betan att ladda ner eller kommer det bara att finnas engelsk?

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att den komemr att dyka upp på svenska innan den blir officiell och det kan även då dröja något innan den svenska dyker upp.
Men du kan ju alltid köra tyska, arabiska, kinesiska eller japanska så länge..

Permalänk
Medlem

Har det kommit ut någon 64-bitars version?