Nya datorn startade om sig med Blå skärm ...

Permalänk

Nya datorn startade om sig med Blå skärm ...

det kanske bara är jag som är lite orolig över min nya dator men jag vill ändå veta om det är nåt fel med den...
Fick min dator igår och den var på från kl 7 på kvällen till 10 på morgonen (ungefär 3 timmars spelande och resten av tiden stod den på pga att jag hade bittorrent igång).

Jag stängde av den i typ 40 minuter, jag satte sen på den för att jag skulle använda den, efter 10 minuter kom en blå skärm upp i nåra sekunder som jag inte han läsa, datorn startade sen om sig (han se att i mitten stod det nåt som; ''om det här är första gången...'')

Efter det öppnade jag mitt fönster för att släppa ut lite värme från mitt rum och jag väntade ungefär en timme innan jag startade den. nu verkar allting fungera felfritt.
MEN det kom också upp en blåskärm en kort stund när jag startade den (han inte läsa den men jag tror jag såg nånting med ''memory'' under den här väldigt korta stunden.

När datorn startade om sig så hade jag nåra internet sidor uppe och jag höll på att installera rivatuner (en skiva till min logitech mx518 mus satt också i som jag hade glömt att ta ut)

Jag har hunnit spela med den och jag har inte märkt nåt fel; men jag undrar om det här hände för att datorn var överhettad...?

(128mbit valde alla delar, satte ihop dom och installerade allting)

Har en till fråga : vilka temperaturer ska man hålla sig på?
(jag postar min dxdiag om det är nödvändigt)

System:
Asus ENGTX260
e8500
4gb ram
En 150gb hårddisk
En 350gb hårddisk
gigabyte ep45-ds3
Windows vista home premium 64 bit
(allting är oclockat)

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av att den gör en automatisk omstart när en blåskärm kommer så att du kan se vad problemet är. Det låter som ett minnes fel om den varnar för memory som du antydde.

Du kan testa memtest86 och köra igenom en slinga för att se så att det inte generas några fel.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?